Co to jest mikrokonwersja - Definicja

Mikrokonwersje to niewielkie działania, które użytkownicy wykonują na stronie internetowej. Można je postrzegać jako kroki w kierunku głównych (makro) celów konwersji i mogą zapewnić wgląd w to, jak użytkownicy korzystają ze strony.

Co to jest mikrokonwersja?

Dlaczego mikrokonwersje są ważne?

Badanie mikrokonwersji pomaga dostrzec słabe punkty w ścieżkach zakupowych lub marketingowych (takich jak np. strony, na których użytkownicy rezygnują z finalnej strony konwersji). Optymalizacja pod kątem mikrokonwersji może poprawić wrażenia użytkownika i zwiększyć liczbę odwiedzających, którzy przechodzą przez całą ścieżkę, zwiększając tym samym łączną liczbę makrokonwersji.

Przykłady mikrokonwersji

Przykładem mikrokonwersji może być:

  • Zapis na newsletter.
  • Komentarze pozostawione do artykułów.
  • Kroki do kasy - dodanie produktu do koszyka, wyświetlenia strony produktów itp.
  • Odtworzenie wideo.
  • Udostępniane treści w mediach społecznościowych.
  • Pobranie ebooków.
  • Kliknięcie numerów czy e-maili.
  • Wysłanie formularza.
  • Dodanie oceny do produktu.
  • Zarejestrowanie się użytkownika.

Jak śledzić mikrokonwersje?

Możesz śledzić mikrokonwersje za pomocą platformy do analityki internetowej, takiej jak Google Analytics, która umożliwia rejestrowanie konwersji jako "zdarzenia" czy "cele".

Więcej o konwersji i o narzędziach umożliwiających jej mierzenie przeczytasz w artykule: https://ks.pl/blog/co-to-jest-konwersja

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 14:06:46

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.9/5), głosów: 81
Ocena strony:
Senior Web Analytics Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top