Dzięki GSC Insights właściciele witryn mogą w łatwy sposób zrozumieć, które strony w obrębie witryny są najpopularniejsze, jakie treści przyciągają nowych odwiedzających, a także jakie najczęściej wyszukiwane zapytania wyszukiwarce Google prowadzą do witryny. Search Console Insights umożliwia monitorowanie efektywności treści i wyświetleń Twojej strony, optymalizację strategii SEO i tworzenie lepiej dopasowanych materiałów dla użytkowników.
Jak korzystać z Search Console Insights?
Korzystanie z Search Console Insights jest proste i intuicyjne. Pozwala na szybkie uzyskanie wartościowych informacji o efektywności treści na stronie. Oto jak szybko sprawdzić informacje o witrynie:
- Zaloguj się do Search Console, możesz to zrobić za pomocą konta Google. Aby korzystać z Insights, Twoja witryna musi być połączoną z SC.
- Na stronie głównej wybierz „Search Console Insights” widoczne nad sekcją "Skuteczność"
- Przeglądaj statystyki Search Console Insights i sprawdzaj, jakie treści naprawdę interesują Twoich czytelników, które generują największy ruch i jak użytkownicy reagują na Twoją stronę (np. ile czasu spędzają na danej podstronie).
- Optymalizuj treści na podstawie danych. Dzięki tym informacjom możesz dostosować swoją strategię treści, ulepszyć pozycjonowanie (SEO) i tworzyć nowy content zgodne z zainteresowaniami użytkowników.
Porada
Jeżeli sparujemy Google Search Console z Google Analytics, będziemy mogli zobaczyć szczegółowe informacje na temat średniego czasu zaangażowania czy wyświetleń danego adresy URL.
Do czego wykorzystać Google Search Console Insights
Search Console Insights daje właścicielom witryn możliwość analizowania popularności publikowanego contentu. Informacje dostarczane przez Insights są szczególnie przydatne dla twórców treści na strony internetowe. Jakie informacje znajdziemy w SC Insights:
- Które treści (adresy URL) w ramach danej witryny są najpopularniejsze;
- Jakie zapytania wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę Google, zanim trafią na stronę w Twojej witrynie;
- Jakim zainteresowaniem cieszą się nowe treści (wyświetlenia strony Google);
- Jakie linki odsyłające z innych stron kierują do danej witryny (najczęstsze i najnowsze linki odsyłające z ostatnich 28 dni).
- Jaki jest średni czas wyświetlania strony i zaangażowanie użytkowników (na konkretny adres URL);
- Jakie są najważniejsze kanały ruchu (bezpłatne wyniki wyszukiwania, odesłania i wejścia bezpośrednie).
Ponieważ narzędzie to służyć ma osobom, które nie mają specjalistycznej wiedzy, nie znajdziemy w nim sekcji znanych z Google Search Console takich jak:
- podstawowe wskaźniki internetowe,
- ulepszenia i eksperymenty,
- stan indeksowania stron i filmów.
Search Console Insights to narzędzie, które pomaga podejmować lepsze, oparte na danych decyzje dotyczące treści, SEO i strategii marketingowych właścicielom biznesów, którzy nie są biegli w obsłudze narzędzi analitycznych. Odpowiednie wykorzystanie tej wiedzy może pomóc w zwiększeniu widoczności strony i zaangażowaniu użytkowników.
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Pozycjonowanie bloga - wszystko, co trzeba wiedzieć
Doczekaliśmy czasów, w których w sieci zewsząd bombarduje nas content. Teksty, materiały wideo, grafika i wszystko inne, co stara się zwrócić naszą...
Przeczytaj artykuł >>
Google Search Console - Omówienie narzędzia i przegląd funkcji
W poniższym artykule postaram się Wam przedstawić, czym jest Google Search Console, jakie posiada funkcje oraz jak z niego korzystać. Przekonacie się także, dlaczego...
Przeczytaj artykuł >>
Najczęstsze wyszukiwania Google
Google opublikowało materiał dotyczący popularności fraz wyszukiwanych w 2023 roku. Rok ubiegły z całą pewnością przyniósł nam sporo nowych trendów,...
Przeczytaj artykuł >>