Co to jest Page Authority - Definicja

Page Authority (PA) - to wskaźnik opracowany przez firmę Moz (podobnie jak Domain Authority DA). Opiera się na danych z indeksu internetowego Mozscape. Parametr określa autorytet pojedynczej strony internetowej, którą można ocenić w skali logarytmicznej od 1 do 100. Parametr Page Authority obliczany jest przy użyciu ponad 40 różnych czynników.

Głównymi elementami branymi pod uwagę w obliczaniu Page Authority są linki zewnętrzne prowadzące do danej strony, przy czym jakość tych linków jest równie ważna jak ich liczba. Wraz z oceną ilości i jakości linków. Page Authority korzysta z danych z internetowego indeksu Mozscape i uwzględnia liczbę linków oraz dziesiątki innych czynników, łącznie ponad 40. Warto jednak zauważyć, że nie uwzględnia elementów znajdujących się na stronie, takich jak stosowanie słów kluczowych czy optymalizacja treści.

Page Authority strony ks.pl

Zalety Page Authority

Algorytm Page Authority jest regularnie rozwijany i ulepszany, co przekłada się na jego dużą precyzję. Page Authority pozwala na porównanie autorytetu konkurencyjnych witryn oraz na monitorowanie działań w zakresie pozycjonowania strony. Warto monitorować ten wskaźnik podczas prowadzenia kampanii link buildingowych, aby ocenić skuteczność działań i monitorować wzrost wartości Page Authority.

Jak poprawić Page Authority?

Aby poprawić wynik Page Authority, należy skupić się na ulepszaniu profilu linków, który prowadzi na daną stronę. W tym celu warto zdobywać linki przychodzące z wiarygodnych i wartościowych źródeł. Im lepszy profil linków przychodzących, tym większy wpływ na wzrost wartości Page Authority. Dlatego warto inwestować w pozyskiwanie linków od witryn o dobrej reputacji i treści wysokiej jakości, co przyczyni się do zwiększenia autorytetu strony.

Różnice pomiędzy Page Authority a Domain Authority

Domain Authority (DA, ang. autorytet domeny) przewiduje, jak prawdopodobne jest to, że witryna znajdzie się na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Aby sprawdzić Domain Authority, możemy użyć darmowego narzędzia udostępnionego przez MOZ - moz.com/domain-analysis. Warto zaznaczyć, że Page Authority dotyczy konkretnej strony, podstrony w ramach domeny. Z kolei Domain Authority (DA) określa autorytet całej domeny. Oba wskaźniki są ważne dla oceny siły strony internetowej i pomagają w podejmowaniu decyzji dotyczących działań SEO.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-18 08:30:20

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4/5), głosów: 2
Ocena strony:
Link Building Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top