Co to jest współczynnik konwersji - Definicja

Współczynnik konwersji, inaczej wskaźnik konwersji, to liczba użytkowników, którzy realizują określoną konwersję (cel) na stronie internetowej, w stosunku do wszystkich odwiedzających. Przedstawia się go procentowo. Im wyższy jest współczynnik konwersji tym lepiej.

Co to jest współczynnik konwersji?

Zastosowanie współczynnika konwersji

Współczynnik konwersji często wykorzystywany jest w branży e-commerce. Dzięki niemu możemy oszacować skuteczność danej kampanii marketingowej oraz wyliczyć koszt pozyskania klienta. Zebrane w ten sposób statystyki pozwalają na podejmowanie ważnych decyzji dotyczących optymalizacji strony, aby jeszcze bardziej zwiększyć wynik celu głównego witryny np. sprzedaży.

Jaki jest dobry współczynnik konwersji?

Nie można tego jasno określić, ponieważ dla różnych branż współczynnik konwersji będzie przedstawiał się na różnym poziomie. Przyjmuje się, że współczynnik konwersji, uwzględniający różne branże, wynosi od 2 do 5%. Około 25% firm osiąga współczynnik konwersji powyżej 5%. 10% firm w internecie osiąga najwyższe współczynniki konwersji wynoszące 10% i więcej.

Jak obliczany jest współczynnik konwersji w Google Analytics?

W Google Analytics współczynnik konwersji liczony jest następująco:

liczba zrealizowanego celu/sesje*100%

Przykładowo:

Współczynnik konwersji

współczynnik konwersji = 6/6246*100%=0,00096*100%=0,10%

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 29
Ocena strony:
Senior Web Analytics Specialist

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)