Co to jest linkowanie wewnętrzne - definicja

Linkowanie wewnętrzne (z ang. internal linking) - jest to sieć linków w obrębie danej witryny, dzięki którym użytkownik łatwiej znajduje szukane treści, a roboty szybciej docierają do kolejnych podstron i łatwiej indeksują witrynę. Pomaga także wyszukiwarkom zrozumieć strukturę serwisu, wartość poszczególnych podstron i ich połączenia.

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Jak zrobić linkowanie wewnętrzne?

Dobrze stworzone linkowanie wewnętrzne może przynieść wiele korzyści witrynie. Należy pamiętać, aby linki oznaczone były odpowiednim atrybutem - dofollow. Posiadały dopasowany tematycznie anchor text, a całość linkowania wyglądała naturalnie, była spójna oraz zgodna z kontekstem. Ważna jest również ilość linków wewnętrznych w obrębie strony internetowej - nie należy z nimi przesadzić. Istnieje wiele sposobów zamieszczania linkowania wewnętrznego na stronie internetowej, a do najpopularniejszych zaliczamy:

  • Menu główne - obecne niemal na każdej stronie. Pozwala na prostą nawigację po strukturze witryny.
  • Linki śródtekstowe - odnośniki zamieszczone w konkretnym tekście, powiązanym tematycznie ze stroną, do której prowadzi link.
  • Breadcrumbs - ścieżka nawigacyjna, pozwalająca użytkownikowi na rozpoznanie wszystkich kroków, które musiał przejść pomiędzy stroną główną, a podstroną, na której się obecnie znajduje.
  • Sidebary - boczne elementy strony, na których widnieją dodatkowe ścieżki nawigacyjne i linki wewnętrzne.
  • Tagi - szczególnie popularne na blogach, służą do łatwiejszego odnalezienia treści o podobnej tematyce.
  • Stopka - znajduje się na dole strony. Bardzo często umieszcza się w niej linki do stron informacyjnych i kontaktowych.

Linkowanie wewnętrzne - SEO

Potencjał w linkowaniu wewnętrznym jest ogromny. Jasna struktura serwisu i poprawne linkowanie pomiędzy podstronami ma bardzo duże znaczenie dla SEO. Główne korzyści:

  • łatwość poruszania się po witrynie i odnajdywania treści,
  • mniejszy współczynnik odrzuceń, wzrost konwersji i stron na sesje,
  • szybszy proces indeksacji serwisu,
  • rozbudowane wyniki w SERP (np. sitelinks do głównych stron serwisu),
  • algorytmy wyszukiwarek trafniej analizują powiązania między podstronami i ich wartość,
  • pozytywny wpływ na pozycję i widoczność w wynikach wyszukiwania Google,
  • poprawa użyteczności - odczuć użytkowników,
  • zapobiega kanibalizacji słów kluczowych.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 116
Ocena strony:
Head of GBP

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.