Zastosowanie współczynnika konwersji
Współczynnik konwersji często wykorzystywany jest w branży e-commerce. Dzięki niemu możemy oszacować skuteczność danej kampanii marketingowej oraz wyliczyć koszt pozyskania klienta. Zebrane w ten sposób statystyki pozwalają na podejmowanie ważnych decyzji dotyczących optymalizacji strony, aby jeszcze bardziej zwiększyć wynik celu głównego witryny np. sprzedaży.
Jaki jest dobry współczynnik konwersji?
Nie można tego jasno określić, ponieważ dla różnych branż współczynnik konwersji będzie przedstawiał się na różnym poziomie. Przyjmuje się, że współczynnik konwersji, uwzględniający różne branże, wynosi od 2 do 5%. Około 25% firm osiąga współczynnik konwersji powyżej 5%. 10% firm w internecie osiąga najwyższe współczynniki konwersji wynoszące 10% i więcej.
Jak obliczany jest współczynnik konwersji w Google Analytics?
W Google Analytics współczynnik konwersji liczony jest następująco:
liczba zrealizowanego celu/sesje*100%
Przykładowo:
współczynnik konwersji = 6/6246*100%=0,00096*100%=0,10%
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>