Idea modelu AIDA
Tak jak zostało wspomniane wyżej, celem modelu AIDA jest przyciągnięcie uwagi konsumenta w czterech etapach. Po przejściu tych kroków uważa się, że potencjalny klient skorzysta z oferty i dokona zakupu.
Rozwinięcie skrótu AIDA
Określenie AIDA to akronim, który powstał z pierwszych liter angielskich słów tj. Attention, Interest, Desire, Action. Każde słowo opisuje dany etap procesu.
Attention (z ang. „uwaga”) - na tym etapie musisz zwrócić uwagę odbiorcy. Możesz użyć zwrotów nadzwyczajnych, wyróżniających się spośród wielu i wzbudzających ciekawość. Niech Twoja firma wyróżni się na tle konkurencji — spraw by oferta przerosła oczekiwania klienta.
Interest (z ang. „zainteresowanie”) - jeśli zdobyłeś zainteresowanie klienta, musisz zrobić wszystko by je zatrzymać. Musisz mieć dobrze opracowaną grupę docelową, aby Twoje treści marketingowe były rozwiązaniem problemu potencjalnego klienta.
Desire (z ang. „pragnienie”) - na tym etapie klient już wie, że Twoje usługi/produkt to idealne rozwiązanie dla niego. Pokaż, jak wyjątkowa jest Twoje oferta — to czas na wzbudzenie chęci posiadania produktu lub skorzystania usługi! Etap ten to również przekonanie klienta o tym, że podejmie dobrą decyzję, wybierając właśnie Ciebie. Wyodrębnij benefity, mów językiem korzyści i poprzyj wszystko dobrymi przykładami.
Action (z ang. „akcja”) - wezwij klienta do podjęcia działania. Dopasuj call to action do swojej grupy odbiorców używając przy tym określonych zwrotów językowych. Na tym etapie możesz zaprosić klienta np. na skorzystanie z darmowego okresu próbnego.
Model AIDA w marketingu
Model AIDA sprawdza się doskonale w działaniach, których celem jest przyciągnięcie uwagi i przekonanie konsumenta, że nasz produkt/usługa ma w sobie „to coś”.
Technikę tą można wykorzystać w:
- Content marketingu,
- Mediach społecznościowych,
- E-mail marketingu,
- Video.
Jak tworzyć treści w modelu AIDA?
Tworzenie treści marketingowych to nie lada wyzwanie. O tym, jak to robić znajdziesz w tym artykule na naszym blogu!
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Język korzyści w marketingu
Dynamiczny rozwój świata marketingu, biznesu i innowacji, niesie za sobą coraz większą konkurencyjność. Umiejętność przekonania Klienta do skorzystania z...
Przeczytaj artykuł >>Czym jest model AIDA i jakie ma zastosowanie w marketingu?
Wywołanie zainteresowania wśród konsumentów i przekonanie do zakupu danego produktu lub usługi jest w dzisiejszych czasach nie lada wyzwaniem. Mimo że...
Przeczytaj artykuł >>Content is king - Dlaczego treści są aż tak ważne?
Każdego dnia w internecie pojawia się oszałamiająca ilość treści - przykładowo, co minutę Tweeter odnotowuje ponad 440 tys. tweetów, na Instagramie przybywa...
Przeczytaj artykuł >>Evergreen content
Publikowanie treści na stronach internetowych, ma wpływ nie tylko na wysokość pozycji w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim stanowi dla odbiorcy źródło...
Przeczytaj artykuł >>