Co to jest Google Analytics - Definicja

Google Analytics (w skrócie GA) to bezpłatna usługa Google, która zapewnia statystyki i podstawowe narzędzia analityczne do pomiaru zachowań użytkowników na stronie internetowej oraz w aplikacjach. Usługa jest dostępna dla każdego, kto posiada konto Google.

Zbierane informacje

Zestawienie zebranych danych możemy później przeglądać w formie różnych rozbudowanych raportów, które znajdują się w Google Analytics lub są utworzone przez nas. Przykładowe informacje, zbierane podczas analizy ruchu w witrynie przez Google Analytics, a dotyczące użytkowników to:

  • jak trafili na stronę (przez wyszukiwarkę, czy przez odesłanie z innej strony, czy wpisując adres strony w przeglądarce),
  • gdzie przebywali (województwo, miasto, państwo),
  • z jakiego oprogramowania (system operacyjny, przeglądarka) i urządzenia korzystają,
  • jak zachowują się na naszej stronie (ile podstron odwiedzają, ile czasu spędzają na podstronach),
  • jakie mają zainteresowania,
  • ich płeć oraz wiek.

Przydatne raporty

Jednym z najczęściej wykorzystywanych raportów w GA jest raport: Pozyskiwanie->Cały ruch->Kanały, który mówi nam przede wszystkim o tym z jakich kanałów przybywają do nas użytkownicy na stronę, o ich zaangażowaniu czyli statystykach, takich jak:

  • liczba wygenerowanych sesji,
  • współczynnik odrzuceń,
  • średnia ilość stron na sesję,
  • średni czas trwania sesji,
  • realizacja celów.

Drugim ważnym raportem, wykorzystywanym dla sklepów internetowych, jest raport przedstawiający informacje o sprzedaży. Składa się z bardzo pomocnych zakładek (gdy skonfigurowany jest rozszerzony e-commerce), które przedstawiają następujące dane:

  • liczbę oraz kwotę na jaką były transakcje,
  • jakie produkty zostały kupione,
  • liczbę dodań produktów do koszyka,
  • liczbę wyświetleń produktu,
  • etap zakupowy (m.in. porzucone koszyki),
  • promocje wewnętrzne,
  • oraz wiele innych.

Wszystkie dane z GA, które zostaną odpowiednio zinterpretowane oraz przeanalizowane, mogą pomóc w poprawieniu działania witryny i lepszym dostosowaniu jej zawartości do potrzeb użytkowników.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 106
Ocena strony:
Senior Web Analytics Specialist

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.