Jak zrobić linkowanie wewnętrzne?
Dobrze stworzone linkowanie wewnętrzne może przynieść wiele korzyści witrynie. Należy pamiętać, aby linki oznaczone były odpowiednim atrybutem - dofollow. Posiadały dopasowany tematycznie anchor text, a całość linkowania wyglądała naturalnie, była spójna oraz zgodna z kontekstem. Ważna jest również ilość linków wewnętrznych w obrębie strony internetowej - nie należy z nimi przesadzić. Istnieje wiele sposobów zamieszczania linkowania wewnętrznego na stronie internetowej, a do najpopularniejszych zaliczamy:
- Menu główne - obecne niemal na każdej stronie. Pozwala na prostą nawigację po strukturze witryny.
- Linki śródtekstowe - odnośniki zamieszczone w konkretnym tekście, powiązanym tematycznie ze stroną, do której prowadzi link.
- Breadcrumbs - ścieżka nawigacyjna, pozwalająca użytkownikowi na rozpoznanie wszystkich kroków, które musiał przejść pomiędzy stroną główną, a podstroną, na której się obecnie znajduje.
- Sidebary - boczne elementy strony, na których widnieją dodatkowe ścieżki nawigacyjne i linki wewnętrzne.
- Tagi - szczególnie popularne na blogach, służą do łatwiejszego odnalezienia treści o podobnej tematyce.
- Stopka - znajduje się na dole strony. Bardzo często umieszcza się w niej linki do stron informacyjnych i kontaktowych.
Linkowanie wewnętrzne - SEO
Potencjał w linkowaniu wewnętrznym jest ogromny. Jasna struktura serwisu i poprawne linkowanie pomiędzy podstronami ma bardzo duże znaczenie dla SEO. Główne korzyści:
- łatwość poruszania się po witrynie i odnajdywania treści,
- mniejszy współczynnik odrzuceń, wzrost konwersji i stron na sesje,
- szybszy proces indeksacji serwisu,
- rozbudowane wyniki w SERP (np. sitelinks do głównych stron serwisu),
- algorytmy wyszukiwarek trafniej analizują powiązania między podstronami i ich wartość,
- pozytywny wpływ na pozycję i widoczność w wynikach wyszukiwania Google,
- poprawa użyteczności - odczuć użytkowników,
- zapobiega kanibalizacji słów kluczowych.
Ostatnia modyfikacja: 2021-05-07 12:52:24
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!