Znacznik meta title czy po prostu title
W branży SEO dość mocno zakorzeniła się nazwa "meta title". Nie jest ona jednak do końca poprawna, gdyż technicznie <title> nie należy do grupy znaczników określanych mianem meta tagów. Wprawdzie możemy użyć w kodzie strony takiego zapisu:
<meta name="title" content="Tytuł | Brand">
jednak roboty indeksujące Google po prostu go zignorują. Także w dokumentacji Google, próżno szukać takiego zapisu wśród znaczników meta, które Googlebot rozumie. Mimo to nazwa "meta title" przylgnęła na tyle mocno do znacznika, iż obecnie stosuje się ją wymiennie z "title".
Budowa znacznika <title>
Znacznik <title> umieszcza się w znacznikuna każdej stronie. Struktura znacznik wygląda tak:
<title> Tytuł strony< /title>
Gdzie wyświetla się tag <title>?
Nazwa strony umieszczona w tagu Title wyświetla się na karcie przeglądarki internetowej, co ułatwia użytkownikowi lokalizację właściwej zakładki.
Tag tytułowy pojawia się również w wynikach wyszukiwania w postaci klikalnego linku, prowadzącego do Twojej witryny.
Znacznik Title wykorzystują również media społecznościowe przy wyświetlaniu zawartości udostępnianego linku.
Title tag a Title link
W sierpniu 2021 roku Google poinformowało, że przy wyświetlaniu tytułów stron internetowych na liście wyników w większym stopniu będzie wykorzystywało informacje, które znajdzie na stronie. Wprowadziło też termin Title link, który ma określać tytuł strony widoczny obecnie w wynikach wyszukiwania. Google może wyświetlić Title link w oparciu o nagłówek h1, treść wyróżnioną na stronie, czy tekst linków kierujących do tej podstrony.
Tak więc Title tag i Title link nie są pojęciami tożsamymi, choć czasem mogą one zawierać te same informacje.
Dobre praktyki tworzenia znacznika Title
- Twórz zwięzłe, dopasowane do zawartości strony, ograniczone do ok. 60 znaków tytuły (lub do ok. 600 pikseli). Dzięki temu jest duże prawdopodobieństwo, że wyświetlą się one w całości w wynikach wyszukiwania. Długie tytuły są skracane automatycznie przez Google. Przy tworzeniu tytułów odpowiedniej długości warto posiłkować się dostępnymi online narzędziami. (np. SERP Snippet Optimization Tool).
- Title powinien zawierać główne słowo kluczowe oraz słowa wspomagające. Nadrzędna fraza kluczowa powinna być umieszczona na początku tytułu (lub jak najwcześniej).
- Nie należy nadużywać słów kluczowych (tzw. keyword stuffing).
- Każda strona powinna mieć indywidualny tytuł.
- Na końcu tytułu strony dodaj brand i oddziel go od reszty np. pionową kreską lub łącznikiem.
- Pisz dla ludzi nie dla robotów. Dobrze przygotowany Title może wpłynąć na zwiększenie współczynnika klikalności (CTR).
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Jak samemu skutecznie pozycjonować stronę firmową w Google?
Pozycjonowanie strony jest skomplikowanym procesem, na który składa się wiele elementów. Jednak posiadając wiedzę oraz wkładając trochę pracy i wysiłku,...
Przeczytaj artykuł >>Meta description — dlaczego warto tworzyć atrakcyjne opisy?
Zdarza się, że mimo wysokiej pozycji strony na istotne słowa kluczowe, nie generuje ona satysfakcjonującego nas ruchu. Często zapominamy jednak o meta description,...
Przeczytaj artykuł >>SEO Co To Jest - Optymalizacja Strony a Pozycjonowanie
SEO - (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, celem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach...
Przeczytaj artykuł >>