Co to jest rozszerzenie lokalizacji - Definicja

Rozszerzenie lokalizacji (obecnie: komponenty z lokalizacją) - jego zadaniem jest ułatwienie znalezienia firmy w danej lokalizacji. W celu dodania rozszerzenia lokalizacji należy połączyć konto Google Moja Firma z kontem Google Ads. Konto Google Ads można połączyć tylko z jednym profilem firmy. Rozszerzenie lokalizacji konfiguruje się na poziomie konta Google Ads, w zakładce Zasoby.

Komponenty z lokalizacją pozwalają na wyświetlanie w reklamie poniższych informacji: adresu Twojej firmy (na komputerze), mapki z jej lokalizacją, odległości od firmy, nazwę miejscowości (na urządzeniach mobilnych). Dodatkowo rozszerzenia lokalizacji mogą zawierać numer telefonu bądź przycisk do nawiązywania kontaktu.

Co to jest rozszerzenie lokalizacji?

Kiedy stosować rozszerzenia w kampaniach Google Ads?

Rozwiązanie to polecane jest dla reklam prowadzonych na rynkach lokalnych, gdzie atrakcyjna lokalizacja ma duże znaczenie. Potencjalni klienci najczęściej wyszukują firmy działające lokalnie ze względu na szybką dostępność produktów czy też możliwość bezpośredniego spotkania. Jeśli chcemy zwiększyć współczynnik konwersji, warto ustawić rozszerzenie lokalizacji. Wyświetlanie adresu może zwiększyć CTR szczególnie wśród klientów, którym zależy na lokalnym przedsiębiorcy.

Mając wiele oddziałów firmy, należy skonfigurować grupy lokalizacji. Grupa lokalizacji to zbiór adresów wszystkich placówek firmy, które można dodać do kampanii. Dodatkowo umożliwiają one kierowanie reklam na wybrane lokalizacje. Konta Google Ads, które posiadają skonfigurowane grupy lokalizacji, pozwalają na szybkie załączenie ich do kampanii.

Gdzie możemy wykorzystać rozszerzenie lokalizacji?

  • W sieci wyszukiwania Google - wyświetli się w postaci reklamy tekstowej, która zawiera adres firmy i numer telefonu. Na urządzeniach mobilnych pojawi się przycisk ,,Zadzwoń”.
  • W kartach wyników wyszukiwania - komponent lokalizacji może pojawić się w mapach Google czy w aplikacji Mapy Google.
  • W sieci reklamowej Google i kampaniach Performance Max - rozszerzenie wyświetli się tym użytkownikom, których cele są związane ze sprzedażą w sklepie stacjonarnym. Pojawia się ono w aplikacjach i witrynach.
  • W kampaniach wideo YouTube - rozszerzenie wyświetla się w bumperach reklamowych oraz reklamach TrueView In Stream wtedy, kiedy użytkownik jest w okolicy firmy lub interesuje się lokalizacją, w której firma stacjonuje i funkcjonuje.

Konfiguracja rozszerzenia lokalizacji w panelu Google Ads

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 14:21:00

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.8/5), głosów: 71
Ocena strony:
Senior Google Ads Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top