Jak obliczyć ROI?
Aby obliczyć wskaźnik ROI należy posłużyć się następującym wzorem:
ROI = (przychód - koszt sprzedanych towarów i usług) / koszt sprzedanych towarów i usług x 100%
przychód - jest to kwota na jaką został sprzedany dany towar,
koszt sprzedanych towarów i usług - jest to koszt poniesiony na wytworzenie danego produktu oraz na jego reklamę.
Przykład
Przykładowo, aby obliczyć zwrot z inwestycji firmy, weźmy pod uwagę produkt, którego koszt produkcji wynosi 100 PLN, a sprzedaż 200 PLN. Produkt ten reklamowany jest w Google Ads i udało się go sprzedać w liczbie 6 sztuk. Przychód wynosi więc 1200 PLN, a koszty reklamy w Google Ads 200 PLN. ROI wynosi zatem: (1200 PLN - (600 PLN + 200 PLN)) / (600 PLN + 200 PLN) x 100%, czyli 50%.
Czy wskaźnik ten zawsze się sprawdza?
Choć obliczanie wskaźnika ROI świetnie nadaje się w przypadku oceny działań marketingowych oraz zwrotu z inwestycji, należy pamiętać, że jest on dość ogólny i nie uwzględnia np. wahań zysku czy sezonowości, a tym bardziej szeregu innych dodatkowych kosztów np. wynagrodzeń pracowników.
Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 14:20:34
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!
Powiązane Artykuły

Optymalizacja kampanii produktowej
Utworzenie kampanii produktowej jest dość łatwe, wystarczy połączyć konto Google Ads z kontem Merchant Center, na którym znajduje się plik produktowy. Reklamy w...
Przeczytaj artykuł >>