Ścieżka zakupowa klienta — etapy:
- Faza budowania świadomości marki — klienci zdobywają informacje i wiedzę o marce na własną rękę, w całej przestrzeni online, przeglądają wszelkie opinie, zasoby internetu, szukają informacji w Social Mediach. Na tym etapie klient dowiaduje się o istnieniu Twojej firmy, a same oczekiwania klienta przed dokonaniem zakupu, wobec oferty i marki nie zawsze są jasne, sprecyzowane i oczywiste. Warto angażować i utrzymywać uwagę swoich klientów (nie tylko nowych klientów) w całym, szerokim, obszarze online i wpływać na proces zakupowy potencjalnego klienta.
- Faza rozważania możliwości i zainteresowanie firmą — klient zna potrzeby, szuka rozwiązań, rozważa zakup, jakiego zamierza dokonać. Spraw, aby chciał zaufać produktom/usługom. Doprowadź do zamiany leadów marketingowych w leady sprzedażowe i postaw na realizację swoich sprzedażowych celów.
- Zakup produktu — zapada decyzja zakupowa. Klient jest w pełni świadomy swoich potrzeb, finalizuje transakcje, bo jest przekonany do słuszności wyboru. Warto stosować działania, które utwierdzą go w tym przekonaniu. Kluczowym elementem są tutaj działania pozakupowe zakończonych transakcji: pozostanie w kontakcie, dbanie o relacje, wsparcie posprzedażowe, jasna polityka reklamacji i zwrotów.
Najważniejsze aspekty sukcesu ścieżki zakupowej:
- Każdy z klientów podąża inna drogą, wykonuje inne kroki i kieruje się innymi potrzebami, emocjami oraz decyzjami zakupowymi. Dostosuj swój przekaz, treści, działania w mediach społecznościowych i możliwości potencjalnych rozwiązań indywidualnie do potrzeb klienta. Bierz pod uwagę jego oczekiwania i wpływaj na decyzję zakupową.
- Przemyślane, dobrane indywidualnie i świadome działania marketingowe mają ogromne znaczenie i wpływają na sukces danego etapu ścieżki zakupowej. Z pewnością zwiększysz szansę doprowadzenia konsumenta do finalizacji transakcji i realizacji konwersji.
- Oferuj łatwy dostęp do informacji oraz przejrzysty, dostosowany do potrzeb odbiorców proces zakupu, a zwłaszcza proces składania zamówienia, min. wybór dostawcy, wiele możliwych opcji płatności.
- Stosuj zrozumiałe, dokładne, rozbudowane kategorie produktów i usług, promocje i rabaty.
- Stwórz łatwą w nawigacji, czytelną stronę internetową / landing page.
- Na każdym etapie ścieżki zakupowej wpływaj na emocje, sugeruj potrzeby, wzbudzaj zainteresowanie potencjalnych klientów w całym procesie zakupowym.
Klienci, którzy są zadowoleni ze swojego doświadczenia zakupowego, to większa szansa na powrót i złożenie kolejnego zamówienia. Dlatego, kluczowym aspektem budowania ścieżki klienta jest dostarczenie pozytywnego doświadczenia, które buduje zaufanie i lojalność wobec Twoich produktów i usług.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Czym jest model AIDA i jakie ma zastosowanie w marketingu?
Wywołanie zainteresowania wśród konsumentów i przekonanie do zakupu danego produktu lub usługi jest w dzisiejszych czasach nie lada wyzwaniem. Mimo że...
Przeczytaj artykuł >>Leady sprzedażowe co to i jak je pozyskiwać
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych jest często niezbędne do zdobywania nowych Klientów, ale nie zawsze jest łatwe. Jeśli masz problemy z pozyskiwaniem...
Przeczytaj artykuł >>Plan marketingowy - Strategia marketingowa, która pomoże Ci osiągnąć sukces
Plan marketingowy dla wielu przedsiębiorców wydaje się być abstrakcją i narzędziem zarezerwowanym dla dużych korporacji. Jednak dobry plan marketingowy jest...
Przeczytaj artykuł >>