Składnia meta tagu robots
Przykładowa budowa znacznika wygląda tak:
<meta name="robots" content="noindex, nofollow" />
Powyższy przykład to dyrektywa dla wszystkich robotów, aby nie indeksować strony oraz nie podążać za linkami znajdującymi się na niej.
W atrybucie name - zamiast robots - można podać nazwę bota, którego ma dotyczyć dyrektywa np. googlebot czy bingbot.
Dyrektywy określające indeksowanie i wyświetlanie
Atrybut content zawiera dyrektywy, które określają sposób indeksowania i wyświetlania strony w wynikach wyszukiwania. Dyrektywy można łączyć, oddzielają je od siebie przecinkami.
Dyrektywy respektowane przez roboty Google to:
- index – strona może być indeksowa. Jest to dyrektywa domyślna i nie musi być podawana.
- noindex – stronie nie może być indeksowana.
- follow – podążaj za linkami na stronie. Jest to domyślne zachowanie robotów na stronie, przez co dyrektywa nie musi być podawana.
- nofollow – nie podążaj za linkami na stronie.
- noimageindex – nie indeksuj zdjęć znajdujących się na stronie.
- all – połączenie dyrektywy index i follow. Jest to dyrektywa domyślna i nie musi być podawana.
- none – połączenie dyrektyw noindex i nofollow.
- noarchive – nie przechowuj kopii strony w pamięci podręcznej.
- nosnippet – nie wyświetlać snippetów (np. meta description) w wynikach wyszukiwania.
- max-snippet: [liczba] – wyświetlaj opis strony o podanej liczbie znaków. Użycie zera równoznaczne jest z dyrektywą nosnippet. Z kolei wartość -1 zezwala robotom na wybranie fragmentu tekstu o dowolnej długości.
- max-image-preview: [wartość] – wyświetlaj podgląd rozmiaru o rozmiarze podanym w polu wartość. Możliwe wartości to none, standard i large.
- max-video-preview: [liczba] – wyświetl podgląd wideo o określonej długości w sekundach. Wartość -1 zezwala na nielimitowany podgląd a 0 zablokowanie podglądu wideo i użycie obrazu statycznego zdefiniowanego w max-image-preview.
- notranslate – nie proponuj tłumaczenia strony internetowej
- unavailable_after: [data/godzina] – nie indeksuj adresu po podanej dacie.
Do czego używa się meta tagu robots?
Meta tag robots stosowany jest głównie do zablokowania indeksacji stron o niskiej wartości, duplikatów, stron logowania czy innych stron nieprzydatnych z punktu widzenia pozycjonowania.
Do informowania robotów o tym, że dana strona nie powinna znaleźć się w indeksie, można wykorzystać także nagłówek HTTP:
X-Robots-Tag: noindex
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
Wyszukiwarki internetowe są narzędziem wykorzystywanym przez każdego użytkownika komputerów i urządzeń mobilnych do swobodnego wyszukiwania informacji i...
Przeczytaj artykuł >>Kanibalizacja słów kluczowych a pozycjonowanie
Czym jest kanibalizacja słów kluczowych i jak sobie z nią radzić? Ten wpis przybliży Ci zagadnienie, które może być jedną z przyczyn osiągania słabych...
Przeczytaj artykuł >>SEO Co To Jest - Optymalizacja Strony a Pozycjonowanie
SEO - (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, celem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach...
Przeczytaj artykuł >>Duplicate content czym jest i jak go uniknąć
Z punktu widzenia Google zapisywanie kopii - indeksowanie tych samych treści kilkaset, kilkadziesiąt czy nawet kilka razy jest nieoptymalne. Trudno znaleźć powieloną...
Przeczytaj artykuł >>