SEM - Jaka jest różnica pomiędzy SEO a kampanią PPC?
SEO - Pozycjonując się przez rok np. na zestaw 50 słów kluczowych, strona po roku będzie rankować na setki lub nawet tysiące innych słów kluczowych. Po zakończeniu prac, efekty z pozycjonowania będą jeszcze widoczne przez minimum kilka miesięcy, a w przypadku nisko konkurencyjnych branż nawet kilka lat. Niestety, aby strona była wysoko w wynikach wyszukiwania należy ją pozycjonować organicznie przez minimum kilka miesięcy, w których to strona nie będzie generowała żadnych zysków lub będą one znikome.
PPC - W przypadku reklam z płatnością za kliknięcie wygląda to tak, że w momencie uruchomienia dobrze skonfigurowanej kampanii jesteśmy od razu widoczni na samej górze na dany zestaw fraz, ale niestety w momencie skończenia się budżetu reklama znika. Im więcej fraz, tym szybciej "wyklika" się budżet. W przypadku reklam graficznych i sieci zakupowej Google płaci się około 0,20 - 0,50 zł za kliknięcie. W przypadku linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania koszt za kliknięcie jest zależny od licytacji, w której są brane pod uwagę m.in. stawki konkurencji i może wynosić od kilkunastu groszy po kilkadziesiąt czy kilkaset złotych.
Stojąc przed decyzją wyboru marketingu internetowego (SEM) wybrać pozycjonowanie stron internetowych (SEO) czy kampanie reklamowe w Google Ads (PPC)?
Ciężko jest z góry stwierdzić, czy w przypadku Twojej firmy sprawdzą się lepiej reklamy PPC, czyli np. linki sponsorowane w sieci wyszukiwania lub reklamy graficzne, czy lepiej postawić na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google, czyli SEO. Oto kilka rozwiązań, które mogą pomóc Ci w wyborze:
- Jeśli w Twojej branży płaci się 50 zł za kliknięcie, słowa kluczowe mają duży wolumen zapytań, a konkurencja w bezpłatnych wynikach jest niewielka - postaw na pozycjonowanie.
- Jeśli w Twojej branży słowa kluczowe są tanie i mają bardzo mało wyszukiwań, prawdopodobnie lepiej sprawdzi się kampania Google Ads, aniżeli pozycjonowanie strony.
- Jeśli popyt na Twoje usługi lub produkty jest sezonowy, stale pozycjonuj swoją stronę, zmniejszając budżet na tzw. "martwy sezon" a w sezonie uruchom dodatkowo kampanię Google Ads.
- Jeśli sezon na Twoje usługi lub produkty trwa cały rok, a wolumen wyszukiwań słów kluczowych jest duży, pozycjonuj stronę i uruchom Google Ads, jeśli zainwestowane w nią środki zwracają się z nawiązką.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
SEO Co To Jest - Optymalizacja Strony a Pozycjonowanie
SEO - (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, celem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach...
Przeczytaj artykuł >>Ile kosztuje reklama w Google Ads (AdWords)?
Do faktu, że reklama w Google jest skuteczna i warto w nią inwestować, nie trzeba nikogo przekonywać, ale ile realnie kosztuje reklama w Google? Jaka jest cena Google Ads...
Przeczytaj artykuł >>Skuteczna reklama w internecie. 7 efektywnych sposobów promowania Twojej firmy!
Założyłeś właśnie firmę i zastanawiasz się jak rozpocząć promowanie jej w Internecie? A może dotychczasowe działania nie przynoszą zadowalających...
Przeczytaj artykuł >>