Co to jest mikrokonwersja - Definicja

Mikrokonwersje to niewielkie działania, które użytkownicy wykonują na stronie internetowej. Można je postrzegać jako kroki w kierunku głównych (makro) celów konwersji i mogą zapewnić wgląd w to, jak użytkownicy korzystają ze strony.

Co to jest mikrokonwersja?

Dlaczego mikrokonwersje są ważne?

Badanie mikrokonwersji pomaga dostrzec słabe punkty w ścieżkach zakupowych lub marketingowych (takich jak np. strony, na których użytkownicy rezygnują z finalnej strony konwersji). Optymalizacja pod kątem mikrokonwersji może poprawić wrażenia użytkownika i zwiększyć liczbę odwiedzających, którzy przechodzą przez całą ścieżkę, zwiększając tym samym łączną liczbę makrokonwersji.

Przykłady mikrokonwersji

Przykładem mikrokonwersji może być:

  • Zapis na newsletter.
  • Komentarze pozostawione do artykułów.
  • Kroki do kasy - dodanie produktu do koszyka, wyświetlenia strony produktów itp.
  • Odtworzenie wideo.
  • Udostępniane treści w mediach społecznościowych.
  • Pobranie ebooków.
  • Kliknięcie numerów czy e-maili.
  • Wysłanie formularza.
  • Dodanie oceny do produktu.
  • Zarejestrowanie się użytkownika.

Jak śledzić mikrokonwersje?

Możesz śledzić mikrokonwersje za pomocą platformy do analityki internetowej, takiej jak Google Analytics, która umożliwia rejestrowanie konwersji jako "zdarzenia" czy "cele".

Więcej o konwersji i o narzędziach umożliwiających jej mierzenie przeczytasz w artykule: https://ks.pl/blog/co-to-jest-konwersja

Ostatnia modyfikacja: 2021-01-28 09:05:43

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4,9/5), głosów: 19
Ocena strony:
Analityk
Go Top