Dlaczego mikrokonwersje są ważne?
Badanie mikrokonwersji pomaga dostrzec słabe punkty w ścieżkach zakupowych lub marketingowych (takich jak np. strony, na których użytkownicy rezygnują z finalnej strony konwersji). Optymalizacja pod kątem mikrokonwersji może poprawić wrażenia użytkownika i zwiększyć liczbę odwiedzających, którzy przechodzą przez całą ścieżkę, zwiększając tym samym łączną liczbę makrokonwersji.
Przykłady mikrokonwersji
Przykładem mikrokonwersji może być:
- Zapis na newsletter.
- Komentarze pozostawione do artykułów.
- Kroki do kasy - dodanie produktu do koszyka, wyświetlenia strony produktów itp.
- Odtworzenie wideo.
- Udostępniane treści w mediach społecznościowych.
- Pobranie ebooków.
- Kliknięcie numerów czy e-maili.
- Wysłanie formularza.
- Dodanie oceny do produktu.
- Zarejestrowanie się użytkownika.
Jak śledzić mikrokonwersje?
Możesz śledzić mikrokonwersje za pomocą platformy do analityki internetowej, takiej jak Google Analytics, która umożliwia rejestrowanie konwersji jako "zdarzenia" czy "cele".
Więcej o konwersji i o narzędziach umożliwiających jej mierzenie przeczytasz w artykule: https://ks.pl/blog/co-to-jest-konwersja
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>