W większości firm hostingowych tworzenie subdomen jest bezpłatna. Poniżej przykład, na którym przedstawiana jest subdomena i domena główna wraz z protokołem i rozszerzeniem:
Jakie jest zastosowanie subdomeny?
Głównym celem tworzenia subdomen jest oddzielenie i wyodrębnienie części serwisu od jego głównej zawartości. Na subdomenie możemy posiadać:
- bloga,
- forum,
- wersje językowe,
- pocztę www,
- aplikacje internetową,
- osobne oddziały firmy,
- panel klienta,
- landing page,
- sklep internetowy,
- wersję deweloperską strony,
- itd.
Warto wiedzieć, że www. też jest subdomeną i np. www.strona.pl oraz strona.pl mogą w rzeczywistości wskazywać na dwie różne strony internetowe. Subdomenę www możemy bardzo często spotkać. Przykładem takiej strony jest serwis Wirtualna Polska dostępny pod adresem: www.wp.pl. Inną popularna subdomeną techniczną często spotykaną przed rozwojem responsywnych stron internetowych była subdomena m.strona.pl - która zawierała stronę www dopasowaną do urządzeń mobilnych.
Subdomeny a SEO - Jak to wygląda w wyszukiwarce Google?
Subdomeny traktowane są jako osobne strony internetowe, posiadające różny autorytet, historie czy profil linków. Umieszczanie istotnego segmentu serwisu na subdomenie może nie być dobrym rozwiązaniem, szczególnie gdy chcemy, aby zawartość rankowała wysoko w wynikach wyszukiwania. Taki zabieg będzie generować dodatkowe koszty pozycjonowania, budowania autorytetu, pozyskiwania większej ilości linków. To również większa ostrożność w linkowaniu pomiędzy subdomeną a domeną. Nie mniej jednak są sytuacje, w których takie rozwiązanie jest zalecane.
W takim razie domena czy subdomena? Według oficjalnych wypowiedzi pracowników Google w określeniu rankingu nie ma to znaczenia czy content będzie znajdować się w domenie. Istnieje jednak wiele przykładów, które w znacznie korzystniejszym świetle stawiają domenę.
Pamiętaj:
Subdomeny są zależne od domeny głównej, dlatego jeżeli zapomnisz opłacić domeny, to wraz z terminem jej wygaśnięcia przestaną działać również subdomeny.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Migracja strony internetowej od A do Z - Analiza, strategia i skuteczna realizacja
Żyjemy w czasach ciągłego rozwoju i dynamicznych zmian. Chcąc nadążyć za konkurencją lub też kreować nowe trendy w biznesie, firmy decydują się na wdrażanie...
Przeczytaj artykuł >>Adres URL - Co to jest i jak go wykorzystać w działaniach SEO
Adresy URL w obecnej formie towarzyszą nam już od ponad 25 lat. Choć głównie kojarzone są z adresami stron WWW, dotyczą także innych zasobów dostępnych...
Przeczytaj artykuł >>Jak wybrać domenę internetową?
Wybór odpowiedniej domeny dla strony internetowej ma kluczowe znaczenie nie tylko dla wizerunku, ale również dla późniejszych wyników...
Przeczytaj artykuł >>