Co to jest Piksel Facebook - Definicja

Pixel facebook lub piksel facebooka to kod, który umieszczony na stronie internetowej działa jak bardzo dobre narzędzie analityczne. Od momentu wgrania, zapisuje ważne dane, które później z sukcesem wykorzystasz w kampaniach i targetowaniu reklamy na precyzyjne grupy odbiorców.

Co to jest Piksel Facebook?

Podstawowe zadanie Piksela Facebook

Dzięki niemu możesz w łatwy sposób dotrzeć do osób z reklam na facebooku, do osób, które odwiedziły Twoje profile social media, wykonały określoną czynność na stronie, kupiły lub dodały produkt do koszyka - czyli wykonały pożądane przez Ciebie zdarzenia. Zapis tych wszystkich danych w jednym miejscu sprawia, że tworzenie lejka sprzedażowego jest niezwykle łatwe.

Podstawową funkcją piksela facebooka jest remarketing, czyli kierowanie reklam dla wybranych przez nas osób np. które dodały produkt do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji. Dzięki tej wiedzy możesz stworzyć odpowiednią kreację np. z kodem promocyjnym na realizację zamówienia i z ponownym zaproszeniem na Twoją stronę.

Reklamy remarketingowe cieszą się dużą skutecznością, ponieważ mamy dobrze dopasowaną kreację do grupy docelowej, użytkownik zna już produkt, algorytmy znacznie szybciej przejdą etap nauki. A to wszystko zasługa kodu piksela facebooka.

Kod piksela nie tylko wspiera kampanie produktowe. Jest skuteczny również do budowania świadomości marki, wzmacniania jej i poszerzania. Zaproszenie użytkownika, który kupił nasz produkt na strony gdzie znajdzie poradniki i materiały edukacyjne, wzmocni jego przekonanie o dobrym wyborze.

Kiedy wykonać instalację kodu?

Jak najszybciej. Należy pamiętać, że piksela nie możemy użyć wstecz. Czyli wszystkie zdarzenia, które zostały zrobione przed instalacją, nie zostaną wykorzystane do tworzenia skuteczniejszych reklam.

Jak zainstalować piksel facebooka?

Pierwszym krokiem będzie wybranie zakładki PIKSELE w MENEDŻERZE REKLAM. Jeśli nie masz utworzonego piksela dla swojej strony, po przejściu na tę zakładkę przywita Cię komunikat: UTWÓRZ PIKSEL FACEBOOKA. Następnie nazwij swój kod, aby w pracy z reklamami móc go szybko rozpoznać i WYŚLIJ. Na tym etapie masz już utworzony piksel, zostało jeszcze wgrać go na Twoją witrynę. Możesz skorzystać z 3 opcji:

  • Użyj integracji lub menedżera znaczników,
  • Zainstaluj kod ręcznie,
  • Wyślij instrukcję deweloperowi w wiadomości e-mail.

Tworzenie skutecznych kampanii bez piksela facebook jest znacznie trudniejsze, dlatego każda firma powinna mieć go na swojej witrynie.

Ostatnia modyfikacja: 2020-09-01 08:59:29

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 2
Ocena strony:
Specjalista Social Media
LinkedIn
Go Top