Co to marketing szeptany - Definicja

Marketing szeptany, nazywany inaczej “buzz marketing” to jedna z najbardziej skutecznych metod wykorzystywanych w social mediach. Marketing szeptany polega na przekazaniu informacji o marce lub jej produkcie informując o korzyściach dotyczących produktu. Badania dowodzą, że klient podejmuje decyzję zakupową, pod wpływem opinii innych zainteresowanych klientów.

Co to jest marketing szeptany?

Jaki jest cel marketingu szeptanego?

Buzz marketing (marketing plotki) ma na celu wzbudzenie zainteresowania danym produktem lub daną marką, zachęcenie potencjalnych klientów do dyskutowania o nim przy okazji generując sztuczny ruch w kanałach social media. Oprócz tego marketing wirusowy wzmacnia wizerunek marki poprzez pozytywne opinie pisane na forach internetowych oraz promowaniu niemalże każdego produktu marki, zwiększając prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na dany produkt.

Rodzaje buzz marketingu

  • Trendsetting - to działanie marketingowe, które polega na promowaniu marki przez konkretnie wskazaną z imienia i nazwiska osobę (może to być jakiś celebryta, influencer lub specjalnie wykreowana przez markę persona). Trendsetterzy to z reguły osoby młode, atrakcyjne, które cieszą się dużą popularnością wśród potencjalnych konsumentów, dlatego są wykorzystywane przez marketerów. Bazując na tej relacji, zachęcają ich do promocji swojej marki w niekonwencjonalny sposób. Celem tych działań jest zawsze wykreowanie mody korzystania z marki lub usługi.
  • Community marketing (marketing społecznościowy, social media marketing) - To rodzaj cause marketing, który realizowany jest w mocno wyspecjalizowanych, często niszowych społecznościach np. grupach na Facebooku, lub forach dyskusyjnych poświęconych danemu tematowi. Aby uniknąć posądzenia o działania agencyjne, należy powstrzymać się przed dodawaniem konkretnych informacji. Warto poświęcić dwa, trzy tygodnie na zapoznanie się ze społecznością, w której chcemy stosować wyżej wspomnianą metodę. Dobrze jest wykonać kilka – kilkanaście neutralnych wypowiedzi bez treści reklamowych.
  • Marketing wirusowy (viral marketing) - To treści reklamowe, najczęściej spotykane jako mem lub w innej interesującej formie, który rozprzestrzenia się w sieci niczym wirus. Odbywa się to poprzez przekazywanie i udostępnianie reklamy wśród internautów. Treść musi być jednak ciekawa i intrygująca, a przede wszystkim budząca emocje. Dzięki temu, w krótkim czasie bez dystrybucji materiał jest popularny, a nasza marka staje się rozpoznawalna.
  • Evangelist marketing to forma reklamy, z której korzystają zarówno wielkie firmy typu Apple, Harley Davidson, które mają duże grono lojalnych użytkowników, jak i małe, np. lokalna restauracja oferująca pyszne dania polecane przez osoby mieszkające w jej okolicy. W przypadku takich właśnie małych firm posiadanie grupy „ewangelistów” jest tym bardziej cenne, gdyż wtedy nie muszą one inwestować w kosztowne formy reklamy, na które nie zawsze je stać.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.8/5), głosów: 46
Ocena strony:
Marketing Manager

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.