Czym jest model AIDA - Definicja

Model AIDA (ang. AIDA model) - to podstawowa technika marketingowa stworzona w 1898 roku. Autorstwo modelu AIDA przypisuje się pionierowi reklamy E. St. Elmo Lewis, który opisał ją, jako „podstawowy proces motywacji klienta”. Zadaniem tego modelu jest wzbudzenie zainteresowania klienta w czterech etapach, które są wyrażane przez język korzyści.

Co to jest model AIDA

Idea modelu AIDA

Tak jak zostało wspomniane wyżej, celem modelu AIDA jest przyciągnięcie uwagi konsumenta w czterech etapach. Po przejściu tych kroków uważa się, że potencjalny klient skorzysta z oferty i dokona zakupu.

Rozwinięcie skrótu AIDA

Określenie AIDA to akronim, który powstał z pierwszych liter angielskich słów tj. Attention, Interest, Desire, Action. Każde słowo opisuje dany etap procesu.

model AIDA

Attention (z ang. „uwaga”) - na tym etapie musisz zwrócić uwagę odbiorcy. Możesz użyć zwrotów nadzwyczajnych, wyróżniających się spośród wielu i wzbudzających ciekawość. Niech Twoja firma wyróżni się na tle konkurencji — spraw by oferta przerosła oczekiwania klienta.

Interest (z ang. „zainteresowanie”) - jeśli zdobyłeś zainteresowanie klienta, musisz zrobić wszystko by je zatrzymać. Musisz mieć dobrze opracowaną grupę docelową, aby Twoje treści marketingowe były rozwiązaniem problemu potencjalnego klienta.

Desire (z ang. „pragnienie”) - na tym etapie klient już wie, że Twoje usługi/produkt to idealne rozwiązanie dla niego. Pokaż, jak wyjątkowa jest Twoje oferta — to czas na wzbudzenie chęci posiadania produktu lub skorzystania usługi! Etap ten to również przekonanie klienta o tym, że podejmie dobrą decyzję, wybierając właśnie Ciebie. Wyodrębnij benefity, mów językiem korzyści i poprzyj wszystko dobrymi przykładami.

Action (z ang. „akcja”) - wezwij klienta do podjęcia działania. Dopasuj call to action do swojej grupy odbiorców używając przy tym określonych zwrotów językowych. Na tym etapie możesz zaprosić klienta np. na skorzystanie z darmowego okresu próbnego.

Model AIDA w marketingu

Model AIDA sprawdza się doskonale w działaniach, których celem jest przyciągnięcie uwagi i przekonanie konsumenta, że nasz produkt/usługa ma w sobie „to coś”.

Technikę tą można wykorzystać w:

Jak tworzyć treści w modelu AIDA?

Tworzenie treści marketingowych to nie lada wyzwanie. O tym, jak to robić znajdziesz w tym artykule na naszym blogu!

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 54
Ocena strony:

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.