Co to jest SSL - Definicja

SSL (ang. Secure Sockets Layer) - to protokół sieciowy zabezpieczający komunikację pomiędzy przeglądarką internetową a serwerem. Jego zadaniem jest szyfrowanie transmisji danych, czyli informacji poufnych, które najczęściej podajemy w formularzach (adresy e-mail, hasła, dane kontaktowe).

Co to jest certyfikat SSL?

Jak działa certyfikat SSL

Jeżeli przesyłamy informację np. poprzez formularz na niezabezpieczonej certyfikatem SSL stronie, to poufne dane są łatwe do przechwycenia i odczytania. Gdy strona jest zabezpieczona protokołem SSL, to dane przesyłane pomiędzy przeglądarką internetową a serwerem www są szyfrowane odpowiednimi kluczami (w obu kierunkach). SSL znacznie zwiększa bezpieczeństwo transmitowanych przez sieć Internet danych.

Jak sprawdzić czy strona jest zabezpieczona poprzez certyfikat SSL?

Głównym sygnałem informującym użytkownika o tym, że połączenie z serwerem www jest zabezpieczone to adres URL poprzedzony przedrostkiem https://. Często również przed adresem znajduje się ikona kłódki.

Przykład strony zabezpieczonej protokołem SSL
Przykład strony zabezpieczonej protokołem SSL.

Rodzaje certyfikatów SSL

Certyfikaty SSL różnią się poziomem bezpieczeństwa oraz poziomem wiarygodności firmy.

DV (Domain Validation) - czyli najbardziej podstawowa wersja zabezpieczenia transmitowanych danych dla strony. Podczas wydawania certyfikatu weryfikowana jest tylko domena.

OV (Organization Validation) - również jak poprzedni wariant zapewnia szyfrowanie przesyłanych informacji. Natomiast różni się tym, że w procesie wydawania weryfikowana oprócz domeny jest również firma wnioskująca. Do uzyskania certyfikatu konieczne będzie udostępnienie umowy spółki czy wyciągu z KRS.

EV (Extended Validation) - Do uzyskania certyfikatu wymagane jest pełne uwierzytelnienie firmy, co przekłada się dłuższy czas weryfikacji i potrzebnych dokumentów. W tego typu protokole SSL wyświetlana jest w pasku adresu nazwa firmy. Potęguje to wiarygodność i zwiększa prestiż.

Zalety protokołu SSL/TLS

  • zapewnia bezpieczeństwo i integralność danych,
  • zwiększa wiarygodność i zaufanie,
  • pozytywnie wpływa na UX i SEO,
  • umożliwia integrację sklepu z platformą Facebook i kampanią produktową Google Ads,
  • spełnia wymogi GIODO,
  • z reguły tani i prosty do wdrożenia (opcja DV).

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 123
Ocena strony:

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.