Zbierane informacje
Zestawienie zebranych danych możemy później przeglądać w formie różnych rozbudowanych raportów, które znajdują się w Google Analytics lub są utworzone przez nas. Przykładowe informacje, zbierane podczas analizy ruchu w witrynie przez Google Analytics, a dotyczące użytkowników to:
- jak trafili na stronę (przez wyszukiwarkę, czy przez odesłanie z innej strony, czy wpisując adres strony w przeglądarce),
- gdzie przebywali (województwo, miasto, państwo),
- z jakiego oprogramowania (system operacyjny, przeglądarka) i urządzenia korzystają,
- jak zachowują się na naszej stronie (ile podstron odwiedzają, ile czasu spędzają na podstronach),
- jakie mają zainteresowania,
- ich płeć oraz wiek.
Przydatne raporty
Jednym z najczęściej wykorzystywanych raportów w GA jest raport: Pozyskiwanie->Cały ruch->Kanały, który mówi nam przede wszystkim o tym z jakich kanałów przybywają do nas użytkownicy na stronę, o ich zaangażowaniu czyli statystykach, takich jak:
- liczba wygenerowanych sesji,
- współczynnik odrzuceń,
- średnia ilość stron na sesję,
- średni czas trwania sesji,
- realizacja celów.
Drugim ważnym raportem, wykorzystywanym dla sklepów internetowych, jest raport przedstawiający informacje o sprzedaży. Składa się z bardzo pomocnych zakładek (gdy skonfigurowany jest rozszerzony e-commerce), które przedstawiają następujące dane:
- liczbę oraz kwotę na jaką były transakcje,
- jakie produkty zostały kupione,
- liczbę dodań produktów do koszyka,
- liczbę wyświetleń produktu,
- etap zakupowy (m.in. porzucone koszyki),
- promocje wewnętrzne,
- oraz wiele innych.
Wszystkie dane z GA, które zostaną odpowiednio zinterpretowane oraz przeanalizowane, mogą pomóc w poprawieniu działania witryny i lepszym dostosowaniu jej zawartości do potrzeb użytkowników.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Śledzenie e-commerce Google Analytics
Prowadzisz sklep internetowy i szukasz informacji jak wdrożyć monitorowanie handlu elektronicznego w Google Analytics? Jeżeli tak, to z tego artykułu dowiesz się, jakie...
Przeczytaj artykuł >>Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>