Co to jest tag - Definicja

Tag (z ang. etykieta) jest to słowo kluczowe, które zostaje przypisane do posta lub artykułu i służy do grupowania informacji o podobnej tematyce dostępnych na stronie internetowej. Tagi tak jak i kategorie stanowią część taksonomii czyli sposobu grupowania różnych przedmiotów (fizycznych lub cyfrowych).

Co to są tagi?

Kiedy powstały tagi?

Tagi zostały wprowadzone w 2003 roku przez delicio.us a następnie zaadaptowane przez Flickr. Serwis wprowadził też po raz pierwszy tzw. chmurę tagów (ang. tag cloud) czyli graficzną interpretację popularnych w serwisie etykiet, będących jednocześnie odnośnikami do odpowiednich tematycznie części serwisu. W 2007 roku zagościły one na stałe w CMS WordPress. Obecnie znaczenie tagów w pozycjonowaniu jest mocno wątpliwe, głównie przez ich nieumiejętne stosowanie, które powoduje więcej szkody niż pożytku.

Jak działają tagi?

Na stronie internetowej są one rezentowane przez tekstowe hiperłącze prowadzące do strony zawierającej wszystkie wpisy oznaczone danym tagiem. Tag najczęściej składają się z jednego, dwóch lub rzadziej trzech słów, chociaż nic nie stoi na przeszkodzie tworzenia bardziej rozbudowanych tagów. Grupowanie wpisów za pomocą jednego tagu sprawia, że czytelnik ma łatwiejszy dostęp do artykułów o podobnej tematyce, a do samego wpisu prowadzi większa ilość linków wewnętrznych.

Przykład zastosowania znaczników (tagów) - strona z przepisami Winiary
Przykład zastosowania znaczników (tagów) - strona z przepisami Winiary

Czym różnią się kategorie od tagów?

Zarówno tagi jak i kategorie zaliczane są do taksonomii. Jest między nimi jednak kilka różnic. Kategorie mają usystematyzowana hierarchię, stosowane są do budowy menu oraz zazwyczaj są przemyślanym elementem strony. Z kolei tagi są nieuporządkowane, przedstawiane w postaci chmury tagów i zwykle powstają w sposób chaotyczny. W przeciwieństwie do kategorii są zaniedbanym elementem nawigacji, często kanibalizują się między sobą i kategoriami, tworzą strony słabej jakości (z ang. thin content) lub zduplikowane (z ang. duplicate content).

Z kolei przemyślane tworzenie dodatkowej nawigacji z tagów może przyczynić się do osiągnięcia wysokich pozycji na frazy z długiego ogona (Long Tail). Budując taką nawigację należy pamiętać, by tworzyć tag, który ma szansę być przypisany do wielu postów i nie będzie pokrywał się z kategorią. Warto wybierać także frazy i słowa o mniejszej konkurencyjności. Dzięki temu istnieje większa szansa na zdobycie premiowanych ruchem pozycji w wynikach wyszukiwania.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 143
Ocena strony:
Marketing Manager

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.