GA4 to model sterowany zdarzeniami, a nie odsłonami
Wcześniej wszystkie internetowe iteracje Google Analytics (Universal Analytics) skupiały się na śledzeniu odsłon. Ulepszone e-commerce obsługiwało niektóre zdarzenia, ale było w dużej mierze ograniczone do funkcji sklepu.
Google Analytics 4 opiera się na zdarzeniach. Oznacza to, że wszystkie dane są wysyłane do GA4 jako zdarzenie, które jest znacznie bardziej elastyczne niż odsłona.
Najważniejsze informacje o nowym Google Analytics 4:
- Skupia się na zapewnieniu „pełniejszego zrozumienia ścieżki klienta na różnych urządzeniach”.
- Został zaprojektowany jako „przyszłościowy” i działa bez plików cookie lub danych identyfikacyjnych.
- Google Analytics 4 zawiera „strumienie danych” zamiast widoków i segmentów używanych przez stare usługi Universal Analytics.
- W GA4 nie ma sekcji poziomu „widoku”. Podczas gdy tradycyjny Universal Analytics ma znane trzy poziomy (konto, usługa i widok), GA4 ma tylko poziomy konta i usługi.
- Podczas gdy „śledzenie zdarzeń” w klasycznej wersji Analytics wymagało zmodyfikowanego kodu Analytics lub skryptu gtag.js, Google Analytics 4 umożliwia edycję, śledzenie i modyfikację zdarzeń również w interfejsie użytkownika.
- Umożliwia śledzenie aplikacji jak również stron internetowych w jeden usłudze.
Nowe możliwości GA4
- Import danych może teraz obejmować szeroki zakres danych ze źródeł innych niż strony internetowe (takich jak na przykład aplikacje), a wszystko to w ramach jednej usługi.
- Śledzenie w wielu domenach, które również nie wymaga dostosowywania kodu, można wykonać w interfejsie użytkownika.
- „Raport z cyklu życia”, który wydaje się być jedną z największych zmian w Analytics i koncentruje się na ścieżce użytkownika.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Śledzenie e-commerce Google Analytics
Prowadzisz sklep internetowy i szukasz informacji jak wdrożyć monitorowanie handlu elektronicznego w Google Analytics? Jeżeli tak, to z tego artykułu dowiesz się, jakie...
Przeczytaj artykuł >>Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>