Co to jest lead sprzedażowy? - Definicja

Lead sprzedażowy to najczęściej zbiór danych kontaktowych do osoby lub firmy, która jest zainteresowana naszą usługą czy produktem. Leady tworzą tak zwane szanse sprzedażowe dla działu sprzedaży. Są one niezwykle cenne, ponieważ lead, czyli potencjalny klient, od którego pozyskaliśmy kontakt, jest aktualnie na etapie zakupu. Więc proces zakupowy z założenia powinien być dużo szybszy.

Co to jest lead?

Generowanie leadów sprzedażowych

Jak wygląda proces generowania leadów? Bardzo różnie. Wszystko zależy od tego:

  • jak wygląda grupa naszych potencjalnych klientów,
  • czy jest to klient indywidualny, czy biznesowy,
  • użytkownik działający w mediach społecznościowych czy niedziałający w świecie online.

Dobre określenie grupy docelowej ma kluczowe znaczenie, ponieważ jest ona fundamentem w procesie pozyskiwania leadów.

Kiedy już grupa docelowa jest jasno określona, dział marketingu może przystąpić do działania. Najczęściej pozyskiwanie leadów sprzedażowych odbywa się za pomocą:

  • Kampanii płatnych Google lub Facebook z celem lead generation,
  • Przez formularz zgłoszeniowy umieszczony na stronie WWW,
  • Przy pomocy zewnętrznej firmy, która dysponuje bazami kontaktów.

W przypadku pomocy firmy outsourcingowych należy dobrze sprawdzić ich wiarygodność. Przeanalizować oferty i jakie leady sprzedażowe oferują.

Rodzaje leadów

Najczęściej wyróżniamy dwa rodzaje: hot i cold.

Hot - z ang. gorący - Osoba/firma świeżo zainteresowana danym tematem. Duża szansa sprzedażowa.

Cold - z ang. zimny - Osoba/firma była w niedalekiej przeszłości zainteresowana danym tematem. Istnieje szansa, że potrzeba w tym przypadku już mogła zostać spełniona. Mała szansa sprzedażowa.

Content marketing w procesie generowania leadów

Content marketingu powinien się skupiać przede wszystkim na przedstawieniu, w jaki sposób nasz produkt bądź usługa pomoże potencjalnemu klientowi. Jednak mimo to pozostawienie wrażliwych danych osobowych, jak numer telefonu lub adres email przychodzi użytkownikom z trudem. By przełamać tę barierę, stosuje się tzw. lead magnet. Jest to swojego rodzaju nagroda dla osoby pozostawiającej kontakt za udostępnienie danych. Może być to przydatna check lista, poradnikowy e-book czy zbiór materiałów video.

Zatem wiedząc już, czym jest lead czy w działaniach marketingowych powinniśmy się skupić tylko na generowaniu leadów? Oczywiście, że nie. Do wypełnienia formularza kontaktowego i finalnie podjęcia decyzji zakupowej, w dużej mierze przekonuje nowych klientów całokształt działań marketingowych i sprzedażowych.

Ostatnia modyfikacja: 2024-04-18 08:16:47

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.4/5), głosów: 10
Ocena strony:
Head New Business Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top