Co to jest Google Data Studio - Definicja

Google Data Studio - to pulpit nawigacyjny i narzędzie służące do raportowania danych z różnych platform internetowych, takich jak między innymi: Google Ads, Google Analytics czy Google Search Console, które w prosty sposób można udostępniać swoim klientom. Wizualizacja danych Data Studio daje możliwość edycji danych analitycznych Klienta w sposób czytelny i łatwy do zrozumienia.

Co to jest Google Data Studio?

Jakie raporty można tworzyć w Data Studio

Korzystając z Data Studio mamy możliwość pobierania danych z systemów i platform, takich jak:

  • Search Console,
  • Google Ads,
  • Ads 360,
  • Search Ads 360,
  • Ad Manager 360,
  • YouTube Analytics,v
  • Arkusze Google,
  • Campaign Manager.

Jak uzyskać dostęp do Data Studio?

Aby móc tworzyć raporty, konieczne jest posiadanie konta Google. Po utworzeniu i zalogowaniu się należy przejść na stronę internetową https://datastudio.google.com/overview. W następstwie zalogowania się do systemu ukaże się kilka przykładowych raportów, które pozwolą Ci na zapoznanie się z interfejsem, jego wyglądem oraz danymi, które możesz pobierać do niestandardowych szablonów.

Zalety korzystania z Data Studio

Data Studio posiada możliwość łączenia ze sobą wielu źródeł danych, dzięki czemu raport nie wymaga odświeżania, a dane są aktualizowane automatycznie.
Zakres dat, z jakiego okresu mają zostać pobrane i wyświetlone dane, jest łatwy do wyboru, to kolejna zaleta.
Możliwość wstawiania niestandardowych pól, dostosowanych do potrzeb każdego raportu.
Kontrolki sterujące i modyfikujące raporty, dzięki czemu klienci mogą dostosowywać raporty do swoich potrzeb.
Google Data Studio posiada, także możliwość stosowania filtrów, przydaje się to gdy nie chcemy mieć w raporcie wszystkich danych, np. chcemy wykluczyć niektóre podstrony.

Jedną z najlepszych funkcji Google Data Studio, dla których warto z niego korzystać, jest łatwość udostępniania raportów konkretnym osobom, poprzez np. podanie adresu e-mail. Dzięki temu można dzielić się raportami, a nawet pracować nad tym samym raportem w tym samym czasie. Kolejną świetną funkcją jest możliwość przypisywania użytkownikom konkretnych uprawnień do raportu. Jest to działanie podobne do udostępniania widoków w Google Analytics. W Data Studio można przyznać klientowi dostęp do widoku, a pozostali członkowie zespołu, którzy będą pracować nad raportem, otrzymają możliwość edycji. Dzięki temu klient nie będzie w stanie niczego zmodyfikować bez Twojej zgody.

Ostatnia modyfikacja: 2021-02-18 09:02:24

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4,9/5), głosów: 67
Ocena strony:
Starszy specjalista Google Ads
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top