Jaki jest cel marketingu szeptanego?
Buzz marketing (marketing plotki) ma na celu wzbudzenie zainteresowania danym produktem lub daną marką, zachęcenie potencjalnych klientów do dyskutowania o nim przy okazji generując sztuczny ruch w kanałach social media. Oprócz tego marketing wirusowy wzmacnia wizerunek marki poprzez pozytywne opinie pisane na forach internetowych oraz promowaniu niemalże każdego produktu marki, zwiększając prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na dany produkt.
Rodzaje buzz marketingu
- Trendsetting - to działanie marketingowe, które polega na promowaniu marki przez konkretnie wskazaną z imienia i nazwiska osobę (może to być jakiś celebryta, influencer lub specjalnie wykreowana przez markę persona). Trendsetterzy to z reguły osoby młode, atrakcyjne, które cieszą się dużą popularnością wśród potencjalnych konsumentów, dlatego są wykorzystywane przez marketerów. Bazując na tej relacji, zachęcają ich do promocji swojej marki w niekonwencjonalny sposób. Celem tych działań jest zawsze wykreowanie mody korzystania z marki lub usługi.
- Community marketing (marketing społecznościowy, social media marketing) - To rodzaj cause marketing, który realizowany jest w mocno wyspecjalizowanych, często niszowych społecznościach np. grupach na Facebooku, lub forach dyskusyjnych poświęconych danemu tematowi. Aby uniknąć posądzenia o działania agencyjne, należy powstrzymać się przed dodawaniem konkretnych informacji. Warto poświęcić dwa, trzy tygodnie na zapoznanie się ze społecznością, w której chcemy stosować wyżej wspomnianą metodę. Dobrze jest wykonać kilka – kilkanaście neutralnych wypowiedzi bez treści reklamowych.
- Marketing wirusowy (viral marketing) - To treści reklamowe, najczęściej spotykane jako mem lub w innej interesującej formie, który rozprzestrzenia się w sieci niczym wirus. Odbywa się to poprzez przekazywanie i udostępnianie reklamy wśród internautów. Treść musi być jednak ciekawa i intrygująca, a przede wszystkim budząca emocje. Dzięki temu, w krótkim czasie bez dystrybucji materiał jest popularny, a nasza marka staje się rozpoznawalna.
- Evangelist marketing to forma reklamy, z której korzystają zarówno wielkie firmy typu Apple, Harley Davidson, które mają duże grono lojalnych użytkowników, jak i małe, np. lokalna restauracja oferująca pyszne dania polecane przez osoby mieszkające w jej okolicy. W przypadku takich właśnie małych firm posiadanie grupy „ewangelistów” jest tym bardziej cenne, gdyż wtedy nie muszą one inwestować w kosztowne formy reklamy, na które nie zawsze je stać.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Memy w komunikacji social media
Każdy, chociaż raz spotkał się z memem w mediach społecznościowych... Każdy, chociaż raz mimowolnie uśmiechnął się pod nosem, widząc zabawną treść... Każdy...
Przeczytaj artykuł >>Co to jest marketing internetowy
Z Internetu obecnie korzysta ponad 4,5 miliarda ludzi na całym świecie i liczba ta rośnie z każdą sekundą. Daje to niesamowite możliwości w zakresie marketingu...
Przeczytaj artykuł >>