Jakie powinno być optymalne nasycenie tekstu?
Przez wzgląd na ciągle zmieniające się skrypty wyszukiwarek, popularne jeszcze kilka lat temu podejście „im więcej, tym lepiej” przynosi dzisiaj więcej szkody, niż pożytku. Przesycenie frazami i słowami kluczowymi sprawia, że publikowane treści wyświetlają się znacznie niżej w wynikach.
Obecnie przyjmuje się, że optymalna częstotliwość pojawiania się danego słowa kluczowego to nie więcej niż 2-3 razy na każdy 1000 znaków. Warto przy tym pamiętać, aby dane słowa/frazy pojawiały się nie tylko w formie podstawowej (dosłownej), ale także w formie odmienionej.
Jak rozmieścić słowa kluczowe na stronie?
Każdy publikowany tekst powinien być przede wszystkim przyjazny i pomocny dla użytkownika. W związku z tym nie można po prostu umieszczać na stronie nic niewnoszących zbitków popularnych fraz i liczyć na wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Wykorzystywane słowa i frazy kluczowe powinny być możliwie równomiernie rozłożone po całym tekście. Ważnymi punktami są także nagłówki i śródnagłówki - umieszczenie w nich słów kluczowych nakieruje zarówno użytkowników, jak i roboty na najważniejsze treści.
Często pomijaną, a wartą uwagi lokalizacją są tzw. metatagi, czyli tytuł (title) i opis (description) wyświetlające się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania oraz opisy alternatywne zamieszczonych grafik (atrybut ALT).
Wybierając słowa kluczowe, należy pamiętać, aby różne podstrony nie były optymalizowane pod dokładnie te same frazy - grozi to tzw. kanibalizacją słów kluczowych, w wyniku której takie podstrony będą ze sobą konkurować i tylko część z nich (nierzadko tylko jedna) będzie się w ogóle wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Warto w tej kwestii wspomagać się planerem słów kluczowych.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Google wyświetla zakładkę ,,Usługi” w głównym widoku wizytówki Google
Google stale coś aktualizuje, usprawnia, poprawia czy dostraja i nie ma praktycznie tygodnia, w którym nie dowiedzielibyśmy się o kolejnej - mniejszej lub większej...
Przeczytaj artykuł >>Słowa kluczowe na YouTube - zadbaj o większą ilość wyświetleń filmów
Przez wiele lat kanały na YouTube były jedynie dodatkiem dla firm działających w Internecie. Jednak już od dłuższego czasu można zauważyć trend, w którym...
Przeczytaj artykuł >>Jak dobrać słowa kluczowe do SEO i Adwords
Wyselekcjonowanie właściwych fraz to pierwszy i zarazem kluczowy krok mający decydujące znaczenie dla efektywności kampanii. Późniejsze działania bazują na...
Przeczytaj artykuł >>