Składnia tagu
Prawidłowa budowa tagu z atrybutem hreflang:
< link rel="alternate" hreflang="język-region" href="adres" / >
Wartość atrybutu hreflang wybieramy ze znormalizowanej nomenklatury ISO 639-1. Opcjonalnie można dodać także kod kraju zgodny ze standardem ISO 3166-1 alfa 2. Należy pamiętać, że kod regionu nie może występować samodzielnie i musi być poprzedzony przez prawidłowy kod języka.
- strona w języku angielskim bez wskazania lokalizacji:
< link rel="alternate" hreflang="en" ref="http://example.com"h / > - strona po angielsku dla użytkowników z Wielkiej Brytanii:<br/ >< link rel="alternate" href="http://example.com/gb/" hreflang="en-GB" / >
- tag z adresem strony, kiedy nie udało się dopasować języka strony do ustawień przeglądarki:
< link rel="alternate" hreflang="x-default" ref="http://example.com"/ >
Jak poprawnie wdrożyć kierowanie międzynarodowe?
O wielojęzyczności domeny możemy poinformować Google na kilka sposobów:
- tag < link > z parametrem hreflang w kodzie strony
- w nagłówku HTTP
- w mapie strony
Wytyczne dot. każdego sposobu znajdziesz TUTAJ.
O czym warto pamiętać wdrążając hreflangi?
Dodając hreflangi do wersji językowych serwisu należy mieć na uwadze kilka aspektów:
- Strona powinna zawierać hreflangi informujące o wszystkich wersjach językowych (łącznie z tą, na której się znajdują). Zastosowanie parametru x-default jest opcjonalne, ale pozwala określić, która wersja językowa jest właściwa dla języków niewymienionych w atrybucie hreflang.
- Adresy URL stron muszą być podane z uwzględnieniem protokołów http lub https.
- Hreflang musi wskazywać te same podstrony tylko w innym języku. Nie kieruj podstron na stronę główną.
- Wersje językowe mogą być dostępne pod różnymi domenami, subdomenami lub być zlokalizowane w katalogach głównej domeny.
- Zwróć szczególną uwagę na tagi powrotne. Jeżeli strona A wskazuje na stronę B, to również strona B powinna wskazywać na stronę A. W przeciwnym razie tag zostanie zignorowany przez Google.
Najczęstsze błędy
- Brak linków powrotnych
- Stosowanie nieprawidłowych kodów języka lub kraju
- Stosowanie jedynie kodu kraju
Jak sprawdzić poprawność wdrożenia hreflangów?
To czy atrybut został poprawnie wdrożony, możemy sprawdzić za pomocą poniższych narzędzi:
- Google Search Console - > Starsze narzędzia i raporty - > Kierowanie międzynarodowe
- Screaming Frog - > Zakładka Hreflang po wykonaniu crawla
- Merkle SEO Tools - > hreflang Tags Testing Tool
Hreflang a pozycjonowanie stron
Gary Illyes w odpowiedzi na pytanie użytkownika Reddit stwierdził, że wdrożenie atrybutu nie przyniesie korzyści w postaci wyższego rankingu, jednak przyczyni się do otrzymania bardziej ukierunkowanego ruchu.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
SEO Co To Jest - Optymalizacja Strony a Pozycjonowanie
SEO - (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, celem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach...
Przeczytaj artykuł >>Pozycjonowanie stron poradnik dla początkujących
Każdemu z posiadaczy stron internetowych zależy na tym, by odkryło ją jak najwięcej użytkowników. Jednak w dzisiejszych czasach, kiedy dostępnych jest niemal 2...
Przeczytaj artykuł >>Adres URL - Co to jest i jak go wykorzystać w działaniach SEO
Adresy URL w obecnej formie towarzyszą nam już od ponad 25 lat. Choć głównie kojarzone są z adresami stron WWW, dotyczą także innych zasobów dostępnych...
Przeczytaj artykuł >>