Co to jest [meta] title tag? - Definicja

Title tag - jest to znacznik HTML, który definiuje tytuł strony. Umieszcza się go w sekcji <head>. Powinien on w zwięzły i prosty sposób opisywać zawartość strony, do której przynależy. Jest on czynnikiem rankingowym — czyli jego zawartość brana jest pod uwagę przez wyszukiwarki przy ustalaniu rankingu stron. Wraz ze znacznikami meta description i meta robots, wykorzystywany jest w procesie optymalizacji witryn pod wyszukiwarki internetowe.

Co to jest meta title tag?

Znacznik meta title czy po prostu title

W branży SEO dość mocno zakorzeniła się nazwa "meta title". Nie jest ona jednak do końca poprawna, gdyż technicznie <title> nie należy do grupy znaczników określanych mianem meta tagów. Wprawdzie możemy użyć w kodzie strony takiego zapisu:

<meta name="title" content="Tytuł | Brand">

jednak roboty indeksujące Google po prostu go zignorują. Także w dokumentacji Google, próżno szukać takiego zapisu wśród znaczników meta, które Googlebot rozumie. Mimo to nazwa "meta title" przylgnęła na tyle mocno do znacznika, iż obecnie stosuje się ją wymiennie z "title".

Budowa znacznika <title>

Znacznik <title> umieszcza się w znacznikuna każdej stronie. Struktura znacznik wygląda tak:

<title> Tytuł strony< /title>

Gdzie wyświetla się tag <title>?

Nazwa strony umieszczona w tagu Title wyświetla się na karcie przeglądarki internetowej, co ułatwia użytkownikowi lokalizację właściwej zakładki.

Tag tytułowy pojawia się również w wynikach wyszukiwania w postaci klikalnego linku, prowadzącego do Twojej witryny.

Meta tagi na stronie wyników wyszukiwania

Znacznik Title wykorzystują również media społecznościowe przy wyświetlaniu zawartości udostępnianego linku.

Title tag a Title link

W sierpniu 2021 roku Google poinformowało, że przy wyświetlaniu tytułów stron internetowych na liście wyników w większym stopniu będzie wykorzystywało informacje, które znajdzie na stronie. Wprowadziło też termin Title link, który ma określać tytuł strony widoczny obecnie w wynikach wyszukiwania. Google może wyświetlić Title link w oparciu o nagłówek h1, treść wyróżnioną na stronie, czy tekst linków kierujących do tej podstrony.

Tak więc Title tag i Title link nie są pojęciami tożsamymi, choć czasem mogą one zawierać te same informacje.

Porównanie: title tag - title link

Dobre praktyki tworzenia znacznika Title

  1. Twórz zwięzłe, dopasowane do zawartości strony, ograniczone do ok. 60 znaków tytuły (lub do ok. 600 pikseli). Dzięki temu jest duże prawdopodobieństwo, że wyświetlą się one w całości w wynikach wyszukiwania. Długie tytuły są skracane automatycznie przez Google. Przy tworzeniu tytułów odpowiedniej długości warto posiłkować się dostępnymi online narzędziami. (np. SERP Snippet Optimization Tool).
  2. Title powinien zawierać główne słowo kluczowe oraz słowa wspomagające. Nadrzędna fraza kluczowa powinna być umieszczona na początku tytułu (lub jak najwcześniej).
  3. Nie należy nadużywać słów kluczowych (tzw. keyword stuffing).
  4. Każda strona powinna mieć indywidualny tytuł.
  5. Na końcu tytułu strony dodaj brand i oddziel go od reszty np. pionową kreską lub łącznikiem.
  6. Pisz dla ludzi nie dla robotów. Dobrze przygotowany Title może wpłynąć na zwiększenie współczynnika klikalności (CTR).

Ostatnia modyfikacja: 2022-11-23 07:47:52

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Marketing Manager
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top