Jakie raporty można tworzyć w Data Studio (Looker Studio)?
Korzystając z Data Studio mamy możliwość pobierania danych z różnych źródeł, systemów i narzędzi Google, takich jak:
- Search Console,
- Google Ads,
- Ads 360,
- Search Ads 360,
- Ad Manager 360,
- YouTube Analytics,
- Google Sheets,
- Campaign Manager.
Narzędzie do wizualizacji danych daje również możliwość podłączenia się do innego źródła danych z wykorzystaniem własnych konektorów - czyli połączeń między źródłem danych a Google Data Studio (obecnie Looker Studio).
Jak uzyskać dostęp do Data Studio (Looker Studio)?
Aby móc tworzyć raporty, konieczne jest posiadanie konta Google. Po utworzeniu i zalogowaniu się należy przejść na stronę internetową https://lookerstudio.google.com/overview. W następstwie zalogowania się do systemu ukaże się kilka przykładowych raportów, które pozwolą Ci na zapoznanie się z interfejsem, jego wyglądem oraz danymi, które możesz pobierać do niestandardowych szablonów.
Zalety Google Data Studio (Looker Studio)
Data Studio posiada możliwość łączenia ze sobą wielu źródeł danych w jednym raporcie, co przekłada się na wygodę podczas analizy danych oraz oszczędność czasu. Dane pobierane są automatycznie, a raporty nie wymagają odświeżania.
Dane mogą być przedstawione w postaci tabel lub wykresów. Dodatkowo w sieci dostępne są wizualizację i komponenty tworzone przez społeczność, które zwiększą atrakcyjność raportu oraz pozwalają na rozbudowę funkcjonalności.
Kolejną zaletą jest łatwość, z jaką możemy wybrać domyślny zakres dat, z jakiego okresu mają zostać pobrane i wyświetlone dane. Dzięki elementom sterującym (takim jak wybór zakresu dat, list wyboru, kontrola danych czy filtrów zaawansowanych) raport przygotowany w tym narzędziu zyskuje na dynamiczności, a użytkownicy mogą go dostosować do swoich potrzeb.
Warto również wspomnieć o możliwości wstawiania niestandardowych pól, dostosowanych do potrzeb każdego raportu.
Google Data Studio posiada, także możliwość stosowania filtrów. Przydaje się to gdy nie chcemy mieć w raporcie wszystkich danych, np. chcemy wykluczyć niektóre podstrony.
Jedną z najlepszych funkcji Google Data Studio, dla których warto z niego korzystać, jest łatwość udostępniania raportów konkretnym osobom, poprzez np. podanie adresu e-mail. Dzięki temu można dzielić się raportami, a nawet pracować nad tym samym raportem w tym samym czasie.
Kolejną świetną funkcją jest możliwość przypisywania użytkownikom konkretnych uprawnień do raportu. Jest to działanie podobne do udostępniania widoków w Google Analytics. W Data Studio można przyznać klientowi dostęp do widoku, a pozostali członkowie zespołu, którzy będą pracować nad raportem, otrzymają możliwość edycji. Dzięki temu klient nie będzie w stanie niczego zmodyfikować bez Twojej zgody.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Raporty dynamiczne Google Data Studio - Jak skonfigurować
Ręczne przygotowywanie raportów z działań dla klientów może okazać się czasochłonnym zadaniem. Oczekiwania klientów względem raportu mogą być...
Przeczytaj artykuł >>