Jakie są cechy przyjaznego adresu URL?
Przyjazny adres URL powinien:
- być czytelny zarówno dla robotów jak i użytkowników,
- być łatwy do zapamiętania,
- zawierać słowo kluczowe, na które chcemy rankować,
- być w miarę możliwości krótki i nie zawierać słów przystankowych,
- nie zawierać znaków specjalnych i diakrytycznych,
- zawierać łączniki do oddzielenia poszczególnych wyrazów,
- być statyczny,
- nie zawierać liczb i dat
Przykład przyjaznego adresu url: https://ks.pl/blog/inteligentne-kampanie-produktowe
Przykład nieprzyjaznego adresu url:
https://example.pl/blog/2019/10/01/s%c5%82%c3%b3j+na+mi%c3%b3d
Dlaczego warto stosować przyjazne adresy URL?
Do korzyści wprowadzenia przyjaznych adresów URL możemy zaliczyć:
- zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania,
- poprawę doświadczeń użytkownika,
- możliwość aktualizacji treści bez konieczności zmiany URL,
- estetycznie wyglądający URL (wyniki wyszukiwania, linki zewnętrzne),
- mniejsze ryzyko, że użytkownik uzna URL za spam lub próbę oszustwa,
- Google w SERPach stworzy ścieżkę w postaci breadcrumbs.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Adres URL - Co to jest i jak go wykorzystać w działaniach SEO
Adresy URL w obecnej formie towarzyszą nam już od ponad 25 lat. Choć głównie kojarzone są z adresami stron WWW, dotyczą także innych zasobów dostępnych...
Przeczytaj artykuł >>