Co to jest SERP - Definicja

SERP (ang. Search Engine Results Page) to strona wyników wyszukiwania wyświetlana przez wyszukiwarki w odpowiedzi na określone zapytania użytkowników, czyli słowa kluczowe. SERP w wyszukiwarce Google obejmuje darmowe - organiczne wyniki wyszukiwania oraz płatne - reklamy PPC (Pay Per Click).

Czym jest SERP?

Przykład SERPa

SERP jest unikalny dla każdego wyszukiwania, nawet jeśli zapytania użytkowników dotyczą tego samego lub podobnego słowa kluczowego.

Z czego składa się SERP?

Dwie najważniejsze kategorie wyświetlane w SERP to płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania. Na każdy z nich składa się:

  • tytuł strony,
  • adres url,
  • krótki opis,
  • dodatki

Bezpłatne rezultaty to te, które według algorytmu Google są najbardziej optymalne dla danego zapytania. Linki sponsorowane pochodzą z kampanii tworzonych za pośrednictwem Google Ads (Adwords) i są oznaczone małą etykietą „Reklama” w lewym górnym rogu.

Wyszukiwarka Google coraz lepiej rozumie intencje użytkowników. W zależności od wpisanych słów kluczowych oprócz tradycyjnych elementów wyniki wyszukiwania mogą zawierać dodatkowe informacje tj. Rich Snippets (np. oceny w formie gwiazdek, ceny produktów, datę publikacji) Knowledge Graphs, Direct Answer, Site Linki, obrazy, tabele, filmy z YouTube, informacje o połączeniach lotniczych i inne. W przypadku wyszukiwań lokalnych często wyświetlane są Mapy Google.

Co wpływa na kolejność wyników wyszukiwania?

Algorytmy Google wykorzystują setki różnych czynników do ustalenia pozycji witryny w rankingu SERP. Podstawowym warunkiem jest to, aby Googlebot zaindeksował stronę. Na ranking wpływają m.in. działania SEO oraz linki przychodzące. Dodatkowo wyniki dopasowywane są do historii przeglądania, ustawień przeglądarki, lokalizacji czy urządzenia użytkownika. Przy wyświetlaniu reklam płatnych mechanizm aukcyjny Google Ads bierze pod uwagę m.in. jakość i trafność reklamy oraz stawkę za kliknięcie, którą reklamodawca jest gotów zapłacić.

Ostatnia modyfikacja: 2020-09-10 12:51:59

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Starszy specjalista SEO
LinkedIn
Go Top