Co to jest witryna internetowa?

Witryna internetowa to zbiór stron, adresów URL i podstron będących częścią wspólnej domeny. Witryna internetowa, nazywana również serwisem internetowym, zazwyczaj jest zlokalizowana w ramach jednego serwera.

Witryna internetowa - co to jest definicja przykłady rodzaje witryn

Kiedy ktoś zapyta o Twoją witrynę internetową

Podaj nazwę Twojej domeny, czyli adres serwisu internetowego.

Przykłady i rodzaje serwisów internetowych

Nie sposób przedstawić wszystkie możliwe rodzaje serwisów, czy też witryn internetowych. Internet ewoluuje bardzo dynamicznie, a w sieci co jakiś czas pojawiają się nowe typy serwisów.

  • Informacyjne

    Są to witryny, które są skupione wokół tego, aby dostarczać treści i określone tematycznie informacje lub zbiór informacji z różnych dziedzin.

  • Ofertowe

    Strony te należą głównie do właścicieli firm, którzy oferują np. usługi pozycjonowania stron dla firmy.

  • Szkoleniowe

    Zazwyczaj w takiej witrynie na użytkownika czekają informacje na temat poszukiwanych przez niego kursów i sporo cennej wiedzy.

  • Rozrywkowe

    Tę witrynę internetową odwiedzasz w momencie, kiedy szukasz np. gier online.

  • Blogi

    Zazwyczaj są prowadzone przez jedną osobę, która skupia się na danej tematyce np. kosmetycznej.

  • Sklep internetowy

    Jest to serwis internetowy, który daje możliwość przeglądnięcia danego produktu lub usługi z możliwością jego zakupu poprzez stronę.

Hybrydowe witryny internetowe

Warto dodać, że duża część stron www to hybrydowe serwisy internetowe będące połączeniem dwóch lub więcej typów witryn.

Przykład:

Witryna internetowa zawierająca ofertę usług, blog, oraz funkcjonalny kalkulator (może dotyczyć np. ubezpieczeń). Kompleksowa, ale jednocześnie komplementarna forma witryny internetowej jest często najwygodniejsza i najbardziej wiarygodna dla użytkowników dzięki temu, że właściciel oferuje dostęp do wszystkich niezbędnych danych dotyczących produktów bądź usług.

Metryki i analityka w witrynie internetowej

Każda strona internetowa powstała w jakimś celu, dlatego należy weryfikować czy i w jakim stopniu cel został osiągnięty. W tym celu niezastąpione są dobre narzędzia do analityki jak na przykład:

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Hubspot
  • Hotjar
  • MixPanel
  • i wiele innych.

Marketing dla witryn internetowych

Stworzenie strony www i publikacja jej w Internecie ze swoją ofertą jest połową sukcesu. Właściwym kluczem jest dotarcie do użytkowników Internetu, odbiorców, czyli potencjalnych klientów.

Marketing stron www jest bardzo szerokim zagadnieniem (jako agencja KS oferujemy pełne spektrum usług w tym zakresie). Można wyróżnić minimum kilkanaście podstawowych kanałów, które pomagają w skutecznej promocji witryn internetowych, wśród nich najpopularniejszymi są:

Google Ads - Popularne rozwiązanie Google oparte o model polegający na płatności za generowanie ruchu i docieranie do potencjalnych klientów. Począwszy od CPC, a skończywszy na płatności za odpowiednią ilość wyświetleń (np. filmu reklamowego na YouTube – tak, YouTube jest własnością Google). System oferuje kilkadziesiąt form reklamy, nie sposób dokładnie opisać wszystkich w jednym artykule.

Pozycjonowanie stron (czyli SEO) - to forma promocji witryn internetowych polegająca na generowaniu ruchu organicznego z wyników wyszukiwania na popularne frazy i słowa kluczowe. SEO skupia w sobie działania on-site odnoszące się do optymalizacji samej treści oraz aspektów technicznych witryn, a także działania off-site skupiające się na działaniach poza witryną. Jednym z przykładów jest pozyskiwanie wartościowych backlinków.

Content Marketing dla witryn - polega na dostarczaniu wartości wysoką jakością treści. Dzięki skupieniu uwagi odbiorcy na początkowym etapie zakupu, często możemy skonwertować go na klienta w odpowiednim czasie. Warto dodać, że content marketing buduje wiarygodność i poprawia rozpoznawalność marki, osoby.

Social Media - działania w serwisach typu Facebook, Twitter, LinkedIn są obecnie standardem. Każda z tych platform (które są witrynami internetowymi) oferuje multum możliwości i produktów reklamowych, które pozwolą Ci promować swoją ofertę. Dostęp do skutecznej reklamy jest na wyciągnięcie ręki, ale kluczowe jest oparcie kampanii na danych. Często słyszymy jak serwisy przepalają budżety reklamowe z powodu nieświadomości pełnego asortymentu produktów.

Mailing - tworzenie listy mailingowej wydaje się długim i żmudnym procesem. Serwisy, które stawiają od samego początku na efektywną komunikację z użytkownikami zazwyczaj wygrywają na dłuższą metę. Zwróć uwagę, że każda następna promocja, ogłoszenie dodania nowego produktu w witrynie internetowej, itd. będzie niemal darmowe i zdecydowanie łatwiejsze.

Affiliate Marketing - polega na nawiązaniu współpracy z osobami, które realizują marketing dla Twojej oferty we własnym zakresie. Witryna internetowa, a w zasadzie jej właściciel dzieli się prowizją z każdej transakcji wygenerowanej przez afilianta.

Koszt stworzenia strony

Witryna może zostać stworzona we własnym zakresie, np. w środowisku Wordpress. Posiadając zmysł graficzny i trochę wiedzy technicznej, której w Internecie jest mnóstwo, możemy zbudować własną stronę w ciągu kilku czy kilkunastu godzin.

Tworzenie profesjonalnych stron internetowych kosztuje zazwyczaj od kilku do kilkunastu tysięcy złotych w zależności od stopnia skomplikowania.

Witryna internetowa jest podstawą do dalszych działań promocyjnych

Niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu, własna strona wydaje się koniecznością. W czasach, gdy Internet stał się głównym medium marketingowym, a także głównym kanałem komunikacji firm oraz klientów, rezygnacja z posiadania swojej strony wydaje się nieoptymalna i nierozwojowa.

Ostatnia modyfikacja: 2020-10-22 09:50:09

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4,3/5), głosów: 23
Ocena strony:
Specjalista ds. Google Maps
LinkedIn
Go Top