Jak wygląda newsletter?
Treści dostosowujemy pod swoje potrzeby i cel, który chcemy osiągnąć. Głównie newsletter składa się z obrazka, nagłówków, treści, przycisku i stylów, które nadają wizualny wygląd całości. Elementy jakich nie powinno zabraknąć:
- Jasny, chwytliwy tytuł maila - zachęcający do otworzenia wiadomości.
- Personalny komunikat np: "Witaj Ewo!" - używając tego typu zwrotów szybko możesz zbudować więź z użytkownikami.
- Odpowiednia szata graficzna do przesyłanej treści.
- Zachęcający CTA/link umiejscowiony w widocznym miejscu.
Jak zrobić newsletter?
Aby regularnie wysyłać wiadomości do swoich użytkowników możemy skorzystać z wtyczki, która będzie kompatybilna z naszą stroną. Jeśli jednak nie po drodze nam jest z taką konfiguracją musimy skontaktować się z programistą, który przygotuje taką funkcjonalność. Możemy także skorzystać zewnętrznych serwisów oferujących takie usługi.
Email marketing newsletter - narzędzie sprzedaży
To bardzo dobre narzędzie do budowania świadomości marki i utrzymywania stałych relacji ze swoimi odbiorcami. Personalne przypominajki o dniu darmowej dostawy lub o promocji tylko dla zapisanych klientów mogą bardzo dobrze podnieść sprzedaż i ocieplić nasz wizerunek.
Należy jednak pamiętać, że w przypadku newslettera wskazane jest działanie oparte na zasadzie "Co za dużo to niezdrowo". Spamowanie skrzynki mailowej klienta może nie wyjść nam na dobre. Pamiętajmy by wysyłać wyłącznie istotne informacje, a nasza baza newsletter sukcesywnie będzie się powiększać.
Dzięki zebranej liście adresów e-mail, możemy zwiększyć grupę odbiorców również w innych kanałach reklamowych np. Facebook Ads, Google Ads.
Czy za newsletter się płaci?
Większość newsletterów wysyłanych na adres e-mail jest darmowa i dobrowolna. "Zapłatą" za otrzymywane wiadomości jest podanie danych osobowych.
Uruchamiając system newsletter należy pamiętać, aby użytkownik wyraził zgodę na przetwarzanie przez naszą firmę jego danych osobowych - najczęściej poprzez zaznaczenie check box'u z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych (RODO).
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Skuteczna reklama w internecie. 7 efektywnych sposobów promowania Twojej firmy!
Założyłeś właśnie firmę i zastanawiasz się jak rozpocząć promowanie jej w Internecie? A może dotychczasowe działania nie przynoszą zadowalających...
Przeczytaj artykuł >>