Google news
Google News jest agregatorem wiadomości pochodzących z witryn internetowych, które dołączyły do usługi. Pozwala na wyświetlanie użytkowniki najnowszych wiadomości dopasowanych do jego zainteresowań oraz lokalizacji.
Dlaczego Google News jest tak popularne?
Głównym powodem, dla którego z usługi korzysta szerokie grono użytkowników, jest jego dostępność. Google news dostępne są w:
- dedykowanej aplikacji,
- wynikach organicznych,
- dedykowanej stronie internetowej (https://news.google.com/)
Wiadomości google to oszczędność czasu dzięki temu, że zestawiają wiadomości z artykułów, które mogą Ci się spodobać. Nie ma konieczności przeglądania, kilku, kilkunastu czy nawet setek stron w poszukiwaniu wiadomości o interesującej nas tematyce.
Usługa dostępna jest w 35 językach, w ponad 60 regionach świata. Jest to darmowa usługa pozwalająca na wyświetlanie najnowszych informacji z kręgu zainteresowań użytkownika. Jest to możliwe dzięki temu, że wiadomości dostarczane są od ponad 20 000 wydawców na całym świecie. Zarówno największe portale internetowe jak i małe lokalne witryny mogą dołączyć do programu po spełnieniu szeregu wymagań.
Wydawcy również czepia szereg korzyści, publikując materiały w usłudze Wiadomości Google. Mogą dotrzeć do szerszego grona odbiorców, którzy mogą stać się ich stałymi czytelnikami. Dodatkowo jeśli opublikowany artykuł znajdzie się w organicznych wynikach wyszukiwania, może być źródłem bardzo dużego ruchu użytkowników na stronie wydawcy. Oczywiście liczba wejść zależna będzie od tematyki i popularności zapytania.
Jak wydawca może dołączyć do Google News?
Aby przyłączyć się do usługi, konieczne jest spełnienie wymagań dotyczących technicznych aspektów, jak również szereg wymogów związanych z samymi treściami. Wymienimy jednak jedynie kilka najważniejszych.
Techniczne aspekty
Zaczniemy jednak od technicznych elementów na stronie:
- Artykuły powinny być dostępne pod statycznymi adresami URL,
- Serwis powinien być zabezpieczony certyfikatem SSL,
- Odpowiednia konfiguracja pliku robots.txt, jak i Meta tag - chodzi o możliwość skanowania strony przez roboty crawlujące,
- Wdrożenie danych strukturalnych Schema.org,
- Przejrzysta implementacja nagłówków,
- Ustawienie daty publikacji oraz daty modyfikacji artykułu.
Wytyczne dotyczące treści
W przypadku publikowanych treści również istnieje szereg obostrzeń, a są to m.in.:
- Unikatowy content - Google News starają się wyeliminować możliwość wyświetlania tej samej informacji pochodzącej od kilku wydawców,
- Wiadomości nie powinny zawierać treści szerzących nienawiść, ukazujących przemoc, jednoznacznie o charakterze seksualnym czy będących reklamą,
- Artykuły powinny mieć czytelne nagłówki,
- Każdy artykuł powinien posiadać wymienione autora, doskonale jeśli będzie pod artykułem również krótka informacja o nim,
- Przynajmniej kilku autorów publikujących treści,
- Częste publikacje wiadomości.
Więcej o wymogach nakładanych na wydawców więcej przeczytać można na stronie https://support.google.com/news/publisher-center#topic=9605476.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Jak tworzyć treści, które zajmują wysokie pozycje w Google?
Celem każdej strony internetowej jest osiągnięcie możliwie jak najwyższych pozycji w Google. Widoczność w wynikach wyszukiwania ma wpływ na ruch na stronie....
Przeczytaj artykuł >>
Optymalizacja artykułów na blogu firmowym
O tym dlaczego Content Marketing jest ważny i jak prowadzić bloga firmowego już pisaliśmy. W moim poprzednim wpisie opowiedziałam o podstawowych czynnościach...
Przeczytaj artykuł >>