Co to jest współczynnik odrzuceń - Definicja

Współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate) - to jedna z głównych statystyk Google Analytics; to wartość procentowa, pokazująca, jaki procent wizyt na stronie kończy się odrzuceniem, czyli wyjściem ze strony. Analytics do odrzuceń zalicza sesje, w których użytkownik wyświetla pojedynczą stronę internetową i opuszcza ją, nie wywołując innych żądań wysyłanych do serwera Analytics.

Co to jest współczynnik odrzuceń

Jak interpretować wskaźnik odrzuceń (bounce rate)?

Podczas interpretacji należy mieć na uwadze fakt, że poziom wysokiego współczynnika odrzuceń, zależy w dużej mierze, od samej strony. Zupełnie inaczej użytkownicy w internecie korzystają i zachowują się na stronach z danymi kontaktowymi, inaczej szukając informacji na blogu, a zupełnie inaczej, gdy wchodzą na witryny sklepowe, chcąc dokonać zakupu.

Odrzucenie w Google Analytics powstaje, jeżeli osoba wchodząca na pojedynczą stronę internetową (również landing page), nie podejmuje kolejnych czynności na danej witrynie, czyli następuje brak dalszych działań, przeglądania stron oraz podstron, a sam użytkownik opuszcza witrynę. Jeżeli potencjalny klient, mając styczność ze stroną internetową, znajduje potrzebne informacje kontaktowe, a następnie opuszcza stronę, ale telefonicznie dokona rezerwacji lub konsultacji, to mamy do czynienia z odrzuceniem i konwersją.

Wysoki współczynnik odrzuceń vs niski współczynnik odrzuceń:

  • Wysoki poziom bounce rate na stronie sklepu może świadczyć o braku zainteresowania ofertą i oznaczać, że zaangażowanie użytkowników jest niskie, a sami użytkownicy po wejściu na stronę nie znaleźli tego, czego szukali. Odwiedzają tylko jedną stronę, uruchamiając tym samym tylko jedno żądanie na stronie głównej lub landing page'ach.
  • Zmniejszyć współczynnik odrzuceń możemy przede wszystkim poprzez stworzenie zoptymalizowanej, angażującej, czytelnej i szybkiej witryny, która zaspokaja potrzeby i oczekiwania użytkowników.
  • Niska wartość współczynnika odrzuceń ma miejsce wtedy, gdy użytkownicy wywołali więcej niż pojedyncze żądanie, np. wyświetlili więcej niż jedną stronę, byli prowadzeni przez CTA (call to action) przechodząc tym samym do innej strony, podstrony lub kategorii.

Monitorowanie współczynniku odrzuceń

Współczynnik odrzuceń należy monitorować przy kampaniach reklamowych dla każdego tematu, jest on szczególnie istotny przy promocji sklepów internetowych. Dzięki analizie współczynnika odrzuceń danej strony lub poszczególnych podstron można systematycznie poprawiać atrakcyjność treści oraz jakość całej witryny internetowej, a także monitorować strony, działania użytkowników oraz analizować ich zachowania na ścieżce zakupowej.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 14:42:26

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.9/5), głosów: 84
Ocena strony:
Google Ads Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top