Na czym polega rebranding?
Rebranding dotyczy tożsamości marki (tzn. jej "wyglądu i sposobu bycia"), zazwyczaj przeprowadzamy go w celu zmiany tego, jak marka jest postrzegana w umysłach klientów.
Proces rebrandingu strategicznego
Firmy mogą przechodzić rebranding z wielu różnych powodów, takich jak fuzje i przejęcia lub nowe produkty, ale zazwyczaj wynika to z potrzeby stworzenia silniejszego związku między produktem i tożsamością marki a odbiorcami, do których jest ona skierowana czy wdrożeniem nowej strategii przedsiębiorstwa.
Z rebrandingiem strategicznym mamy do czynienia gdy firma zmienia wszystkie elementy marki, do których należą produkty i usługi, oraz sposób ich komunikacji: nowe logo, kolorystyka czy język przekazu, by osiągnąć lepszą pozycję marki na rynku.
Rebranding może być skomplikowanym i kosztownym przedsięwzięciem, ale jeśli zostanie przeprowadzony pomyślnie, może potencjalnie lepiej wyróżnić firmę na tle konkurencji i lepiej dopasować się do oczekiwań, potrzeb i wartości konsumentów.
Dobrze przeprowadzony rebranding marki
Rebranding może być korzystny dla firmy, ponieważ:
- może zwiększyć sprzedaż,
- może wydłużyć cykl życia produktu na rynku.
Jeśli jednak nie przeprowadzi się go właściwie, może mieć katastrofalne skutki dla firmy. Nieprawidłowo przeprowadzony proces rebrandingu może doprowadzić do zerwania więzi firmy z lojalnymi klientami. W rzeczywistości może nawet odebrać firmie całe znaczenie jej marki.
Materiały firmowe
Ze zmianą identyfikacji wizualnej wiąże się również zmiana w materiałach reklamowych, zmiany graficzne dotyczą takich materiałów jak ulotki, wizytówki czy foldery reklamowe.
Proces transformacji marki może się również wiązać z koniecznością migracji strony internetowej czy sklepu internetowego. Aby utrzymać ruch czy widoczność na stronie internetowej, trzeba zadbać, aby migracja strony została przeprowadzona poprawnie. Pomocna w tym może być check-lista migracji strony internetowej.
Jest wiele przyczyn, dla których firmy decydują się na zmiany w marce, ważne, aby wszystkie działania, które będą podejmowane były starannie przemyślane i zaplanowane.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Plan marketingowy - Strategia marketingowa, która pomoże Ci osiągnąć sukces
Plan marketingowy dla wielu przedsiębiorców wydaje się być abstrakcją i narzędziem zarezerwowanym dla dużych korporacji. Jednak dobry plan marketingowy jest...
Przeczytaj artykuł >>
Migracja strony internetowej od A do Z - Analiza, strategia i skuteczna realizacja
Żyjemy w czasach ciągłego rozwoju i dynamicznych zmian. Chcąc nadążyć za konkurencją lub też kreować nowe trendy w biznesie, firmy decydują się na wdrażanie...
Przeczytaj artykuł >>