Co może być konwersją w Google Ads?
Rodzaj konwersji jest zależny od projektu. Najpopularniejszymi zdarzeniami mierzonymi jako konwersje są:
- transakcje,
- wysłanie formularza ofertowego,
- założenie konta przez użytkownika,
- kliknięcie numeru telefonu,
- długa wizyta na stronie internetowej,
- duża ilość odwiedzonych podstron,
- kontakt mailowy lub telefoniczny,
- rejestracja użytkownika,
- zapisanie do newslettera,
- rezerwacja noclegu,
- oraz wiele innych.
Konwersje Google Ads - jakie są rodzaje i dlaczego warto je monitorować?
W panelu Google Ads można monitorować każdy rodzaj konwersji. Konwersje mierzy się za pomocą śledzenia konwersji na koncie Google Ads.
Do śledzenia konwersji Google potrzebujesz utworzenia działania powodującego konwersję. Należą do nich:
- witryna (zakupy, rejestracja i inne działania na Twojej witrynie),
- aplikacja (instalacje aplikacji, zakupy i inne działania),
- połączenia telefoniczne z reklamy, strony lub aplikacji mobilnej,
- importowanie (chodzi o działania klientów, które zaczynają się online, a kończą offline, przykładowo klient klika reklamę i przesyła formularz kontaktowy, a umowę podpisuje stacjonarnie w Twoim biurze),
- działania lokalne (działania klientów wchodzących w interakcję z reklamą konkretnego sklepu lub danej lokalizacji).
Analiza pod kątem konwersji da Ci podgląd na to, co stało się po interakcji klienta z reklamą np. czy dokonał zakupy, zadzwonił do Ciebie, dołączył do newslettera. Dzięki Google Ads możesz także poznać zwrot inwestycji - to pozwoli Ci podjąć przemyślane działania związane z wydatkami na reklamy. Co więcej zobaczysz, jakie słowa kluczowe, reklamy, kampanie reklamowe i grupy reklam najlepiej oddziałują na klientów.
Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 13:56:37
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!
Powiązane Artykuły

Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>
Optymalizacja kampanii produktowej
Utworzenie kampanii produktowej jest dość łatwe, wystarczy połączyć konto Google Ads z kontem Merchant Center, na którym znajduje się plik produktowy. Reklamy w...
Przeczytaj artykuł >>
Atrybucja konwersji
Narzędzie atrybucji konwersji obrazuje jak wygląda ścieżka konwersji dla danego konta. Modelowanie atrybucji konwersji daje możliwość sprawdzenia, które kanały...
Przeczytaj artykuł >>