Co to jest współczynnik odrzuceń - Definicja

Współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate) - to jedna z głównych statystyk Google Analytics; to wartość procentowa, pokazująca, jaki procent wizyt na stronie kończy się odrzuceniem, czyli wyjściem ze strony. Analytics do odrzuceń zalicza sesje, w których użytkownik wyświetla pojedynczą stronę internetową i opuszcza ją, nie wywołując innych żądań wysyłanych do serwera Analytics.

Co to jest współczynnik odrzuceń

Jak interpretować wskaźnik odrzuceń (bounce rate)?

Podczas interpretacji należy mieć na uwadze fakt, że poziom wysokiego współczynnika odrzuceń, zależy w dużej mierze, od samej strony. Zupełnie inaczej użytkownicy w internecie korzystają i zachowują się na stronach z danymi kontaktowymi, inaczej szukając informacji na blogu, a zupełnie inaczej, gdy wchodzą na witryny sklepowe, chcąc dokonać zakupu.

Odrzucenie w Google Analytics powstaje, jeżeli osoba wchodząca na pojedynczą stronę internetową (również landing page), nie podejmuje kolejnych czynności na danej witrynie, czyli następuje brak dalszych działań, przeglądania stron oraz podstron, a sam użytkownik opuszcza witrynę. Jeżeli potencjalny klient, mając styczność ze stroną internetową, znajduje potrzebne informacje kontaktowe, a następnie opuszcza stronę, ale telefonicznie dokona rezerwacji lub konsultacji, to mamy do czynienia z odrzuceniem i konwersją.

Wysoki współczynnik odrzuceń vs niski współczynnik odrzuceń:

  • Wysoki poziom bounce rate na stronie sklepu może świadczyć o braku zainteresowania ofertą i oznaczać, że zaangażowanie użytkowników jest niskie, a sami użytkownicy po wejściu na stronę nie znaleźli tego, czego szukali. Odwiedzają tylko jedną stronę, uruchamiając tym samym tylko jedno żądanie na stronie głównej lub landing page'ach.
  • Zmniejszyć współczynnik odrzuceń możemy przede wszystkim poprzez stworzenie zoptymalizowanej, angażującej, czytelnej i szybkiej witryny, która zaspokaja potrzeby i oczekiwania użytkowników.
  • Niska wartość współczynnika odrzuceń ma miejsce wtedy, gdy użytkownicy wywołali więcej niż pojedyncze żądanie, np. wyświetlili więcej niż jedną stronę, byli prowadzeni przez CTA (call to action) przechodząc tym samym do innej strony, podstrony lub kategorii.

Monitorowanie współczynniku odrzuceń

Współczynnik odrzuceń należy monitorować przy kampaniach reklamowych dla każdego tematu, jest on szczególnie istotny przy promocji sklepów internetowych. Dzięki analizie współczynnika odrzuceń danej strony lub poszczególnych podstron można systematycznie poprawiać atrakcyjność treści oraz jakość całej witryny internetowej, a także monitorować strony, działania użytkowników oraz analizować ich zachowania na ścieżce zakupowej.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 122
Ocena strony:
Google Ads Specialist

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.