Przykład SERPa
SERP jest unikalny dla każdego wyszukiwania, nawet jeśli zapytania użytkowników dotyczą tego samego lub podobnego słowa kluczowego.
Z czego składa się SERP?
Dwie najważniejsze kategorie wyświetlane w SERP to płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania. Na każdy z nich składa się:
- tytuł strony,
- adres url,
- krótki opis,
- dodatki
Bezpłatne rezultaty to te, które według algorytmu Google są najbardziej optymalne dla danego zapytania. Linki sponsorowane pochodzą z kampanii tworzonych za pośrednictwem Google Ads (Adwords) i są oznaczone małą etykietą „Reklama” w lewym górnym rogu.
Wyszukiwarka Google coraz lepiej rozumie intencje użytkowników. W zależności od wpisanych słów kluczowych oprócz tradycyjnych elementów wyniki wyszukiwania mogą zawierać dodatkowe informacje tj. Rich Snippets (np. oceny w formie gwiazdek, ceny produktów, datę publikacji) Knowledge Graphs, Direct Answer, Site Linki, obrazy, tabele, filmy z YouTube, informacje o połączeniach lotniczych i inne. W przypadku wyszukiwań lokalnych często wyświetlane są Mapy Google.
Co wpływa na kolejność wyników wyszukiwania?
Algorytmy Google wykorzystują setki różnych czynników do ustalenia pozycji witryny w rankingu SERP. Podstawowym warunkiem jest to, aby Googlebot zaindeksował stronę. Na ranking wpływają m.in. działania SEO oraz linki przychodzące. Dodatkowo wyniki dopasowywane są do historii przeglądania, ustawień przeglądarki, lokalizacji czy urządzenia użytkownika. Przy wyświetlaniu reklam płatnych mechanizm aukcyjny Google Ads bierze pod uwagę m.in. jakość i trafność reklamy oraz stawkę za kliknięcie, którą reklamodawca jest gotów zapłacić.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
SEO Co To Jest - Optymalizacja Strony a Pozycjonowanie
SEO - (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, celem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach...
Przeczytaj artykuł >>Adres URL - Co to jest i jak go wykorzystać w działaniach SEO
Adresy URL w obecnej formie towarzyszą nam już od ponad 25 lat. Choć głównie kojarzone są z adresami stron WWW, dotyczą także innych zasobów dostępnych...
Przeczytaj artykuł >>Pozycja w Google – jak sprawdzić, na którym miejscu jest moja strona
W internecie trwa wyścig o jak najwyższe pozycje stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Każdy właściciel strony www, obojętnie czy mowa o sklepie internetowym,...
Przeczytaj artykuł >>