Głównymi elementami branymi pod uwagę w obliczaniu Page Authority są linki zewnętrzne prowadzące do danej strony, przy czym jakość tych linków jest równie ważna jak ich liczba. Wraz z oceną ilości i jakości linków. Page Authority korzysta z danych z internetowego indeksu Mozscape i uwzględnia liczbę linków oraz dziesiątki innych czynników, łącznie ponad 40. Warto jednak zauważyć, że nie uwzględnia elementów znajdujących się na stronie, takich jak stosowanie słów kluczowych czy optymalizacja treści.
Zalety Page Authority
Algorytm Page Authority jest regularnie rozwijany i ulepszany, co przekłada się na jego dużą precyzję. Page Authority pozwala na porównanie autorytetu konkurencyjnych witryn oraz na monitorowanie działań w zakresie pozycjonowania strony. Warto monitorować ten wskaźnik podczas prowadzenia kampanii link buildingowych, aby ocenić skuteczność działań i monitorować wzrost wartości Page Authority.
Jak poprawić Page Authority?
Aby poprawić wynik Page Authority, należy skupić się na ulepszaniu profilu linków, który prowadzi na daną stronę. W tym celu warto zdobywać linki przychodzące z wiarygodnych i wartościowych źródeł. Im lepszy profil linków przychodzących, tym większy wpływ na wzrost wartości Page Authority. Dlatego warto inwestować w pozyskiwanie linków od witryn o dobrej reputacji i treści wysokiej jakości, co przyczyni się do zwiększenia autorytetu strony.
Różnice pomiędzy Page Authority a Domain Authority
Domain Authority (DA, ang. autorytet domeny) przewiduje, jak prawdopodobne jest to, że witryna znajdzie się na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Aby sprawdzić Domain Authority, możemy użyć darmowego narzędzia udostępnionego przez MOZ - moz.com/domain-analysis. Warto zaznaczyć, że Page Authority dotyczy konkretnej strony, podstrony w ramach domeny. Z kolei Domain Authority (DA) określa autorytet całej domeny. Oba wskaźniki są ważne dla oceny siły strony internetowej i pomagają w podejmowaniu decyzji dotyczących działań SEO.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Link building - o czym warto wiedzieć?
Link Building to proces wchodzący w skład pozycjonowania, który skupia się na pozyskiwaniu linków z innych domen oraz jest jednym z najważniejszych...
Przeczytaj artykuł >>Jakie czynniki brać pod uwagę przy wyborze miejsca na link
Linki mają ogromne znaczenie w pozycjonowaniu. Zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Wskazuje na to doświadczenie osób na co dzień zajmujących się...
Przeczytaj artykuł >>Skuteczny link building
Link building to pojęcie, które dla zwykłego zjadacza chleba wygląda zapewne dość abstrakcyjnie, dla posiadacza strony internetowej czy bloga to sprawa życia i...
Przeczytaj artykuł >>