Co to jest rebranding - Definicja

Rebranding - to najogólniej rzecz ujmując zmiana wizerunku firmy. Zastanawiając się nad pojęciem rebrandingu, warto zacząć od definicji słowa branding. Kryje się pod nim budowanie wizerunku danej marki w świadomości konsumentów. Z rebrandingiem mamy natomiast do czynienia, gdy wizerunek firmy zmienia się i nie chodzi tutaj jedynie o nowe logo, ponieważ zakres rebrandingu może być bardzo różny.

Co to jest rebranding?

Na czym polega rebranding?

Rebranding dotyczy tożsamości marki (tzn. jej "wyglądu i sposobu bycia"), zazwyczaj przeprowadzamy go w celu zmiany tego, jak marka jest postrzegana w umysłach klientów.

Proces rebrandingu strategicznego

Firmy mogą przechodzić rebranding z wielu różnych powodów, takich jak fuzje i przejęcia lub nowe produkty, ale zazwyczaj wynika to z potrzeby stworzenia silniejszego związku między produktem i tożsamością marki a odbiorcami, do których jest ona skierowana czy wdrożeniem nowej strategii przedsiębiorstwa.

Z rebrandingiem strategicznym mamy do czynienia gdy firma zmienia wszystkie elementy marki, do których należą produkty i usługi, oraz sposób ich komunikacji: nowe logo, kolorystyka czy język przekazu, by osiągnąć lepszą pozycję marki na rynku.

Rebranding może być skomplikowanym i kosztownym przedsięwzięciem, ale jeśli zostanie przeprowadzony pomyślnie, może potencjalnie lepiej wyróżnić firmę na tle konkurencji i lepiej dopasować się do oczekiwań, potrzeb i wartości konsumentów.

Dobrze przeprowadzony rebranding marki

Rebranding może być korzystny dla firmy, ponieważ:

  • może zwiększyć sprzedaż,
  • może wydłużyć cykl życia produktu na rynku.

Jeśli jednak nie przeprowadzi się go właściwie, może mieć katastrofalne skutki dla firmy. Nieprawidłowo przeprowadzony proces rebrandingu może doprowadzić do zerwania więzi firmy z lojalnymi klientami. W rzeczywistości może nawet odebrać firmie całe znaczenie jej marki.

Materiały firmowe

Ze zmianą identyfikacji wizualnej wiąże się również zmiana w materiałach reklamowych, zmiany graficzne dotyczą takich materiałów jak ulotki, wizytówki czy foldery reklamowe.

Proces transformacji marki może się również wiązać z koniecznością migracji strony internetowej czy sklepu internetowego. Aby utrzymać ruch czy widoczność na stronie internetowej, trzeba zadbać, aby migracja strony została przeprowadzona poprawnie. Pomocna w tym może być check-lista migracji strony internetowej.

Jest wiele przyczyn, dla których firmy decydują się na zmiany w marce, ważne, aby wszystkie działania, które będą podejmowane były starannie przemyślane i zaplanowane.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 14:16:49

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.5/5), głosów: 4
Ocena strony:
Senior New Business Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top