White Hat SEO, czyli dobre praktyki pozycjonowania stron internetowych
Stosowanie White Hat SEO ma doprowadzić do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarkach. Zgodne z wytycznymi Google działania nie tylko pomagają w uzyskiwaniu lepszych wyników rankingowych (jak najlepsza odpowiedź na zapytanie), ale również uatrakcyjniają stronę, co ma wpływ na zadowolenie i zaangażowanie użytkowników na nią trafiających. Przeciwieństwem działań White SEO jest Black Hat SEO, a więc czynności niezgodne z zasadami Google jak spam, SWL, cloaking, nadużywanie fraz kluczowych, ukrywanie treści itp. Działanie black SEO może nieść za sobą dotkliwe kary, a co za tym idzie wykluczeniem strony z wyników wyszukiwania Google.
Podstawowe cechy White Hat SEO
Pozycjonowanie strony internetowej w zgodzie z zaleceniami Google to m.in.:
- tworzenie i publikacja treści wysokiej jakości niebędącej duplikatem,
- optymalizacja prezentacji tekstu (nagłówki, akapity, wypunktowania itd.),
- optymalizacja meta tagów, struktury nagłówków, adresów URL,
- odpowiednie i naturalne linkowanie wewnętrzne w obrębie witryny,
- budowanie serwisów z zastosowaniem rozwiązań UX,
- dostosowanie serwisu do obsługi na różnych urządzeniach,
- optymalizacja szybkości ładowania strony www,
- używanie atrybutów Alt dla grafik,
Należy zwrócić uwagę, iż proces optymalizacji w zgodzie z wytycznymi Google jest długi ale niesie ze sobą długofalowe efekty. Stosowanie technik niedozwolonym może przynieść krótkoterminowe efekty, bądź negatywne w postaci kary w Google.
Działania wspierające
Aby praca pozycjonerów była bardziej skuteczna, niezbędne są prowadzone równolegle do działań onsite, zabiegi offsite. Zaliczają się do nich m.in. tworzenie naturalnego profilu linków, aktywność w Social Mediach, budowa pozytywnego wizerunku firmy czy marki oraz wszystkie inne aktywności, które zwiększą reputację nie tylko w "oczach" Google, ale także użytkownika.
Ostatnia modyfikacja: 2020-10-22 10:29:56
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!