Co to jest konwersja w Google Ads - Definicja

Konwersja w Google Ads - to określone działanie użytkownika, który wszedł w interakcję z reklamami Google Ads. Konwersja może być dokonaniem transakcji/zakupu w sklepie internetowym, wypełnieniem formularza kontaktowego lub kontaktem telefonicznym potencjalnego klienta.

Co to jest Konwersja Google Ads

Co może być konwersją w Google Ads?

Rodzaj konwersji jest zależny od projektu. Najpopularniejszymi zdarzeniami mierzonymi jako konwersje są:

  • transakcje,
  • wysłanie formularza ofertowego,
  • założenie konta przez użytkownika,
  • kliknięcie numeru telefonu,
  • długa wizyta na stronie internetowej,
  • duża ilość odwiedzonych podstron,
  • kontakt mailowy lub telefoniczny,
  • rejestracja użytkownika,
  • zapisanie do newslettera,
  • rezerwacja noclegu,
  • oraz wiele innych.

Konwersje Google Ads - jakie są rodzaje i dlaczego warto je monitorować?

W panelu Google Ads można monitorować każdy rodzaj konwersji. Konwersje mierzy się za pomocą śledzenia konwersji na koncie Google Ads.

Do śledzenia konwersji Google potrzebujesz utworzenia działania powodującego konwersję. Należą do nich:

  • witryna (zakupy, rejestracja i inne działania na Twojej witrynie),
  • aplikacja (instalacje aplikacji, zakupy i inne działania),
  • połączenia telefoniczne z reklamy, strony lub aplikacji mobilnej,
  • importowanie (chodzi o działania klientów, które zaczynają się online, a kończą offline, przykładowo klient klika reklamę i przesyła formularz kontaktowy, a umowę podpisuje stacjonarnie w Twoim biurze),
  • działania lokalne (działania klientów wchodzących w interakcję z reklamą konkretnego sklepu lub danej lokalizacji).

Analiza pod kątem konwersji da Ci podgląd na to, co stało się po interakcji klienta z reklamą np. czy dokonał zakupy, zadzwonił do Ciebie, dołączył do newslettera. Dzięki Google Ads możesz także poznać zwrot inwestycji - to pozwoli Ci podjąć przemyślane działania związane z wydatkami na reklamy. Co więcej zobaczysz, jakie słowa kluczowe, reklamy, kampanie reklamowe i grupy reklam najlepiej oddziałują na klientów.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 13:56:37

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.8/5), głosów: 74
Ocena strony:
Google Business Profile Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top