Generowanie leadów sprzedażowych
Jak wygląda proces generowania leadów? Bardzo różnie. Wszystko zależy od tego:
- jak wygląda grupa naszych potencjalnych klientów,
- czy jest to klient indywidualny, czy biznesowy,
- użytkownik działający w mediach społecznościowych czy niedziałający w świecie online.
Dobre określenie grupy docelowej ma kluczowe znaczenie, ponieważ jest ona fundamentem w procesie pozyskiwania leadów.
Kiedy już grupa docelowa jest jasno określona, dział marketingu może przystąpić do działania. Najczęściej pozyskiwanie leadów sprzedażowych odbywa się za pomocą:
- Kampanii płatnych Google lub Facebook z celem lead generation,
- Przez formularz zgłoszeniowy umieszczony na stronie WWW,
- Przy pomocy zewnętrznej firmy, która dysponuje bazami kontaktów.
W przypadku pomocy firmy outsourcingowych należy dobrze sprawdzić ich wiarygodność. Przeanalizować oferty i jakie leady sprzedażowe oferują.
Rodzaje leadów
Najczęściej wyróżniamy dwa rodzaje: hot i cold.
Hot - z ang. gorący - Osoba/firma świeżo zainteresowana danym tematem. Duża szansa sprzedażowa.
Cold - z ang. zimny - Osoba/firma była w niedalekiej przeszłości zainteresowana danym tematem. Istnieje szansa, że potrzeba w tym przypadku już mogła zostać spełniona. Mała szansa sprzedażowa.
Content marketing w procesie generowania leadów
Content marketingu powinien się skupiać przede wszystkim na przedstawieniu, w jaki sposób nasz produkt bądź usługa pomoże potencjalnemu klientowi. Jednak mimo to pozostawienie wrażliwych danych osobowych, jak numer telefonu lub adres email przychodzi użytkownikom z trudem. By przełamać tę barierę, stosuje się tzw. lead magnet. Jest to swojego rodzaju nagroda dla osoby pozostawiającej kontakt za udostępnienie danych. Może być to przydatna check lista, poradnikowy e-book czy zbiór materiałów video.
Zatem wiedząc już, czym jest lead czy w działaniach marketingowych powinniśmy się skupić tylko na generowaniu leadów? Oczywiście, że nie. Do wypełnienia formularza kontaktowego i finalnie podjęcia decyzji zakupowej, w dużej mierze przekonuje nowych klientów całokształt działań marketingowych i sprzedażowych.
Ostatnia modyfikacja: 2023-03-07 09:02:43
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!
Powiązane Artykuły

Leady sprzedażowe co to i jak je pozyskiwać
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych jest często niezbędne do zdobywania nowych Klientów, ale nie zawsze jest łatwe. Jeśli masz problemy z pozyskiwaniem...
Przeczytaj artykuł >>
Content is king - Dlaczego treści są aż tak ważne?
Każdego dnia w internecie pojawia się oszałamiająca ilość treści - przykładowo, co minutę Tweeter odnotowuje ponad 440 tys. tweetów, na Instagramie przybywa...
Przeczytaj artykuł >>
Reklama w Google Ads - 5 powodów, dla których warto z niej korzystać
Reklama Google Ads niesie za sobą wiele korzyści. Główną z nich jest pojawianie się w płatnych wynikach wyszukiwania nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce...
Przeczytaj artykuł >>
Jak napisać stronę “O nas“ i “O firmie“
Wbrew pozorom strona "O nas" jest jedną z najważniejszych stron w obrębie witryny, niezależnie od tego czy oferujesz produkty / usługi, czy prowadzisz bloga. To...
Przeczytaj artykuł >>