Struktura menu w Google Tag Manager
Aby swobodnie poruszać się po Google Tag Managerze, trzeba najpierw zrozumieć strukturę konta oraz podstawowe pojęcia. Konto w Google Tag Manager składa się z kontenerów, natomiast w każdym kontenerze znajdują się tagi, reguły i zmienne. Poszczególne zależności zostały przedstawione poniżej.
Czym są kontenery?
Kontenery - są to kody, które implementuje się na stronie, przechowują skrypty, reguły zmienne. Kontenery instaluje się na danej stronie lub aplikacji. Umożliwiają połączenie strony z panelem Google Tag Manager.
Z czego składają się kontenery?
Kontenery składają się z:
- Tagów (skryptów) - umożliwiają przesyłanie danych ze strony. Często tworzy się je w celu przesyłania informacji do narzędzi firm zewnętrznych – np. do Google Analytics. Możemy tworzyć także własne niestandardowe skrypty. Tagi odpowiadają za instalację określonych narzędzi na stronie. Dzięki nim możemy modyfikować również pewne elementy na stronie.
- Reguł – są to zdefiniowane warunki, dzięki którym zostają uruchomione tagi.
- Zmiennych – służą do przechowywania wartości, która ulega zmianie. Zmienne są wykorzystywane w regułach i tagach.
Najważniejsze zalety Google Tag Managera:
- Szybka implementacja tego, co chcemy mierzyć - nie musimy czekać na programistę.
- Wszystkie skrypty w jednym miejscu - nie trzeba szukać po szablonie strony gdzie coś jest wdrożone, wszystko mamy w jednym miejscu.
- Testowanie nowych tagów przed opublikowaniem - dzięki tej opcji możemy przetestować czy nowy tag działa poprawnie, jeśli tak jest, to dopiero wtedy go publikujemy.
- Wersje kontenera - gdyby coś nie działało poprawnie, możemy szybko przywrócić poprzednią działającą wersję kontenera.
- Bezpłatny dostęp.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Remarketing dynamiczny - Jak prawidłowo skonfigurować
Remarketing należy do najlepszych narzędzi, pozwalających na odzyskanie klientów. Ideą remarketingu dynamicznego jest przypominanie użytkownikowi...
Przeczytaj artykuł >>Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>