Co to są linki sponsorowane - Definicja

Linki sponsorowane - płatne linki w wyszukiwarce, które znajdują się nad oraz pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Są one odpowiednio oznaczone, wyświetlają się na urządzeniach mobilnych, desktopach, tabletach oraz telewizorach z odpowiednią funkcją. Link sponsorowany prowadzi do strony internetowej. Z kampanii linków sponsorowanych mogą korzystać praktycznie wszystkie przedsiębiorstwa. To jedna z najpopularniejszych form promocji w Internecie.

Co to są linki sponsorowane?

Kampania linków sponsorowanych

Za pomocą systemu Google Ads można prowadzić kampanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google. Potencjalni klienci mogą zapoznać się z ofertą firmy, jej produktami oraz usługami.

Reklamy tekstowe wyświetlają się na wprowadzone w ustawieniach kampanii słowa kluczowe, które powinny być ściśle związane z działalnością przedsiębiorcy.

Opłata pobierana jest w sytuacji, kiedy użytkownik kliknie w reklamę (model PPC - pay per click), natomiast samo wyświetlenie reklamy nie powoduje kosztu.

Wyszukiwarka Google - budowa reklam

Rozszerzona reklama tekstowa zbudowana jest z trzech nagłówków (maksymalnie po 30 znaków), dwóch linii tekstu (każda maksymalnie 90 znaków) oraz URL. Taką formę reklamy można tworzyć do 30 czerwca 2022 r.

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce składają się z adresu URL, maksymalnie 15 nagłówków o długości nieprzekraczającej 30 znaków oraz 4 opisów (każdy maksymalnie 90 znaków).

Łącznie z reklamą tekstową wyświetlają się rozszerzenia reklam, których obecnie można ustawić 12. Do najpopularniejszych można zaliczyć: rozszerzenie linków do podstron, objaśnień, informacji w witrynie, rozszerzenie lokalizacji, graficzne czy połączeń. Niektóre rozszerzenia mogą być dodawane automatycznie — ten typ nie wymaga konfiguracji.

Po uruchomieniu kampanii system Google zacznie wyświetlać reklamy. W każdej chwili istnieje możliwość dokonania zmian. Warto śledzić wyszukiwane frazy tak, aby jak najlepiej dopasować je pod oczekiwania potencjalnych klientów.

Kierowanie linków sponsorowanych Google Ads

Reklamę w wyszukiwarce Google można kierować m.in. na osoby będące w wybranej lokalizacji, na osoby o określonej płci lub wieku. Dodatkowo w ustawieniach jest możliwe wyświetlanie reklam/linków sponsorowanych w preferowanych dniach tygodnia, a nawet godzinach.

Kampanię linków sponsorowanych powinno się bardzo szczegółowo ustawić, a następnie optymalizować, tak by zwiększyć ich skuteczność. Działania reklamowe powinny być wcześniej zaplanowane, co pozwoli na sprawdzenie, czy udaje się wykonać założone cele.

Przykładowa forma reklamy

Przykładowa lista wyników wyszukiwania w Google. W czerwonym oknie linki sponsorowane

Ostatnia modyfikacja: 2022-06-13 09:32:45

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 3
Ocena strony:
Digital Ads & Optimization Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top