Co to jest kampania reklamowa - Definicja

Kampania reklamowa jest to zespół działań marketingowych, których głównym zadaniem jest osiągnięcie wyznaczonego celu poprzez wpływ na konkretną grupę odbiorców. Do najczęściej spotykanych celów marketingowych, jakie chce osiągnąć reklamodawca, należą:

  • zwiększenie świadomości marki, usługi,
  • sprzedaż produktu, usługi,
  • promocja produktu, usługi,
  • podtrzymanie lojalności klienta.
Co to jest kampania reklamowa?

Rodzaje kampanii reklamowych

Kampanie reklamowe można podzielić na kampanie prowadzone offline oraz kampanie prowadzone online.

Do kampanii offline można zaliczyć między innymi reklamy telewizyjne, prasowe, radiowe czy ambientowa. Natomiast kampania online jest to reklama w internecie. Do najpopularniejszych kanałów tego typu zaliczamy Social Media, Google Ads, Allegro Ads.

Jak stworzyć kampanię reklamową?

Aby kampania reklamowa, była skuteczna, trzeba ją odpowiednio przygotować. Oto najważniejsze punkty, jakie powinno się wziąć pod uwagę podczas procesu tworzenia kampanii:

    • Sprawdzenie zapotrzebowania na dany produkty lub usługi oraz analiza konkurencji.
    • Poznanie i dokładne określenie grupy docelowej, do jakiej chcemy trafić z reklamą.
    • Określenie budżetu na działania związane z kampanią.
    • Wybór mediów, jakie zostaną wykorzystane do dotarcia do potencjalnego klienta.
    • Przygotowanie odpowiednich treści reklamowych oraz grafik dostosowanych do docelowej grupy odbiorców, oraz kanału dotarcia. Pamiętać należy o odpowiednim języku dostosowanym do wieku, płci, stylu życia itp.
    • Harmonogram wyświetlania reklamy dostosowany do aktywności docelowej grupy odbiorców.
    • Wprowadzenie w życie kampanii, jej ciągła analiza skuteczności oraz wprowadzanie ewentualnych zmian w celu lepszego dostosowania reklamy do założonej grupy docelowej.

Jak prowadzić pomiar skuteczności działań marketingowych prowadzonych w internecie?

Do pomiaru skuteczności kampanii reklamowej prowadzonej online wykorzystywane są najczęściej takie wskaźniki jak:

    • CTR (Click Through Rate) - jest to współczynnik klikalności, określa on procentowy udział kliknięć w reklamę w stosunku do ilości jej wyświetleń.
    • CPC (Cost Per Click) - jest koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę.
    • CPA (Cost Per Action) - jest koszt za wykonanie konkretnej akcji (konwersji).
    • SOV (Share of Voice) - jest to ilość wyświetleń reklamy w stosunku do łącznej liczby wyświetleń reklam wszystkich reklamodawców tego samego produktu lub usługi w tym samym czasie.

Ostatnia modyfikacja: 2022-01-04 12:34:35

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Młodszy Specjalista ds. Reklamy
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top