User Experience (UX) na stronach internetowych
User Experience design jest istotnym elementem stron internetowych, który w centrum stawia przede wszystkim człowieka. Strona internetowa zaprojektowana tak, aby realizować potrzeby użytkownika, będzie wyróżniała się łatwą i intuicyjną strukturą nawigacji, jasnym przekazem informacji, przejrzystą strukturą treści, prostym i intuicyjnym procesem zakupowym, będzie także wolna od natrętnych reklam oraz błędów. Dobry projektant UX podczas pracy uwzględnia różne urządzenia, na których wyświetlana będzie aplikacja.
Co uwzględnia UX design?
Projektowanie UX to wymagająca dziedzina, która obejmuje:
- projektowanie interakcji użytkownika z produktem,
- projektowanie architektury informacji,
- zapewnienie czytelności i dostępności informacji,
- funkcjonalność.
Nie należy mylić pojęcia UX z projektowaniem graficznym (UI - User Interface), czy z użytecznością. Projektowanie na potrzeby użytkowników jest pojęciem znacznie szerszym.
Zadbanie o produkt pod kątem UX to także szansa na zmniejszenie współczynnika odrzuceń. Jest to niezwykle istotny element w pozycjonowaniu stron, szczególnie w przypadku sklepów internetowych. Obecnie UX jest bardzo ważnym elementem podstawowych wskaźników Google - Core Web Vitals.
Czym zajmuje się UX designer?
Projektowanie zorientowane na użytkownika wymaga od designera pewnych umiejętności:
- tworzenia makiet i testowalnych prototypów, które stanowią podstawę tego, w jaki sposób użytkownicy będą korzystać z produktu,
- przygotowania danego produktu, tak aby spełniał nie tylko oczekiwania biznesowe firmy, ale także realizował potrzeby użytkownika,
- potrafi spojrzeć na produkt w sposób wysokopoziomowy, dzięki czemu ocenia, czy zachowana jest spójność.
Czym nie zajmuje się UX designer?
UX designerzy z definicji nie zajmują się wyglądem wizualnym aplikacji, ponieważ tym zajmuje się projektant UI, który tworzy atrakcyjny wizualnie interfejs użytkownika.
Kim jest UX researcher?
Osoby zajmujące się researchem na potrzeby UX głównie przeprowadzają badania mające na celu określenie relacji użytkownika z produktem oraz jakie emocje wywołuje u nich produkt.
Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 14:37:34
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!
Powiązane Artykuły

SEO i UX – dlaczego para doskonała?
Google już od dłuższego czasu poprzez liczne aktualizacje algorytmu pokazuje, jak ważne są dla niego potrzeby użytkownika – dając nam do zrozumienia, że procesy...
Przeczytaj artykuł >>
Customer Experience - 10 zasad skutecznej strategii
Customer Experience (doświadczenie klienta) - to wszystkie emocje, doświadczenia i wrażenia klienta, które zyskuje, kupując produkty lub korzystając z usług...
Przeczytaj artykuł >>
Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>