Co to jest linkowanie wewnętrzne - definicja

Linkowanie wewnętrzne (z ang. internal linking) - jest to sieć linków w obrębie danej witryny, dzięki którym użytkownik łatwiej znajduje szukane treści, a roboty szybciej docierają do kolejnych podstron i łatwiej indeksują witrynę. Pomaga także wyszukiwarkom zrozumieć strukturę serwisu, wartość poszczególnych podstron i ich połączenia.

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Jak zrobić linkowanie wewnętrzne?

Dobrze stworzone linkowanie wewnętrzne może przynieść wiele korzyści witrynie. Należy pamiętać, aby linki oznaczone były odpowiednim atrybutem - dofollow. Posiadały dopasowany tematycznie anchor text, a całość linkowania wyglądała naturalnie, była spójna oraz zgodna z kontekstem. Ważna jest również ilość linków wewnętrznych w obrębie strony internetowej - nie należy z nimi przesadzić. Istnieje wiele sposobów zamieszczania linkowania wewnętrznego na stronie internetowej, a do najpopularniejszych zaliczamy:

  • Menu główne - obecne niemal na każdej stronie. Pozwala na prostą nawigację po strukturze witryny.
  • Linki śródtekstowe - odnośniki zamieszczone w konkretnym tekście, powiązanym tematycznie ze stroną, do której prowadzi link.
  • Breadcrumbs - ścieżka nawigacyjna, pozwalająca użytkownikowi na rozpoznanie wszystkich kroków, które musiał przejść pomiędzy stroną główną, a podstroną, na której się obecnie znajduje.
  • Sidebary - boczne elementy strony, na których widnieją dodatkowe ścieżki nawigacyjne i linki wewnętrzne.
  • Tagi - szczególnie popularne na blogach, służą do łatwiejszego odnalezienia treści o podobnej tematyce.
  • Stopka - znajduje się na dole strony. Bardzo często umieszcza się w niej linki do stron informacyjnych i kontaktowych.

Linkowanie wewnętrzne - SEO

Potencjał w linkowaniu wewnętrznym jest ogromny. Jasna struktura serwisu i poprawne linkowanie pomiędzy podstronami ma bardzo duże znaczenie dla SEO. Główne korzyści:

  • łatwość poruszania się po witrynie i odnajdywania treści,
  • mniejszy współczynnik odrzuceń, wzrost konwersji i stron na sesje,
  • szybszy proces indeksacji serwisu,
  • rozbudowane wyniki w SERP (np. sitelinks do głównych stron serwisu),
  • algorytmy wyszukiwarek trafniej analizują powiązania między podstronami i ich wartość,
  • pozytywny wpływ na pozycję i widoczność w wynikach wyszukiwania Google,
  • poprawa użyteczności - odczuć użytkowników,
  • zapobiega kanibalizacji słów kluczowych.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 13:59:12

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.8/5), głosów: 78
Ocena strony:
Head of GBP
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top