Co to jest [meta] title tag? - Definicja

Title tag - jest to znacznik HTML, który definiuje tytuł strony. Umieszcza się go w sekcji. Powinien on w zwięzły i prosty sposób opisywać zawartość strony, do której przynależy. Jest on czynnikiem rankingowym — czyli jego zawartość brana jest pod uwagę przez wyszukiwarki przy ustalaniu rankingu stron. Wraz ze znacznikami meta description i meta robots, wykorzystywany jest w procesie optymalizacji witryn pod wyszukiwarki internetowe.

Co to jest meta title tag?

Znacznik meta title czy po prostu title

W branży SEO dość mocno zakorzeniła się nazwa "meta title". Nie jest ona jednak do końca poprawna, gdyż technicznie <title> nie należy do grupy znaczników określanych mianem meta tagów. Wprawdzie możemy użyć w kodzie strony takiego zapisu:

<meta name="title" content="Tytuł | Brand">

jednak roboty indeksujące Google po prostu go zignorują. Także w dokumentacji Google, próżno szukać takiego zapisu wśród znaczników meta, które Googlebot rozumie. Mimo to nazwa "meta title" przylgnęła na tyle mocno do znacznika, iż obecnie stosuje się ją wymiennie z "title".

Budowa znacznika <title>

Znacznik <title> umieszcza się w znacznikuna każdej stronie. Struktura znacznik wygląda tak:

<title> Tytuł strony< /title>

Gdzie wyświetla się tag <title>?

Nazwa strony umieszczona w tagu Title wyświetla się na karcie przeglądarki internetowej, co ułatwia użytkownikowi lokalizację właściwej zakładki.

Tag tytułowy pojawia się również w wynikach wyszukiwania w postaci klikalnego linku, prowadzącego do Twojej witryny.

Meta tagi na stronie wyników wyszukiwania

Znacznik Title wykorzystują również media społecznościowe przy wyświetlaniu zawartości udostępnianego linku.

Title tag a Title link

W sierpniu 2021 roku Google poinformowało, że przy wyświetlaniu tytułów stron internetowych na liście wyników w większym stopniu będzie wykorzystywało informacje, które znajdzie na stronie. Wprowadziło też termin Title link, który ma określać tytuł strony widoczny obecnie w wynikach wyszukiwania. Google może wyświetlić Title link w oparciu o nagłówek h1, treść wyróżnioną na stronie, czy tekst linków kierujących do tej podstrony.

Tak więc Title tag i Title link nie są pojęciami tożsamymi, choć czasem mogą one zawierać te same informacje.

Porównanie: title tag - title link

Dobre praktyki tworzenia znacznika Title

  1. Twórz zwięzłe, dopasowane do zawartości strony, ograniczone do ok. 60 znaków tytuły (lub do ok. 600 pikseli). Dzięki temu jest duże prawdopodobieństwo, że wyświetlą się one w całości w wynikach wyszukiwania. Długie tytuły są skracane automatycznie przez Google. Przy tworzeniu tytułów odpowiedniej długości warto posiłkować się dostępnymi online narzędziami. (np. SERP Snippet Optimization Tool).
  2. Title powinien zawierać główne słowo kluczowe oraz słowa wspomagające. Nadrzędna fraza kluczowa powinna być umieszczona na początku tytułu (lub jak najwcześniej).
  3. Nie należy nadużywać słów kluczowych (tzw. keyword stuffing).
  4. Każda strona powinna mieć indywidualny tytuł.
  5. Na końcu tytułu strony dodaj brand i oddziel go od reszty np. pionową kreską lub łącznikiem.
  6. Pisz dla ludzi nie dla robotów. Dobrze przygotowany Title może wpłynąć na zwiększenie współczynnika klikalności (CTR).

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 39
Ocena strony:
Marketing Manager

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.