Co to jest optymalizacja — Definicja

Optymalizacja strony internetowej — to szereg działań, których celem jest osiągnięcie przez stronę jak najwyższych pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe powiązane z ofertą danej witryny. Dobrze zaplanowany i umiejętnie wdrożony proces optymalizacji strony WWW sprawia, że generuje ona większy ruch organiczny, buduje autorytet, a rezultacie zwiększa przychody. Podstawowe zasady optymalizacji stron internetowych obejmują edycję pod kątem wymagań wyszukiwarek i budowanie pozytywnego wizerunku wśród realnych użytkowników.

Na czym polega optymalizacja strony? Elementy optymalizacji strony internetowej

Optymalizacja strony to jeden z filarów skutecznego pozycjonowanie. Proces składa się z szeregu złożonych działań, które mają pozytywnie wpłynąć na widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. W praktyce działania te zostały podzielone na dwie grupy: optymalizację techniczną i optymalizację contentową.

Optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna to proces doskonalenia efektywności oraz wydajności systemów i procesów technologicznych danej witryny. Celem optymalizacji technicznej jest:

  • ułatwienie robotom zrozumienia i zaindeksowania zawartości poszczególnych stron w obrębie witryny,
  • poprawa komfortu użytkowania strony, zapewnienie przyjemnego i intuicyjnego poruszania się po witrynie.

Do działań wchodzących w skład optymalizacji technicznej zaliczamy: przygotowanie i wdrożenie mapy strony, sprawdzenie dostępności strony oraz poprawności indeksowania, utworzenie i dodanie na stronie pliku robots.txt, wdrożenie protokołu SSL, optymalizacja adresów URL, wdrożenie poprawnych metadanych z informującymi o zawartości strony internetowej, uzupełnienie atrybutów alt, skrócenie czasu ładowania witryny dla urządzeń desktopowych i urządzeń mobilnych, rozwiązanie problemów z indeksacją strony, ustawienie zbędnych przekierowań, poprawę innych błędów na stronie, zaplanowanie i wdrożenie spójnej struktury linków wewnętrznych (tzw. linkowanie wewnętrzne).

Optymalizacja treści

Optymalizacja contentu pod wyszukiwarki internetowe oraz intencje użytkowników to cykliczna poprawa wszystkich tekstów dostępnych w ramach witryny. Na optymalizację contentu składa się między innymi: przygotowanie unikalnych i merytorycznych opisów dla strony głównej, stron kategorii oraz kart produktów, wybranie odpowiednich słów kluczowych i nasycenie nimi tekstów, zastosowanie hierarchii nagłówków, usunięcie duplikatów treści oraz plagiatów, przygotowanie planu content marketingowego. Podczas tworzenia contentu warto pamiętać o tym, że wybrane słowa kluczowe powinny odzwierciedlać zawartość strony internetowej.

Jak dobrze optymalizować stronę internetową?

Optymalizację strony internetowej należy wykonywać zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz witryny.

Optymalizacja on-site (wewnątrz witryny) - to wszystkie działania wykonywane bezpośrednio na stronie internetowej, których celem jest poprawa widoczności dla wyszukiwarek oraz jakości obsługi dla użytkowników.

Optymalizacja off-site (na zewnątrz witryny) - to działania podejmowane poza witryną, których celem jest budowa autorytety domeny np. poprzez link building (linkowanie zewnętrzne).

Optymalizacja stron - o tym warto pamiętać!

Optymalizacja strony WWW skupia się na dostosowaniu zawartości witryny do oczekiwań robotów Google, a także realnych użytkowników korzystających z wyszukiwarek internetowych. Jest to proces ewolucyjny i ciągły, ponieważ algorytmy wyszukiwarki Google i zachowania użytkowników nieustannie się zmieniają.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.9/5), głosów: 23
Ocena strony:

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.