Co to jest logo - Definicja

Logo to unikalny znak graficzny będący częścią identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa lub organizacji. Najważniejszym zadaniem logo jest to, aby odróżniał firmę od konkurencji. Poprzez oryginalny design oraz dobór odpowiedniej kolorystyki ma wzbudzić pożądane emocje. Ważne jest, aby logo od razu mówiło klientowi, czym dokładnie zajmuje się Twoja firma.

Co to jest logo?

Z czego składa się logo?

Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz w niektórych przypadkach, także tagline. Pamiętaj, że logo jest ważnym elementem tworzącym wizerunek twojej firmy. Znak ten możesz wykorzystywać przede wszystkim w materiałach marketingowych, na produktach czy też na stronie internetowej. Ważne, by logo było projektowane w programach do grafiki wektorowej np. Adobe illustrator czy też Corel Draw - ułatwi to wykorzystywanie znaku w dalszych materiałach i projektach przez grafików i programistów.

  • sygnet - element graficzny logo, który nie powinien mieć więcej niż 3 kolory.
  • logotyp - tekstowa część logo, najczęściej jest to nazwa firmy.
  • tagline - jest to krótkie hasło, które zwykle informuje o tym czym zajmuje się dana firma.

Projektowanie logo

Projektowanie logo to ważna dziedzina szeroko pojętego projektowania graficznego. Głównym zadaniem projektantów jest stworzenie znaku, który będzie ponadczasowy, oraz przyciągnie uwagę. Czasem zdarza się, że właściciele firm decydują się na przeprojektowanie - zjawisko to występuje w chwili zmiany priorytetów czy działalności firmy. Wówczas wskazany jest rebranding dzięki któremu warto zmodernizować swoje logo bądź sam sygnet. Gotowy przykład projektu przedstawia się w postaci tzw. "mockupów".

Jakie są typy logo?

  • Logotyp - jest to jeden ze składników logo, który może odrębnie stanowić znak firmowy. Przykładem takiego rozwiązania są m.in marki: Coca-Cola, Gillette, Disney, Amazon, Allegro.
  • Glif - projekt, który zwykle składa się z pierwszej litery nazwy firmy. Główną jego zaletą jest łatwość zapamiętywania i powiązania danej firmy. Przykładem firmy korzystającej z glifu jest Facebook czy też McDonald.
  • Monogram - zwykle polega na zestawieniu pierwszych liter danego wyrazu, bądź inicjałów właścicieli danej marki. Jest to bardzo popularne rozwiązanie, które powinno kojarzyć Ci się chociażby z markami takimi jak Volkswagen oraz Victoria Secret.
  • Znak graficzny - markę określa sygnet. Podobnie jak w przypadku logo jest m.in. Puma, Apple.
  • Postaci - typ logo, gdzie symbolem stają się postaci, którym można przypisać ludzkie cechy. Przykładem tego typu znaku są Cheetos oraz Michelin.
  • Znaki abstrakcyjne oraz symboliczne - w tym przypadku główną rolę odgrywa symbol oraz jego interpretacja i symboliczne znaczenie. Sygnet ma być kreatywny i pomysłowy. Przykładem są tu Nike, Audi.
  • Emblemat - w tym przypadku całość skupia się na pokazaniu nazwy w odpowiedniej formie graficznej, najczęściej przy użyciu tagline. Ten typ kojarzy się zwykle z prestiżem i luksusem. Przykładowe marki: Porsche oraz Harley Davidson.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 104
Ocena strony:
Senior Graphic Designer

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)