Co to jest White Hat Seo - Definicja

White Hat SEO (WHS) to wszelkie działania optymalizacyjne na stronie www (a także poza nią), mające na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie atrakcyjności danej witryny dla użytkowników. Działania White Seo zawsze muszą odpowiadać określonym przez Google wskazówkom dla webmasterów.

Co to jest white hat seo?

White Hat SEO, czyli dobre praktyki pozycjonowania stron internetowych

Stosowanie White Hat SEO ma doprowadzić do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarkach. Zgodne z wytycznymi Google działania nie tylko pomagają w uzyskiwaniu lepszych wyników rankingowych (jak najlepsza odpowiedź na zapytanie), ale również uatrakcyjniają stronę, co ma wpływ na zadowolenie i zaangażowanie użytkowników na nią trafiających. Przeciwieństwem działań White SEO jest Black Hat SEO, a więc czynności niezgodne z zasadami Google jak spam, SWL, cloaking, nadużywanie fraz kluczowych, ukrywanie treści itp. Działanie black SEO może nieść za sobą dotkliwe kary, a co za tym idzie wykluczeniem strony z wyników wyszukiwania Google.

Podstawowe cechy White Hat SEO

Pozycjonowanie strony internetowej w zgodzie z zaleceniami Google to m.in.:

  • tworzenie i publikacja treści wysokiej jakości niebędącej duplikatem,
  • optymalizacja prezentacji tekstu (nagłówki, akapity, wypunktowania itd.),
  • optymalizacja meta tagów, struktury nagłówków, adresów URL,
  • odpowiednie i naturalne linkowanie wewnętrzne w obrębie witryny,
  • budowanie serwisów z zastosowaniem rozwiązań UX,
  • dostosowanie serwisu do obsługi na różnych urządzeniach,
  • optymalizacja szybkości ładowania strony www,
  • używanie atrybutów Alt dla grafik,

Należy zwrócić uwagę, iż proces optymalizacji w zgodzie z wytycznymi Google jest długi ale niesie ze sobą długofalowe efekty. Stosowanie technik niedozwolonym może przynieść krótkoterminowe efekty, bądź negatywne w postaci kary w Google.

Działania wspierające

Aby praca pozycjonerów była bardziej skuteczna, niezbędne są prowadzone równolegle do działań onsite, zabiegi offsite. Zaliczają się do nich m.in. tworzenie naturalnego profilu linków, aktywność w Social Mediach, budowa pozytywnego wizerunku firmy czy marki oraz wszystkie inne aktywności, które zwiększą reputację nie tylko w "oczach" Google, ale także użytkownika.

Ostatnia modyfikacja: 2020-10-22 10:29:56

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Specjalista SEO
LinkedIn
Go Top