Co to jest SSL - Definicja

SSL (ang. Secure Sockets Layer) - to protokół sieciowy zabezpieczający komunikację pomiędzy przeglądarką internetową a serwerem. Jego zadaniem jest szyfrowanie transmisji danych, czyli informacji poufnych, które najczęściej podajemy w formularzach (adresy e-mail, hasła, dane kontaktowe).

Co to jest certyfikat SSL?

Jak działa certyfikat SSL

Jeżeli przesyłamy informację np. poprzez formularz na niezabezpieczonej certyfikatem SSL stronie, to poufne dane są łatwe do przechwycenia i odczytania. Gdy strona jest zabezpieczona protokołem SSL, to dane przesyłane pomiędzy przeglądarką internetową a serwerem www są szyfrowane odpowiednimi kluczami (w obu kierunkach). SSL znacznie zwiększa bezpieczeństwo transmitowanych przez sieć Internet danych.

Jak sprawdzić czy strona jest zabezpieczona poprzez certyfikat SSL?

Głównym sygnałem informującym użytkownika o tym, że połączenie z serwerem www jest zabezpieczone to adres URL poprzedzony przedrostkiem https://. Często również przed adresem znajduje się ikona kłódki.

Przykład strony zabezpieczonej protokołem SSL
Przykład strony zabezpieczonej protokołem SSL.

Rodzaje certyfikatów SSL

Certyfikaty SSL różnią się poziomem bezpieczeństwa oraz poziomem wiarygodności firmy.

DV (Domain Validation) - czyli najbardziej podstawowa wersja zabezpieczenia transmitowanych danych dla strony. Podczas wydawania certyfikatu weryfikowana jest tylko domena.

OV (Organization Validation) - również jak poprzedni wariant zapewnia szyfrowanie przesyłanych informacji. Natomiast różni się tym, że w procesie wydawania weryfikowana oprócz domeny jest również firma wnioskująca. Do uzyskania certyfikatu konieczne będzie udostępnienie umowy spółki czy wyciągu z KRS.

EV (Extended Validation) - Do uzyskania certyfikatu wymagane jest pełne uwierzytelnienie firmy, co przekłada się dłuższy czas weryfikacji i potrzebnych dokumentów. W tego typu protokole SSL wyświetlana jest w pasku adresu nazwa firmy. Potęguje to wiarygodność i zwiększa prestiż.

Zalety protokołu SSL/TLS

  • zapewnia bezpieczeństwo i integralność danych,
  • zwiększa wiarygodność i zaufanie,
  • pozytywnie wpływa na UX i SEO,
  • umożliwia integrację sklepu z platformą Facebook i kampanią produktową Google Ads,
  • spełnia wymogi GIODO,
  • z reguły tani i prosty do wdrożenia (opcja DV).

Ostatnia modyfikacja: 2020-03-06 11:59:17

Czy ta definicja bya dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 5
Ocena strony:
Head of SEO
LinkedIn
Go Top