Co to jest Rank Brain - Definicja

RankBrain - to algorytm uczenia maszynowego (AI), który Google od 2015 roku wykorzystuje do wyświetlania trafnych wyników wyszukiwania dla wyszukiwanej frazy. Zapytanie przechodzi przez model interpretacji, który do ustalenia intencji użytkownika wykorzystujący różne czynniki jak lokalizacja, personalizacja, analiza słowa kluczowego i inne zmienne.

Czym jest rank-brain?

Jak działa Rank Brain

Algorytm na bieżąco uczy się zachowań użytkowników, określa ich lokalizację, zapamiętuje, jakie słowa kluczowe wyszukują, które strony odwiedzają i ile czasu na nich spędzają. Dzięki zaawansowanym możliwościom interpretacji zapytań i danych zebranych o użytkownikach algorytm analizuje wpisaną frazę, przewiduje intencje wyszukującego i filtruje strony, aby jeszcze lepiej dopasować wyniki do zapytania konkretnego internauty.
Nie zawsze są to witryny zawierające w treści dokładnie tak samo sformułowane pytanie – obecnie ważniejsze jest, aby zapewniały rozwiązanie problemu użytkownika. Ponadto Rank Brain, oparty o machine learning i sztuczną inteligencję, cały czas ewoluuje i dostosowuje się do trendów panujących wśród użytkowników. Dodatkowo coraz lepiej radzi sobie nawet z wyświetlaniem odpowiedzi na zapytania, które wcześniej nie były wyszukiwane lub są trudne w interpretacji.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 102
Ocena strony:
Team Leader Local SEO

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.