Co to jest Google Data Studio (Looker Studio) - Definicja

Google Data Studio (obecnie Google Looker Studio) - to pulpit nawigacyjny i narzędzie Google do analityki biznesowej służące do raportowania danych w czasie rzeczywistym z różnych platform internetowych, takich jak: Google Ads, Google Analytics czy Google Search Console, które w prosty sposób można udostępniać swoim klientom. Wizualizacja danych Data Studio daje możliwość edycji danych analitycznych Klienta w sposób czytelny i łatwy do zrozumienia.

Co to jest Google Data Studio (Google Looker Studio)?

Jakie raporty można tworzyć w Data Studio (Looker Studio)?

Korzystając z Data Studio mamy możliwość pobierania danych z różnych źródeł, systemów i narzędzi Google, takich jak:

  • Search Console,
  • Google Ads,
  • Ads 360,
  • Search Ads 360,
  • Ad Manager 360,
  • YouTube Analytics,
  • Google Sheets,
  • Campaign Manager.

Narzędzie do wizualizacji danych daje również możliwość podłączenia się do innego źródła danych z wykorzystaniem własnych konektorów - czyli połączeń między źródłem danych a Google Data Studio (obecnie Looker Studio).

Jak uzyskać dostęp do Data Studio (Looker Studio)?

Aby móc tworzyć raporty, konieczne jest posiadanie konta Google. Po utworzeniu i zalogowaniu się należy przejść na stronę internetową https://lookerstudio.google.com/overview. W następstwie zalogowania się do systemu ukaże się kilka przykładowych raportów, które pozwolą Ci na zapoznanie się z interfejsem, jego wyglądem oraz danymi, które możesz pobierać do niestandardowych szablonów.

Zalety Google Data Studio (Looker Studio)

Data Studio posiada możliwość łączenia ze sobą wielu źródeł danych w jednym raporcie, co przekłada się na wygodę podczas analizy danych oraz oszczędność czasu. Dane pobierane są automatycznie, a raporty nie wymagają odświeżania.

Dane mogą być przedstawione w postaci tabel lub wykresów. Dodatkowo w sieci dostępne są wizualizację i komponenty tworzone przez społeczność, które zwiększą atrakcyjność raportu oraz pozwalają na rozbudowę funkcjonalności.

Kolejną zaletą jest łatwość, z jaką możemy wybrać domyślny zakres dat, z jakiego okresu mają zostać pobrane i wyświetlone dane. Dzięki elementom sterującym (takim jak wybór zakresu dat, list wyboru, kontrola danych czy filtrów zaawansowanych) raport przygotowany w tym narzędziu zyskuje na dynamiczności, a użytkownicy mogą go dostosować do swoich potrzeb.

Warto również wspomnieć o możliwości wstawiania niestandardowych pól, dostosowanych do potrzeb każdego raportu.

Google Data Studio posiada, także możliwość stosowania filtrów. Przydaje się to gdy nie chcemy mieć w raporcie wszystkich danych, np. chcemy wykluczyć niektóre podstrony.

Jedną z najlepszych funkcji Google Data Studio, dla których warto z niego korzystać, jest łatwość udostępniania raportów konkretnym osobom, poprzez np. podanie adresu e-mail. Dzięki temu można dzielić się raportami, a nawet pracować nad tym samym raportem w tym samym czasie.

Kolejną świetną funkcją jest możliwość przypisywania użytkownikom konkretnych uprawnień do raportu. Jest to działanie podobne do udostępniania widoków w Google Analytics. W Data Studio można przyznać klientowi dostęp do widoku, a pozostali członkowie zespołu, którzy będą pracować nad raportem, otrzymają możliwość edycji. Dzięki temu klient nie będzie w stanie niczego zmodyfikować bez Twojej zgody.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 114
Ocena strony:
Marketing Manager

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.