Co to jest współczynnik odrzuceń - Definicja

Współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate) - to procentowa wartość pokazująca jaki procent wizyt na stronie kończy się odrzuceniem, czyli wyjściem ze strony. Odrzucenia są odbierane jako zjawisko negatywne, tymczasem nie zawsze należy odbierać je w złych kategoriach.

Co to jest współczynnik odrzuceń

Jak interpretować wskaźnik odrzuceń?

Odrzucenie powstaje jeżeli osoba wchodząca na stronę internetową nie podejmuje kolejnych czynności i opuszcza witrynę. Współczynnik odrzuceń nie uwzględnia czasu spędzonego na stronie. Jeżeli potencjalny klient wchodzi na stronę internetową i znajduje potrzebne informacje na stronie wejścia / landing page a następnie telefonicznie dokona rezerwacji lub zakupu to odrzucenie jest w rzeczywistości konwersją.

Współczynnik odrzuceń należy monitorować przy kampaniach reklamowych dla każdego tematu, jest on szczególnie istotny przy promocji sklepów internetowych. Dzięki analizie współczynnika odrzuceń poszczególnych podstron można systematycznie poprawiać atrakcyjność treści oraz jakość całej witryny internetowej.

Ostatnia modyfikacja: 2020-01-20 11:21:25

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:

Przygotowuje i optymalizuje kampanie oparte na linkach sponsorowanych. Zajmuje się także prowadzeniem szczegółowej analityki wykorzystując narzędzia Google Analytics. Zbiera potrzebne dane o użytkownikach i ich zachowaniach. Mistrz w wyciąganiu odpowiednich wniosków. Pomaga w realizacji określonych celów biznesowych. Z wykształcenia mgr inż. na kierunku elektronika i telekomunikacja.

LinkedIn
Go Top