Jak interpretować wskaźnik odrzuceń (bounce rate)?
Podczas interpretacji należy mieć na uwadze fakt, że poziom wysokiego współczynnika odrzuceń, zależy w dużej mierze, od samej strony. Zupełnie inaczej użytkownicy w internecie korzystają i zachowują się na stronach z danymi kontaktowymi, inaczej szukając informacji na blogu, a zupełnie inaczej, gdy wchodzą na witryny sklepowe, chcąc dokonać zakupu.
Odrzucenie w Google Analytics powstaje, jeżeli osoba wchodząca na pojedynczą stronę internetową (również landing page), nie podejmuje kolejnych czynności na danej witrynie, czyli następuje brak dalszych działań, przeglądania stron oraz podstron, a sam użytkownik opuszcza witrynę. Jeżeli potencjalny klient, mając styczność ze stroną internetową, znajduje potrzebne informacje kontaktowe, a następnie opuszcza stronę, ale telefonicznie dokona rezerwacji lub konsultacji, to mamy do czynienia z odrzuceniem i konwersją.
Wysoki współczynnik odrzuceń vs niski współczynnik odrzuceń:
- Wysoki poziom bounce rate na stronie sklepu może świadczyć o braku zainteresowania ofertą i oznaczać, że zaangażowanie użytkowników jest niskie, a sami użytkownicy po wejściu na stronę nie znaleźli tego, czego szukali. Odwiedzają tylko jedną stronę, uruchamiając tym samym tylko jedno żądanie na stronie głównej lub landing page'ach.
- Zmniejszyć współczynnik odrzuceń możemy przede wszystkim poprzez stworzenie zoptymalizowanej, angażującej, czytelnej i szybkiej witryny, która zaspokaja potrzeby i oczekiwania użytkowników.
- Niska wartość współczynnika odrzuceń ma miejsce wtedy, gdy użytkownicy wywołali więcej niż pojedyncze żądanie, np. wyświetlili więcej niż jedną stronę, byli prowadzeni przez CTA (call to action) przechodząc tym samym do innej strony, podstrony lub kategorii.
Monitorowanie współczynniku odrzuceń
Współczynnik odrzuceń należy monitorować przy kampaniach reklamowych dla każdego tematu, jest on szczególnie istotny przy promocji sklepów internetowych. Dzięki analizie współczynnika odrzuceń danej strony lub poszczególnych podstron można systematycznie poprawiać atrakcyjność treści oraz jakość całej witryny internetowej, a także monitorować strony, działania użytkowników oraz analizować ich zachowania na ścieżce zakupowej.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Jak przyspieszyć stronę internetową
Szybkość strony internetowej ma ogromne znaczenie. Żyjemy w czasach, w których każdy się spieszy i oczekuje szybkich rezultatów. Wydajny serwis to wiele...
Przeczytaj artykuł >>10 zalet pozycjonowania
Usługa SEO jest jedną z najczęściej wybieranych wśród klientów, którym zależy na promocji firmy w Internecie. Na pewno nieraz zastanawiałeś się...
Przeczytaj artykuł >>Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>