Webinary zazwyczaj wykonywane są w celach edukacyjnych, nie mniej jednak coraz częściej wykorzystywane są w biznesie i marketingu. Służą do budowania relacji, pogłębiania świadomości marki, potrzeb, rozwiązań, umożliwiają przedstawienie oferty, a także służą do przekazywania wiedzy i budowania pozycji eksperta w branży.
Główną zaletą webinarów online jest fakt, że transmisje można oglądać z każdego miejsca na ziemi z dostępem od internetu, gdziekolwiek jesteś, w domu, w pracy, w samochodzie. Nie musisz nigdzie jeździć, aby wziąć w nich udział. Warto dodać, że spora część szkoleń internetowych jest zapisywana, co umożliwia powtórne ich zobaczenie w dowolnym czasie.
Forma webinarium
W większości webinary są realizowane w formie prezentacji multimedialnej na dany temat. Często prezentacje online uzupełniane są o dodatkowe ankiety, materiały do pobrania, sekcje Q&A, ćwiczenia, quizy, testy, rozmowy na czacie, co umożliwia wchodzenie w interakcję między prowadzącymi a uczestnikami webinaru. Transmisja może odbywać się za pośrednictwem dźwięku, wideo, pokazu slajdów, udostępniania ekranu, czy plików.
Webinar a wideokonferencja online - różnice
Webinarium prowadzi zazwyczaj jedna lub kilka osób, a pozostali uczestnicy jedynie słyszą i widzą prowadzących. Z kolei wideokonferencja to spotkanie osób, gdzie wszyscy uczestnicy widzą i słyszą się nawzajem. Każdy może zabierać głos, udostępniać ekran itd.
Narzędzia do prowadzenia webinarów
Poniżej lista kilku programów, za których pośrednictwem możesz przeprowadzić webinar. Lista zawiera zarówno płatne jak i darmowe rozwiązania. Wybierając oprogramowanie, warto zwrócić uwagę na cenę, maksymalną liczbę uczestników, zapis transmisji, streaming na YouTube, Facebook i inne platformy.
- Zoom
- WebinarJam
- Livestorm
- ClickMeeting
- EasyWebinar
- GetResponse
- WebinarNinja
- WebinarsOnAir
- GoToWebinar
- EverWebinar
- Google Hangouts
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Co to jest marketing internetowy
Z Internetu obecnie korzysta ponad 4,5 miliarda ludzi na całym świecie i liczba ta rośnie z każdą sekundą. Daje to niesamowite możliwości w zakresie marketingu...
Przeczytaj artykuł >>