Keyword stuffing a Google
Praktyka keyword stuffingu jest nie tylko potępiana przez środowisko SEO, ale również niezgodna z wytycznymi Google (znajdziesz je tutaj) - obniża jakość stron i wrażenia użytkownika (User Experience/UX). Przykładami keyword stuffingu mogą być:
- Wypisanie w bloku tekstu lub w formie listy nazw regionów lub miast, w których miałaby być pozycjonowana dana strona
- Częste powtarzanie tego samego słowa/frazy aż do nienaturalne brzmienia całości
- Wypisanie w jednym ciągu/liście wielu słów kluczowych (np. w meta description lub gdzieś na stronie)
Ponadto, upychanie słów kluczowych nie jest w ogóle skuteczne - w 2011 roku Google wprowadziło tzw. algorytm Panda, dzięki któremu strony, na których wykryte zostały działania spamerskie (do których zalicza się właśnie keyword stuffing) lądują znacznie niżej w wynikach wyszukiwania Google.
Mało tego - przesycenie treści strony słowami kluczowymi może skutkować nałożeniem filtra na dany adres www, a nawet całkowitym zbanowaniem strony przez Google. Strona, na której słowa kluczowe występują w przesadnej ilości, może więc zupełnie zniknąć z wyników wyszukiwarki.
Jak ochronić stronę przed keyword stuffingiem?
Mamy przynajmniej kilka możliwości przeciwdziałania keyword stuffingowi. Przede wszystkim należy zrezygnować z ilości na rzecz jakości - mniej liczne, ale za to częściej wyszukiwane słowa kluczowe przyniosą znacznie lepsze rezultaty, niż wciskanie na siłę każdej frazy powiązanej z danym tematem. Wymagać to będzie porządnego researchu fraz kluczowych i przygotowania strategii content + SEO, ale znacznie poprawi jakość strony.
Trzeba też zrezygnować z dodawania fraz, które mimo powiązania z tematem, są wyszukiwane w innym kontekście - dodanie ich zwiększy jedynie tzw. bounce rate (współczynnik odrzuceń) strony i obniży jej pozycję w rankingach wyszukiwarek.
Najprostszą taktyką uniknięcia keyword stuffingu, którą można zastosować całkowicie na własną rękę, jest wydłużenie zamieszczonych na stronie tekstów - większa liczba słów pozwoli na bardziej naturalne rozłożenie fraz w treści - oraz stosowanie synonimów.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Content is king - Dlaczego treści są aż tak ważne?
Każdego dnia w internecie pojawia się oszałamiająca ilość treści - przykładowo, co minutę Tweeter odnotowuje ponad 440 tys. tweetów, na Instagramie przybywa...
Przeczytaj artykuł >>Jak dodać stronę do Google?
Bez tej prostej, jakby mogło się wydawać czynności, wszelkie działania mające prowadzić do wysokich pozycji spalą na panewce. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego...
Przeczytaj artykuł >>SEO Co To Jest - Optymalizacja Strony a Pozycjonowanie
SEO - (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, celem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach...
Przeczytaj artykuł >>Pozycjonowanie stron poradnik dla początkujących
Każdemu z posiadaczy stron internetowych zależy na tym, by odkryło ją jak najwięcej użytkowników. Jednak w dzisiejszych czasach, kiedy dostępnych jest niemal 2...
Przeczytaj artykuł >>Pozycja w Google – jak sprawdzić, na którym miejscu jest moja strona
W internecie trwa wyścig o jak najwyższe pozycje stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Każdy właściciel strony www, obojętnie czy mowa o sklepie internetowym,...
Przeczytaj artykuł >>Jak dobrać słowa kluczowe do SEO i Adwords
Wyselekcjonowanie właściwych fraz to pierwszy i zarazem kluczowy krok mający decydujące znaczenie dla efektywności kampanii. Późniejsze działania bazują na...
Przeczytaj artykuł >>