Co to marketing szeptany - Definicja

Marketing szeptany, nazywany inaczej “buzz marketing” to jedna z najbardziej skutecznych metod wykorzystywanych w social mediach. Marketing szeptany polega na przekazaniu informacji o marce lub jej produkcie informując o korzyściach dotyczących produktu. Badania dowodzą, że klient podejmuje decyzję zakupową, pod wpływem opinii innych zainteresowanych klientów.

Co to jest marketing szeptany?

Jaki jest cel marketingu szeptanego?

Buzz marketing (marketing plotki) ma na celu wzbudzenie zainteresowania danym produktem lub daną marką, zachęcenie potencjalnych klientów do dyskutowania o nim przy okazji generując sztuczny ruch w kanałach social media. Oprócz tego marketing wirusowy wzmacnia wizerunek marki poprzez pozytywne opinie pisane na forach internetowych oraz promowaniu niemalże każdego produktu marki, zwiększając prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na dany produkt.

Rodzaje buzz marketingu

  • Trendsetting - to działanie marketingowe, które polega na promowaniu marki przez konkretnie wskazaną z imienia i nazwiska osobę (może to być jakiś celebryta, influencer lub specjalnie wykreowana przez markę persona). Trendsetterzy to z reguły osoby młode, atrakcyjne, które cieszą się dużą popularnością wśród potencjalnych konsumentów, dlatego są wykorzystywane przez marketerów. Bazując na tej relacji, zachęcają ich do promocji swojej marki w niekonwencjonalny sposób. Celem tych działań jest zawsze wykreowanie mody korzystania z marki lub usługi.
  • Community marketing (marketing społecznościowy, social media marketing) - To rodzaj cause marketing, który realizowany jest w mocno wyspecjalizowanych, często niszowych społecznościach np. grupach na Facebooku, lub forach dyskusyjnych poświęconych danemu tematowi. Aby uniknąć posądzenia o działania agencyjne, należy powstrzymać się przed dodawaniem konkretnych informacji. Warto poświęcić dwa, trzy tygodnie na zapoznanie się ze społecznością, w której chcemy stosować wyżej wspomnianą metodę. Dobrze jest wykonać kilka – kilkanaście neutralnych wypowiedzi bez treści reklamowych.
  • Marketing wirusowy (viral marketing) - To treści reklamowe, najczęściej spotykane jako mem lub w innej interesującej formie, który rozprzestrzenia się w sieci niczym wirus. Odbywa się to poprzez przekazywanie i udostępnianie reklamy wśród internautów. Treść musi być jednak ciekawa i intrygująca, a przede wszystkim budząca emocje. Dzięki temu, w krótkim czasie bez dystrybucji materiał jest popularny, a nasza marka staje się rozpoznawalna.
  • Evangelist marketing to forma reklamy, z której korzystają zarówno wielkie firmy typu Apple, Harley Davidson, które mają duże grono lojalnych użytkowników, jak i małe, np. lokalna restauracja oferująca pyszne dania polecane przez osoby mieszkające w jej okolicy. W przypadku takich właśnie małych firm posiadanie grupy „ewangelistów” jest tym bardziej cenne, gdyż wtedy nie muszą one inwestować w kosztowne formy reklamy, na które nie zawsze je stać.

Ostatnia modyfikacja: 2022-11-22 14:36:45

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(0/5), głosów: 0
Ocena strony:
Specjalista Social Media

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top