Funkcje Keyword Surfer
Po uruchomieniu wtyczki i wpisaniu zapytania lub dowolnej frazy bezpośrednio przy wynikach Google wyświetlą się dodatkowe informacje:
- Średnia miesięczna liczba wyszukiwań wpisanego zapytania/słowa kluczowego (w pasku wyszukiwania);
- Średni miesięczny ruch dla domen (ze świata i wybranego regionu);
- Liczba wartościowych linków kierujących do domen występujących w SERP-ach.
Ponadto, w polu wtyczki wyświetlającym się po prawej stronie zobaczymy również:
- Listę 10 fraz powiązanych z wpisanym zapytaniem/frazą kluczową (similar keywords) wraz ze średnią liczbą wyszukań dla wybranego regionu
- Wyszukiwania Google podobne do wpisanego zapytania (related searches)
- Wykres pokazujący korelację linków zwrotnych (backlinks) z widocznością stron w rankingu Google
- Wykres korelacji szacowanego ruchu z pozycją stron w wynikach
Wtyczka daje również dostęp do uproszczonej wersji Content Editora będącego częścią narzędzia Surfer SEO.
Jak zainstalować wtyczkę?
Instalacja wtyczki jest bardzo prosta - wystarczy wyszukać ją w oficjalnym sklepie Chrome Web Store, kliknąć „Dodaj rozszerzenie” i poczekać, aż wtyczka się uruchomi.
Zainstalowane rozszerzenie można w kilka chwil skonfigurować z poziomu przeglądarki - można wybrać interesujący nas region, przełączać widoczność danych z SERP i globalnych wyszukań dla domen oraz ukryć nieinteresujące nas w danym momencie sekcje.
Aby ją wyłączyć, wystarczy przesunąć widoczny nad jej oknem suwak lub wejść w zakładkę „Dodatki” w ustawieniach przeglądarki.
Czy warto korzystać z Keyword Surfera?
Jak widać wyżej, wtyczka ta oferuje kilka bardzo przydatnych funkcjonalności, dzięki którym można przeprowadzić szybki wstępny research i poznać najważniejsze informacje na temat danej frazy i wyświetlających się dla niej stron. Znacznie ułatwia to codzienną pracę copywriterów i content marketerów. Stanowi ona również duże wsparcie dla osób, które nie mają dostępu do płatnych narzędzi do analizy. Należy jednak pamiętać, że korzysta ona z autorskich algorytmów analitycznych, przez co wyniki mogą się różnić od tych uzyskanych z innych narzędzi, np. z Ahrefs czy Ubersuggest.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Analiza konkurencji w marketingu - Poradnik
Analiza konkurencji jest jedną z najważniejszych czynności, które wykonujemy już na samym początku prowadzenia działalności, a także później jako...
Przeczytaj artykuł >>Jak samemu skutecznie pozycjonować stronę firmową w Google?
Pozycjonowanie strony jest skomplikowanym procesem, na który składa się wiele elementów. Jednak posiadając wiedzę oraz wkładając trochę pracy i wysiłku,...
Przeczytaj artykuł >>Analityka internetowa - Dlaczego warto mieć GA i GTM na stronie
Analityka internetowa jest bardzo ważna dla rozwoju Twojej strony biznesowej, dostarcza danych o odwiedzających użytkownikach, dzięki czemu możesz zidentyfikować, co...
Przeczytaj artykuł >>Jak dodać stronę do Google?
Bez tej prostej, jakby mogło się wydawać czynności, wszelkie działania mające prowadzić do wysokich pozycji spalą na panewce. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego...
Przeczytaj artykuł >>Najważniejsze narzędzia SEO, które każdy specjalista powinien znać!
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że pozycjonowanie stron internetowych to skomplikowane zajęcie. Dobry pozycjoner musi mieć nie tylko dużą wiedzę i umiejętności,...
Przeczytaj artykuł >>SEO Co To Jest - Optymalizacja Strony a Pozycjonowanie
SEO - (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, celem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach...
Przeczytaj artykuł >>Pozycja w Google – jak sprawdzić, na którym miejscu jest moja strona
W internecie trwa wyścig o jak najwyższe pozycje stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Każdy właściciel strony www, obojętnie czy mowa o sklepie internetowym,...
Przeczytaj artykuł >>