Co to jest marketing internetowy - Definicja

Marketing internetowy (e-marketing) - to ogół działań mających na celu wprowadzenie produktów i usług na rynek na podstawie opracowanej strategii, promowanie i zaprezentowanie ich w najkorzystniejszy sposób. Realizowany za pomocą strony internetowej, profili w social media czy sieci. Zadaniem marketingu internetowego jest dotarcie do jak największego grona odbiorców, potencjalnie zainteresowanych ofertą.

Marketing internetowy - Co to jest?

Rodzaje reklamy internetowej:

SEM - płatne linki w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki oraz sieci partnerów np: Google Ads.

Pozycjonowanie (SEO) - ogół działań mających na celu zwiększenie widoczności stron internetowych w wyszukiwarce dla popularnych słów kluczowych.

Content marketing - marketing treści, czyli reklama realizowana poprzez publikację w sieci artykułów promujących produkt lub usługę.

E- mail marketing - reklama, w której jako kanał komunikacji wykorzystywana jest poczta elektroniczna. Popularne techniki email marketingu to newsletter czy cold mailing.

Video marketing - reklama online polegająca na wyświetlaniu wideo w sieci, obecnie realizowana głównie na YouTube i sieci partnerów Google.

Social media marketing - wykorzystywany do budowania społeczności, ocieplania wizerunku marki i generowaniu sprzedaży. Oprócz standardowej aktywności zazwyczaj wykorzystuje płatne systemy promowania.

Display - graficzna reklama internetowa, wyświetlana w na stronach internetowych w postaci banerów przekierowujących do docelowej strony internetowej.

Influence marketing - działania promocyjne realizowane za pośrednictwem influencerów (blogerów, youtuberów, instagramerów czy tiktokerów).

Teraz kiedy wiesz już, czym jest marketing, koniecznie sprawdź pozostałe definicje oraz wpisy na blogu!

Ostatnia modyfikacja: 2020-10-01 09:32:53

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 2
Ocena strony:
Go Top