Co to jest remarketing - Definicja

Remarketing - to sposób na ponowne dotarcie do osób, które:

  • wykazały jakąkolwiek aktywność na Twojej stronie internetowej, Fanpage’u czy Instagramie,
  • zapoznały się już z ofertą Twojej firmy oraz do osób,
  • zareagowały na Twoją wcześniejszą reklamę.

Kampanie remarketingowe można tworzyć w różnych kanałach, zarówno w Google Ads, jak i Facebook Ads. Jeśli reklamujesz się w Internecie, to remarketing jest najlepszym sposobem na to, by potencjalni klienci zmieniali się w zaangażowanych nabywców.

Co to jest remarketing?

Jak działa remarketing?

Celem remarketingu jest sprawienie, by potencjalny klient dokonał zakupu. Gdy po raz kolejny wyświetli się mu dany produkt, użytkownik dochodzi do wniosku, że jednak wart jest on zainteresowania i decyduje się na sfinalizowanie transakcji.

Reklamy remarketingowe to idealne narzędzie do tego, by ponownie uruchomić proces zakupowy u osoby, która, mimo iż przeglądała Twoją stronę www, do tej pory nie złożyła/nie dokończyła zamówienia. Możemy skierować przekaz reklamowy do konkretnej grupy osób, np. z uwzględnieniem klientów znajdujących się w konkretnej lokalizacji (w przypadku eventów, dni otwartych itp.) czy wdrażając remarketing na podstawie daty ostatniego zakupu – aby przykładowo przypomnieć Klientowi, że jego produkt się właśnie kończy i czas na nowy, lub że właśnie wyszła nowa kolekcja sukienek, idealnie pasujących do nabytego uprzednio sweterka;)

Google remarketing

W przypadku remarketingu w sieci reklamowej Google tworzymy reklamy z użyciem listy remarketingowej. Listy remarketingowe to grupy odbiorców, którzy wcześniej spełnili na Twojej stronie określone warunki, np. dodali produkt do koszyka, ale nie sfinalizowali transakcji. Możesz kierować reklamy konkretnych produktów do potencjalnych klientów.

Działania remarketingowe na Facebooku

Facebook oferuje dwa rodzaje remarketingu:

  • manualny - samodzielnie wybierasz i wstawiasz grafiki, wpisujesz treść.
  • remarketing dynamiczny - algorytm Facebooka podejmuje decyzje, który produkt wyświetlić reklamie. Reklamy wyświetlają się automatycznie.

W przypadku reklam remarketingowych w social mediach źródłem danych może być Twoja strona internetowa (o ile masz skonfigurowany Facebook piksel), lub któreś ze źródeł Facebooka.

Podsumowując, remarketing pozwala dostosować kampanię w sieci reklamowej pod kątem osób, które odwiedziły wcześniej Twoją witrynę i wyświetlać im konkretną reklamę, gdy surfują po Internecie.

Ostatnia modyfikacja: 2022-01-04 09:55:57

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Specjalista ds. Social Media
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top