Kampania linków sponsorowanych
Za pomocą systemu Google Ads można prowadzić kampanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google. Potencjalni klienci mogą zapoznać się z ofertą firmy, jej produktami oraz usługami.
Reklamy tekstowe wyświetlają się na wprowadzone w ustawieniach kampanii słowa kluczowe, które powinny być ściśle związane z działalnością przedsiębiorcy.
Opłata pobierana jest w sytuacji, kiedy użytkownik kliknie w reklamę (model PPC - pay per click), natomiast samo wyświetlenie reklamy nie powoduje kosztu.
Wyszukiwarka Google - budowa reklam
Rozszerzona reklama tekstowa zbudowana jest z trzech nagłówków (maksymalnie po 30 znaków), dwóch linii tekstu (każda maksymalnie 90 znaków) oraz URL. Taką formę reklamy można tworzyć do 30 czerwca 2022 r.
Elastyczne reklamy w wyszukiwarce składają się z adresu URL, maksymalnie 15 nagłówków o długości nieprzekraczającej 30 znaków oraz 4 opisów (każdy maksymalnie 90 znaków).
Łącznie z reklamą tekstową wyświetlają się rozszerzenia reklam, których obecnie można ustawić 12. Do najpopularniejszych można zaliczyć: rozszerzenie linków do podstron, objaśnień, informacji w witrynie, rozszerzenie lokalizacji, graficzne czy połączeń. Niektóre rozszerzenia mogą być dodawane automatycznie — ten typ nie wymaga konfiguracji.
Po uruchomieniu kampanii system Google zacznie wyświetlać reklamy. W każdej chwili istnieje możliwość dokonania zmian. Warto śledzić wyszukiwane frazy tak, aby jak najlepiej dopasować je pod oczekiwania potencjalnych klientów.
Kierowanie linków sponsorowanych Google Ads
Reklamę w wyszukiwarce Google można kierować m.in. na osoby będące w wybranej lokalizacji, na osoby o określonej płci lub wieku. Dodatkowo w ustawieniach jest możliwe wyświetlanie reklam/linków sponsorowanych w preferowanych dniach tygodnia, a nawet godzinach.
Kampanię linków sponsorowanych powinno się bardzo szczegółowo ustawić, a następnie optymalizować, tak by zwiększyć ich skuteczność. Działania reklamowe powinny być wcześniej zaplanowane, co pozwoli na sprawdzenie, czy udaje się wykonać założone cele.
Przykładowa forma reklamy
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Reklama w Google Ads - 5 powodów, dla których warto z niej korzystać
Reklama Google Ads niesie za sobą wiele korzyści. Główną z nich jest pojawianie się w płatnych wynikach wyszukiwania nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce...
Przeczytaj artykuł >>Google Ads dopasowanie słów kluczowych
Google Ads nieustannie się zmienia, co jakiś czas pojawiają się nowe aktualizacje, ulepszenia panelu czy automatyzacje. A wszystko po to, aby ułatwić użytkownikowi...
Przeczytaj artykuł >>