Tag Assistant - czym jest i co umożliwia?
Tag Assistant umożliwia rejestrowanie typowego przepływu użytkowników, śledzi wszystkie wysyłane zdarzenia, sprawdza i pomaga rozwiązać ewentualne problemy oraz zapewnia pełny raport interakcji użytkownika.
Domyślnie Google Tag Assistant działa w trybie uśpienia, dlatego, żeby go aktywować, należy kliknąć przycisk "Enable". Ikona tag assistant (by Google) może przyjmować cztery różne kolory, w zależności od znalezionych problemów na stronie:
- kolor czerwony - oznacza, że co najmniej jeden z Google tagów, przykładowo Tag Google Analytics, ma poważny problem, który należy rozwiązać jak najszybciej. Klikając na czerwoną ikonkę, wyświetlą się konkretne informacje o zaistniałym kłopocie.
- kolor żółty - oznacza, że co najmniej jeden z tagów ma niewielki problem, w innym wypadku mogą wystąpić błędy w zbieraniu danych, a naprawa może poczekać.
- kolor niebieski - informuje o tym, że jakiś Google tag został wdrożony metodą niestandardową.
- kolor zielony - oznacza, że wszystkie tagi działają i są wdrożone poprawnie.
Bez wątpienia, tego rodzaju identyfikacja zdecydowanie ułatwia korzystanie z narzędzia.
Google Tag Assistant Recordings
Kolejną świetną funkcją, oferowaną przez wtyczkę, są nagrania sesji. Funkcja ta umożliwia sprawdzenie, czy wszystkie zaimplementowane tagi oraz zdarzenia w witrynie działają w pełni poprawnie i zgodnie z oczekiwaniami. Przykładem może być weryfikacja procesu zakupowego dla sklepu e-commerce.
Raport Tag Assistant
Rozszerzenie Google Tag Assistant pozwala na generowanie pełnego raportu ("show full report") na temat tego, co wydarzyło się podczas jednej sesji nagraniowej. Do dyspozycji użytkownika są dwa rodzaje raportów:
- Google Analytics Report;
- Google Tag Assistant Report;
Google Analytics Report
Pokazuje wiele punktów danych zebranych przez Google Analytics, w tym dane pozyskiwania, zachowania i dane dotyczące konwersji.
Google Tag Assistant Report
Pokazuje wszystkie tagi, które uruchomiły się na wszystkich podstronach odwiedzonych podczas sesji nagrywania.
Skąd pobrać rozszerzenie?
Rozszerzenie Google Tag Assistant dla przeglądarki Google Chrome, można bezpłatnie pobrać korzystając z menadżera rozszerzeń. Link do rozszerzenia dostępny jest także tutaj.
Ważnym elementem korzystania z rozszerzenia jest poprawna interpretacja wysyłanych komunikatów. Pełna lista komunikatów oraz właściwa ich analiza znajduję się w pomocy przygotowanej przez specjalistów Google. Można ją znaleźć, korzystając z linku https://support.google.com/analytics/answer/6277326.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>Raporty dynamiczne Google Data Studio - Jak skonfigurować
Ręczne przygotowywanie raportów z działań dla klientów może okazać się czasochłonnym zadaniem. Oczekiwania klientów względem raportu mogą być...
Przeczytaj artykuł >>