Geolokalizacja - skąd te dane?
Na początku warto zastanowić się skąd Google, Facebook czy inne platformy zbierają dane na temat lokalizacji. Z pomocą przychodzą tutaj nie jedno, a kilka źródeł, dzięki czemu ustalenie faktycznego położenia jest niezwykle precyzyjne. Należą do nich:
- Odbiorniki GPS
- Geolokalizacja IP
- Sygnały sieci z urządzeń mobilnych
- Historia wyszukiwania
Wykorzystanie geolokalizacji
Wbrew pozorom geolokalizacja wykorzystywana jest w wielu aplikacjach i narzędziach, których używamy na co dzień. Przykładem może być ogół usług Google, jak możliwość wyznaczenia trasy czy znalezienia stron internetowych lokalnych firm. Gdzie zatem ją znajdziemy?
W wynikach wyszukiwania
Jednym z podstawowych miejsc, gdzie możemy się spotkać z tą funkcją, są wyniki wyszukiwania. Google ustala nasze położenie geograficzne na podstawie włączonego udostępniania lokalizacji, adresu IP czy danych przechowywanych o historii naszego wyszukiwania i bazując na tych informacjach, wyświetla nam strony internetowe oraz wyniki z Google Maps dopasowane do obszaru, który jest najbliżej nas.
To właśnie dzięki geolokalizacji mamy szybki dostęp do lokalnych wiadomości, informacji pogodowych oraz możemy wyszukać restauracje w pobliżu. Biorą ją także pod uwagę firmy lokalne, tworząc plan działań marketingowych.
W reklamach
Współrzędne geograficzne są także przydatne w innych usługach Google, jak reklamy Ads. Możemy ustawić wyświetlanie reklamy w odpowiednim obszarze, a dzięki temu trafimy do grona potencjalnych Klientów znajdujących się w jego obrębie. Co więcej, nasza reklama wyświetli się na stronach internetowych tematycznie odpowiadających wybranej przez nas geolokalizacji. Wszystko to sprawia, że nasze kampanie są w stanie generować większe przychody.
W nawigacji
Posługując się lokalizacją geograficzną, możemy także bardzo szybko przemieszczać się pomiędzy wybranymi miejscami. Wystarczy tylko na urządzeniu mobilnym wpisać odpowiedni adres i wyznaczyć do niego trasę. W efekcie otrzymamy dokładną drogę dojazdu i niezbędne wskazówki, aby trafić w wybrane miejsce.
Geolokalizacja to niezwykłe narzędzie, dzięki któremu możemy łatwiej wyszukiwać w Internecie, wyświetlać użytkownikom lokalne reklamy, jak również podróżować - a przy tym jest w pełni bezpieczna. Włączając udostępnianie lokalizacji, nie musimy bać się o prywatne dane, narzędzie zbierze tylko te informacje, które będą niezbędne do określenia geolokalizacji.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Pozycjonowanie w Google Maps — Restauracje
Ostatni rok był bardzo ciężki dla branży gastronomicznej. Zamknięte lokale na bardzo długi okres, brak możliwości serwowania dań na miejscu, to wszystko przyczyniło...
Przeczytaj artykuł >>Jak wyszukiwać w Google, czyli zaawansowane możliwości wyszukiwarki
Z wyszukiwarki od Google korzystasz zapewne codziennie. Wyszukanie strony internetowej zawierającej interesujące Cię informacje dzięki niej jest prostsze, szybsze i...
Przeczytaj artykuł >>SEO Lokalne - Pozycjonowanie w mapach Google
Pozycjonowanie lokalne obecnie zyskało bardzo dużą wartość. Bez wątpienia wszystko dzięki usłudze Google Moja Firma, która pozwala na zwiększenie widoczności...
Przeczytaj artykuł >>