Co to jest mikrokonwersja - Definicja

Mikrokonwersje to niewielkie działania, które użytkownicy wykonują na stronie internetowej. Można je postrzegać jako kroki w kierunku głównych (makro) celów konwersji i mogą zapewnić wgląd w to, jak użytkownicy korzystają ze strony.

Co to jest mikrokonwersja?

Dlaczego mikrokonwersje są ważne?

Badanie mikrokonwersji pomaga dostrzec słabe punkty w ścieżkach zakupowych lub marketingowych (takich jak np. strony, na których użytkownicy rezygnują z finalnej strony konwersji). Optymalizacja pod kątem mikrokonwersji może poprawić wrażenia użytkownika i zwiększyć liczbę odwiedzających, którzy przechodzą przez całą ścieżkę, zwiększając tym samym łączną liczbę makrokonwersji.

Przykłady mikrokonwersji

Przykładem mikrokonwersji może być:

  • Zapis na newsletter.
  • Komentarze pozostawione do artykułów.
  • Kroki do kasy - dodanie produktu do koszyka, wyświetlenia strony produktów itp.
  • Odtworzenie wideo.
  • Udostępniane treści w mediach społecznościowych.
  • Pobranie ebooków.
  • Kliknięcie numerów czy e-maili.
  • Wysłanie formularza.
  • Dodanie oceny do produktu.
  • Zarejestrowanie się użytkownika.

Jak śledzić mikrokonwersje?

Możesz śledzić mikrokonwersje za pomocą platformy do analityki internetowej, takiej jak Google Analytics, która umożliwia rejestrowanie konwersji jako "zdarzenia" czy "cele".

Więcej o konwersji i o narzędziach umożliwiających jej mierzenie przeczytasz w artykule: https://ks.pl/blog/co-to-jest-konwersja

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 120
Ocena strony:
Senior Web Analytics Specialist

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.