Rodzaje kampanii reklamowych
Kampanie reklamowe można podzielić na kampanie prowadzone offline oraz kampanie prowadzone online.
Do kampanii offline można zaliczyć między innymi reklamy telewizyjne, prasowe, radiowe czy ambientowa. Natomiast kampania online jest to reklama w internecie. Do najpopularniejszych kanałów tego typu zaliczamy Social Media, Google Ads, Allegro Ads.
Jak stworzyć kampanię reklamową?
Aby kampania reklamowa, była skuteczna, trzeba ją odpowiednio przygotować. Oto najważniejsze punkty, jakie powinno się wziąć pod uwagę podczas procesu tworzenia kampanii:
- Sprawdzenie zapotrzebowania na dany produkty lub usługi oraz analiza konkurencji.
- Poznanie i dokładne określenie grupy docelowej, do jakiej chcemy trafić z reklamą.
- Określenie budżetu na działania związane z kampanią.
- Wybór mediów, jakie zostaną wykorzystane do dotarcia do potencjalnego klienta.
- Przygotowanie odpowiednich treści reklamowych oraz grafik dostosowanych do docelowej grupy odbiorców, oraz kanału dotarcia. Pamiętać należy o odpowiednim języku dostosowanym do wieku, płci, stylu życia itp.
- Harmonogram wyświetlania reklamy dostosowany do aktywności docelowej grupy odbiorców.
- Wprowadzenie w życie kampanii, jej ciągła analiza skuteczności oraz wprowadzanie ewentualnych zmian w celu lepszego dostosowania reklamy do założonej grupy docelowej.
Jak prowadzić pomiar skuteczności działań marketingowych prowadzonych w internecie?
Do pomiaru skuteczności kampanii reklamowej prowadzonej online wykorzystywane są najczęściej takie wskaźniki jak:
- CTR (Click Through Rate) - jest to współczynnik klikalności, określa on procentowy udział kliknięć w reklamę w stosunku do ilości jej wyświetleń.
- CPC (Cost Per Click) - jest koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę.
- CPA (Cost Per Action) - jest koszt za wykonanie konkretnej akcji (konwersji).
- SOV (Share of Voice) - jest to ilość wyświetleń reklamy w stosunku do łącznej liczby wyświetleń reklam wszystkich reklamodawców tego samego produktu lub usługi w tym samym czasie.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Co to jest marketing internetowy
Z Internetu obecnie korzysta ponad 4,5 miliarda ludzi na całym świecie i liczba ta rośnie z każdą sekundą. Daje to niesamowite możliwości w zakresie marketingu...
Przeczytaj artykuł >>Skuteczna reklama w internecie. 7 efektywnych sposobów promowania Twojej firmy!
Założyłeś właśnie firmę i zastanawiasz się jak rozpocząć promowanie jej w Internecie? A może dotychczasowe działania nie przynoszą zadowalających...
Przeczytaj artykuł >>