Co to jest keyword stuffing - Definicja

Keyword stuffing (upychanie słów kluczowych) - działanie polegające na nienaturalnym nasyceniu treści strony frazami kluczowymi (np. wielokrotne powtarzanie frazy głównej lub wypisanie słów kluczowych w formie listy) celem zwiększenia jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Praktyka ta zaliczane jest do tzw. Black Hat SEO i uważana za nieetyczną.

Co to jest keyword stuffing?

Keyword stuffing a Google

Praktyka keyword stuffingu jest nie tylko potępiana przez środowisko SEO, ale również niezgodna z wytycznymi Google (znajdziesz je tutaj) - obniża jakość stron i wrażenia użytkownika (User Experience/UX). Przykładami keyword stuffingu mogą być:

  • Wypisanie w bloku tekstu lub w formie listy nazw regionów lub miast, w których miałaby być pozycjonowana dana strona
  • Częste powtarzanie tego samego słowa/frazy aż do nienaturalne brzmienia całości
  • Wypisanie w jednym ciągu/liście wielu słów kluczowych (np. w meta description lub gdzieś na stronie)

Ponadto, upychanie słów kluczowych nie jest w ogóle skuteczne - w 2011 roku Google wprowadziło tzw. algorytm Panda, dzięki któremu strony, na których wykryte zostały działania spamerskie (do których zalicza się właśnie keyword stuffing) lądują znacznie niżej w wynikach wyszukiwania Google.

Mało tego - przesycenie treści strony słowami kluczowymi może skutkować nałożeniem filtra na dany adres www, a nawet całkowitym zbanowaniem strony przez Google. Strona, na której słowa kluczowe występują w przesadnej ilości, może więc zupełnie zniknąć z wyników wyszukiwarki.

Jak ochronić stronę przed keyword stuffingiem?

Mamy przynajmniej kilka możliwości przeciwdziałania keyword stuffingowi. Przede wszystkim należy zrezygnować z ilości na rzecz jakości - mniej liczne, ale za to częściej wyszukiwane słowa kluczowe przyniosą znacznie lepsze rezultaty, niż wciskanie na siłę każdej frazy powiązanej z danym tematem. Wymagać to będzie porządnego researchu fraz kluczowych i przygotowania strategii content + SEO, ale znacznie poprawi jakość strony.

Trzeba też zrezygnować z dodawania fraz, które mimo powiązania z tematem, są wyszukiwane w innym kontekście - dodanie ich zwiększy jedynie tzw. bounce rate (współczynnik odrzuceń) strony i obniży jej pozycję w rankingach wyszukiwarek.

Najprostszą taktyką uniknięcia keyword stuffingu, którą można zastosować całkowicie na własną rękę, jest wydłużenie zamieszczonych na stronie tekstów - większa liczba słów pozwoli na bardziej naturalne rozłożenie fraz w treści - oraz stosowanie synonimów.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 13:55:52

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.5/5), głosów: 11
Ocena strony:
SEO Copywriting Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top