Co to jest optymalizacja — Definicja

Optymalizacja strony internetowej — to szereg działań, których celem jest osiągnięcie przez stronę jak najwyższych pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe powiązane z ofertą danej witryny. Dobrze zaplanowany i umiejętnie wdrożony proces optymalizacji strony WWW sprawia, że generuje ona większy ruch organiczny, buduje autorytet, a rezultacie zwiększa przychody. Podstawowe zasady optymalizacji stron internetowych obejmują edycję pod kątem wymagań wyszukiwarek i budowanie pozytywnego wizerunku wśród realnych użytkowników.

Na czym polega optymalizacja strony? Elementy optymalizacji strony internetowej

Optymalizacja strony to jeden z filarów skutecznego pozycjonowanie. Proces składa się z szeregu złożonych działań, które mają pozytywnie wpłynąć na widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. W praktyce działania te zostały podzielone na dwie grupy: optymalizację techniczną i optymalizację contentową.

Optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna to proces doskonalenia efektywności oraz wydajności systemów i procesów technologicznych danej witryny. Celem optymalizacji technicznej jest:

  • ułatwienie robotom zrozumienia i zaindeksowania zawartości poszczególnych stron w obrębie witryny,
  • poprawa komfortu użytkowania strony, zapewnienie przyjemnego i intuicyjnego poruszania się po witrynie.

Do działań wchodzących w skład optymalizacji technicznej zaliczamy: przygotowanie i wdrożenie mapy strony, sprawdzenie dostępności strony oraz poprawności indeksowania, utworzenie i dodanie na stronie pliku robots.txt, wdrożenie protokołu SSL, optymalizacja adresów URL, wdrożenie poprawnych metadanych z informującymi o zawartości strony internetowej, uzupełnienie atrybutów alt, skrócenie czasu ładowania witryny dla urządzeń desktopowych i urządzeń mobilnych, rozwiązanie problemów z indeksacją strony, ustawienie zbędnych przekierowań, poprawę innych błędów na stronie, zaplanowanie i wdrożenie spójnej struktury linków wewnętrznych (tzw. linkowanie wewnętrzne).

Optymalizacja treści

Optymalizacja contentu pod wyszukiwarki internetowe oraz intencje użytkowników to cykliczna poprawa wszystkich tekstów dostępnych w ramach witryny. Na optymalizację contentu składa się między innymi: przygotowanie unikalnych i merytorycznych opisów dla strony głównej, stron kategorii oraz kart produktów, wybranie odpowiednich słów kluczowych i nasycenie nimi tekstów, zastosowanie hierarchii nagłówków, usunięcie duplikatów treści oraz plagiatów, przygotowanie planu content marketingowego. Podczas tworzenia contentu warto pamiętać o tym, że wybrane słowa kluczowe powinny odzwierciedlać zawartość strony internetowej.

Jak dobrze optymalizować stronę internetową?

Optymalizację strony internetowej należy wykonywać zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz witryny.

Optymalizacja on-site (wewnątrz witryny) - to wszystkie działania wykonywane bezpośrednio na stronie internetowej, których celem jest poprawa widoczności dla wyszukiwarek oraz jakości obsługi dla użytkowników.

Optymalizacja off-site (na zewnątrz witryny) - to działania podejmowane poza witryną, których celem jest budowa autorytety domeny np. poprzez link building (linkowanie zewnętrzne).

Optymalizacja stron - o tym warto pamiętać!

Optymalizacja strony WWW skupia się na dostosowaniu zawartości witryny do oczekiwań robotów Google, a także realnych użytkowników korzystających z wyszukiwarek internetowych. Jest to proces ewolucyjny i ciągły, ponieważ algorytmy wyszukiwarki Google i zachowania użytkowników nieustannie się zmieniają.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 5
Ocena strony:
Twoi Ludzie od Marketingu

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top