Co to jest Google Analytics - Definicja

Google Analytics (w skrócie GA) to bezpłatna usługa Google, która zapewnia statystyki i podstawowe narzędzia analityczne do pomiaru zachowań użytkowników na stronie internetowej oraz w aplikacjach. Usługa jest dostępna dla każdego, kto posiada konto Google.

Zbierane informacje

Zestawienie zebranych danych możemy później przeglądać w formie różnych rozbudowanych raportów, które znajdują się w Google Analytics lub są utworzone przez nas. Przykładowe informacje, zbierane podczas analizy ruchu w witrynie przez Google Analytics, a dotyczące użytkowników to:

  • jak trafili na stronę (przez wyszukiwarkę, czy przez odesłanie z innej strony, czy wpisując adres strony w przeglądarce),
  • gdzie przebywali (województwo, miasto, państwo),
  • z jakiego oprogramowania (system operacyjny, przeglądarka) i urządzenia korzystają,
  • jak zachowują się na naszej stronie (ile podstron odwiedzają, ile czasu spędzają na podstronach),
  • jakie mają zainteresowania,
  • ich płeć oraz wiek.

Przydatne raporty

Jednym z najczęściej wykorzystywanych raportów w GA jest raport: Pozyskiwanie->Cały ruch->Kanały, który mówi nam przede wszystkim o tym z jakich kanałów przybywają do nas użytkownicy na stronę, o ich zaangażowaniu czyli statystykach, takich jak:

  • liczba wygenerowanych sesji,
  • współczynnik odrzuceń,
  • średnia ilość stron na sesję,
  • średni czas trwania sesji,
  • realizacja celów.

Drugim ważnym raportem, wykorzystywanym dla sklepów internetowych, jest raport przedstawiający informacje o sprzedaży. Składa się z bardzo pomocnych zakładek (gdy skonfigurowany jest rozszerzony e-commerce), które przedstawiają następujące dane:

  • liczbę oraz kwotę na jaką były transakcje,
  • jakie produkty zostały kupione,
  • liczbę dodań produktów do koszyka,
  • liczbę wyświetleń produktu,
  • etap zakupowy (m.in. porzucone koszyki),
  • promocje wewnętrzne,
  • oraz wiele innych.

Wszystkie dane z GA, które zostaną odpowiednio zinterpretowane oraz przeanalizowane, mogą pomóc w poprawieniu działania witryny i lepszym dostosowaniu jej zawartości do potrzeb użytkowników.

Ostatnia modyfikacja: 2021-05-06 13:48:04

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4,9/5), głosów: 72
Ocena strony:
Analityk
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top