Co to jest współczynnik konwersji - Definicja

Współczynnik konwersji, inaczej wskaźnik konwersji, to liczba użytkowników, którzy realizują określoną konwersję (cel) na stronie internetowej, w stosunku do wszystkich odwiedzających. Przedstawia się go procentowo. Im wyższy jest współczynnik konwersji tym lepiej.

Co to jest współczynnik konwersji?

Zastosowanie współczynnika konwersji

Współczynnik konwersji często wykorzystywany jest w branży e-commerce. Dzięki niemu możemy oszacować skuteczność danej kampanii marketingowej oraz wyliczyć koszt pozyskania klienta. Zebrane w ten sposób statystyki pozwalają na podejmowanie ważnych decyzji dotyczących optymalizacji strony, aby jeszcze bardziej zwiększyć wynik celu głównego witryny np. sprzedaży.

Jaki jest dobry współczynnik konwersji?

Nie można tego jasno określić, ponieważ dla różnych branż współczynnik konwersji będzie przedstawiał się na różnym poziomie. Przyjmuje się, że współczynnik konwersji, uwzględniający różne branże, wynosi od 2 do 5%. Około 25% firm osiąga współczynnik konwersji powyżej 5%. 10% firm w internecie osiąga najwyższe współczynniki konwersji wynoszące 10% i więcej.

Jak obliczany jest współczynnik konwersji w Google Analytics?

W Google Analytics współczynnik konwersji liczony jest następująco:

liczba zrealizowanego celu/sesje*100%

Przykładowo:

Współczynnik konwersji

współczynnik konwersji = 6/6246*100%=0,00096*100%=0,10%

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 37
Ocena strony:
Senior Web Analytics Specialist

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.