Co to jest konwersja w Google Ads - Definicja

Konwersja w Google Ads - to określone działanie użytkownika, który wszedł w interakcję z reklamami Google Ads. Konwersja może być dokonaniem transakcji/zakupu w sklepie internetowym, wypełnieniem formularza kontaktowego lub kontaktem telefonicznym potencjalnego klienta.

Co to jest Konwersja Google Ads

Co może być konwersją w Google Ads?

Rodzaj konwersji jest zależny od projektu. Najpopularniejszymi zdarzeniami mierzonymi jako konwersje są:

  • transakcje,
  • wysłanie formularza ofertowego,
  • założenie konta przez użytkownika,
  • kliknięcie numeru telefonu,
  • długa wizyta na stronie internetowej,
  • duża ilość odwiedzonych podstron,
  • kontakt mailowy lub telefoniczny,
  • rejestracja użytkownika,
  • zapisanie do newslettera,
  • rezerwacja noclegu,
  • oraz wiele innych.

Konwersje Google Ads - jakie są rodzaje i dlaczego warto je monitorować?

W panelu Google Ads można monitorować każdy rodzaj konwersji. Konwersje mierzy się za pomocą śledzenia konwersji na koncie Google Ads.

Do śledzenia konwersji Google potrzebujesz utworzenia działania powodującego konwersję. Należą do nich:

  • witryna (zakupy, rejestracja i inne działania na Twojej witrynie),
  • aplikacja (instalacje aplikacji, zakupy i inne działania),
  • połączenia telefoniczne z reklamy, strony lub aplikacji mobilnej,
  • importowanie (chodzi o działania klientów, które zaczynają się online, a kończą offline, przykładowo klient klika reklamę i przesyła formularz kontaktowy, a umowę podpisuje stacjonarnie w Twoim biurze),
  • działania lokalne (działania klientów wchodzących w interakcję z reklamą konkretnego sklepu lub danej lokalizacji).

Analiza pod kątem konwersji da Ci podgląd na to, co stało się po interakcji klienta z reklamą np. czy dokonał zakupy, zadzwonił do Ciebie, dołączył do newslettera. Dzięki Google Ads możesz także poznać zwrot inwestycji - to pozwoli Ci podjąć przemyślane działania związane z wydatkami na reklamy. Co więcej zobaczysz, jakie słowa kluczowe, reklamy, kampanie reklamowe i grupy reklam najlepiej oddziałują na klientów.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 106
Ocena strony:

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.