Czym jest model AIDA - Definicja

Model AIDA (ang. AIDA model) - to podstawowa technika marketingowa stworzona w 1898 roku. Autorstwo modelu AIDA przypisuje się pionierowi reklamy E. St. Elmo Lewis, który opisał ją, jako „podstawowy proces motywacji klienta”. Zadaniem tego modelu jest wzbudzenie zainteresowania klienta w czterech etapach, które są wyrażane przez język korzyści.

Co to jest model AIDA

Idea modelu AIDA

Tak jak zostało wspomniane wyżej, celem modelu AIDA jest przyciągnięcie uwagi konsumenta w czterech etapach. Po przejściu tych kroków uważa się, że potencjalny klient skorzysta z oferty i dokona zakupu.

Rozwinięcie skrótu AIDA

Określenie AIDA to akronim, który powstał z pierwszych liter angielskich słów tj. Attention, Interest, Desire, Action. Każde słowo opisuje dany etap procesu.

model AIDA

Attention (z ang. „uwaga”) - na tym etapie musisz zwrócić uwagę odbiorcy. Możesz użyć zwrotów nadzwyczajnych, wyróżniających się spośród wielu i wzbudzających ciekawość. Niech Twoja firma wyróżni się na tle konkurencji — spraw by oferta przerosła oczekiwania klienta.

Interest (z ang. „zainteresowanie”) - jeśli zdobyłeś zainteresowanie klienta, musisz zrobić wszystko by je zatrzymać. Musisz mieć dobrze opracowaną grupę docelową, aby Twoje treści marketingowe były rozwiązaniem problemu potencjalnego klienta.

Desire (z ang. „pragnienie”) - na tym etapie klient już wie, że Twoje usługi/produkt to idealne rozwiązanie dla niego. Pokaż, jak wyjątkowa jest Twoje oferta — to czas na wzbudzenie chęci posiadania produktu lub skorzystania usługi! Etap ten to również przekonanie klienta o tym, że podejmie dobrą decyzję, wybierając właśnie Ciebie. Wyodrębnij benefity, mów językiem korzyści i poprzyj wszystko dobrymi przykładami.

Action (z ang. „akcja”) - wezwij klienta do podjęcia działania. Dopasuj call to action do swojej grupy odbiorców używając przy tym określonych zwrotów językowych. Na tym etapie możesz zaprosić klienta np. na skorzystanie z darmowego okresu próbnego.

Model AIDA w marketingu

Model AIDA sprawdza się doskonale w działaniach, których celem jest przyciągnięcie uwagi i przekonanie konsumenta, że nasz produkt/usługa ma w sobie „to coś”.

Technikę tą można wykorzystać w:

Jak tworzyć treści w modelu AIDA?

Tworzenie treści marketingowych to nie lada wyzwanie. O tym, jak to robić znajdziesz w tym artykule na naszym blogu!

Ostatnia modyfikacja: 2023-07-20 09:51:53

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.9/5), głosów: 17
Ocena strony:
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top