Co to jest rozszerzenie lokalizacji - Definicja

Rozszerzenie lokalizacji (obecnie: komponenty z lokalizacją) - jego zadaniem jest ułatwienie znalezienia firmy w danej lokalizacji. W celu dodania rozszerzenia lokalizacji należy połączyć konto Google Moja Firma z kontem Google Ads. Konto Google Ads można połączyć tylko z jednym profilem firmy. Rozszerzenie lokalizacji konfiguruje się na poziomie konta Google Ads, w zakładce Zasoby.

Komponenty z lokalizacją pozwalają na wyświetlanie w reklamie poniższych informacji: adresu Twojej firmy (na komputerze), mapki z jej lokalizacją, odległości od firmy, nazwę miejscowości (na urządzeniach mobilnych). Dodatkowo rozszerzenia lokalizacji mogą zawierać numer telefonu bądź przycisk do nawiązywania kontaktu.

Co to jest rozszerzenie lokalizacji?

Kiedy stosować rozszerzenia w kampaniach Google Ads?

Rozwiązanie to polecane jest dla reklam prowadzonych na rynkach lokalnych, gdzie atrakcyjna lokalizacja ma duże znaczenie. Potencjalni klienci najczęściej wyszukują firmy działające lokalnie ze względu na szybką dostępność produktów czy też możliwość bezpośredniego spotkania. Jeśli chcemy zwiększyć współczynnik konwersji, warto ustawić rozszerzenie lokalizacji. Wyświetlanie adresu może zwiększyć CTR szczególnie wśród klientów, którym zależy na lokalnym przedsiębiorcy.

Mając wiele oddziałów firmy, należy skonfigurować grupy lokalizacji. Grupa lokalizacji to zbiór adresów wszystkich placówek firmy, które można dodać do kampanii. Dodatkowo umożliwiają one kierowanie reklam na wybrane lokalizacje. Konta Google Ads, które posiadają skonfigurowane grupy lokalizacji, pozwalają na szybkie załączenie ich do kampanii.

Gdzie możemy wykorzystać rozszerzenie lokalizacji?

  • W sieci wyszukiwania Google - wyświetli się w postaci reklamy tekstowej, która zawiera adres firmy i numer telefonu. Na urządzeniach mobilnych pojawi się przycisk ,,Zadzwoń”.
  • W kartach wyników wyszukiwania - komponent lokalizacji może pojawić się w mapach Google czy w aplikacji Mapy Google.
  • W sieci reklamowej Google i kampaniach Performance Max - rozszerzenie wyświetli się tym użytkownikom, których cele są związane ze sprzedażą w sklepie stacjonarnym. Pojawia się ono w aplikacjach i witrynach.
  • W kampaniach wideo YouTube - rozszerzenie wyświetla się w bumperach reklamowych oraz reklamach TrueView In Stream wtedy, kiedy użytkownik jest w okolicy firmy lub interesuje się lokalizacją, w której firma stacjonuje i funkcjonuje.

Konfiguracja rozszerzenia lokalizacji w panelu Google Ads

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 113
Ocena strony:
Team Leader Google Ads

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.