Czym się różni SXO od SEO stron internetowych?
SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, skupia się na poprawie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych ma na celu uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach i zwiększenie ruchu organicznego.
SXO idzie o krok dalej niż SEO! Działania SXO stanowią połączenie UX (User Experience) i SEO (Search Engine Optimization) i są związane z optymalizacją strony www dla wyszukiwarek z poprawą satysfakcji użytkownika po wejściu na stronę.
Kluczowym elementem SXO jest dostosowanie treści do intencji użytkownika – strona powinna odpowiadać na jego potrzeby, a nie tylko na słowa kluczowe. Równie ważne jest zapewnienie intuicyjnej nawigacji, atrakcyjnego designu i krótkiego czasu ładowania strony, który przekłada się na lepsze doświadczenia użytkownika. SXO skupia się także na konwersjach, czyli przekształcaniu odwiedzających w klientów, poprzez odpowiednio zaprojektowane przyciski CTA (Call to Action) i uproszczenie procesów zakupowych.
Celem SXO jest nie tylko sprowadzenie użytkownika na stronę, ale także zapewnienie mu pozytywnych wrażeń oraz skłonienie go do podjęcia oczekiwanych działań.
Dlaczego warto wdrożyć strategię SXO?
Strategia SXO to nie tylko przyszłość, ale i obecna rzeczywistość działań na sklepie internetowym, czy stronie usługowej. Jeśli chcesz wyróżnić swoją stronę wśród konkurencji, zbudować trwałe relacje z użytkownikami i osiągnąć wymierne wyniki biznesowe – SXO to klucz do sukcesu. Wybierz SXO, by połączyć widoczność w wyszukiwarce Google z pełnym zaangażowaniem użytkowników.
Najważniejsze korzyści z wdrożenia strategii SXO:
- Wzrost ruchu organicznego — stała optymalizacja strony pod kątem widoczności w wyszukiwarce to gwarancja przyciągania większej liczby użytkowników i co za tym idzie — ruchu na stronie;
- Wyższy wskaźnik konwersji — przez to, że SXO łączy działania SEO z UX, to przekłada się na skuteczniejsze realizowanie zamierzonych efektów;
- Dłuższy czas spędzony na stronie — użytkownik, który szybko znajduje potrzebne informacje i czuje się komfortowo na stronie, chętniej pozostaje na niej dłużej;
- Zwiększenie zaufania do marki — im wyższa pozycja w Google i bardziej użyteczna strona, tym większa wiarygodność w oczach użytkowników;
- Lojalni i zadowoleni klienci — pozytywne doświadczenia użytkownika budują trwałe relacje z marką.
Ostatnia aktualizacja: 12 lutego 2025

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Testy A/B — Czym są i kiedy warto je przeprowadzić?
Chcesz wdrożyć zawołanie do działania lub przycisk na swojej stronie, ale nie wiesz, jaki opis oraz lokalizacja przyniesie lepszy efekt? Nie zgaduj! Testy A/B to metoda,...
Przeczytaj artykuł >>
Jak pozycjonować sklep internetowy — SEO dla e-commerce
Jesteś właścicielem firmy e-commerce i chcesz dotrzeć do większego grona odbiorców? A może planujesz założenie sklepu internetowego? W obu przypadkach przyda...
Przeczytaj artykuł >>
Co powinien zawierać audyt UX strony i jak wykonać prostą analizę UX.
Każdy produkt cyfrowy tworzony jest, aby spełniać potrzeby użytkowników. Niezależnie czy prowadzisz sklep internetowy, stronę usługową albo jesteś...
Przeczytaj artykuł >>