Czym są czynniki rankingowe? - Definicja

Czynniki rankingowe (ang. ranking factors) - to elementy wpływające na pozycję i widoczność strony internetowej oraz wizytówki Google w wynikach wyszukiwania. Każdy z czynników rankingowych ma swoją wagę, która w zależności od aktualizacji algorytmów Google, zmienia się. Jednymi z najważniejszych są: zawartość strony, linki, https (bezpieczeństwo korzystania ze strony), oraz dostosowanie serwisu do korzystania z urządzeń mobilnych tzw. mobile friendliness.

Czym są czynniki rankingowe?

Czynniki rankingowe strony internetowej

Czynniki rankingowe na stronie internetowej możemy podzielić na off-site i on-site.

Off-site to wszystkie prace związane z pozycjonowaniem strony poza jej obrębem. Natomiast on-site to działania przeprowadzane bezpośrednio na stronie internetowej.

Czynniki on-site:

  • słowa kluczowe,
  • unikalne treści,
  • nagłówki h1, h2,
  • metadane (meta title i meta description),
  • optymalizacja zdjęć,
  • szybkość ładowania strony,
  • prawidłowy profil linków wewnętrznych,
  • responsywność strony,
  • mapa strony,
  • zoptymalizowanie pod kątem urządzeń mobilnych,
  • certyfikat bezpieczeństwa SSL,
  • dane strukturalne,
  • geolokalizacja.

Czynniki off-site:

  • linkowanie zewnętrzne,
  • historia domeny,
  • autorytet domeny,
  • popularność danej marki w internecie,
  • Google Moja Firma.

Czynniki rankingowe profilu Google Moja Firma

Wizytówki Google co dzień zyskują na popularności. Podobnie jak strona internetowa, tak również wizytówka potrzebuje odpowiednich czynników rankingowych, które określają jej widoczność i pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znalezienie się w tzw. 3-paku stanowi ogromny sukces i cel każdego zarządzającego profilem GMF.

Czynniki rankingowe wpływające na pozycjonowanie wizytówki:

  • prawidłowo uzupełniona sekcja informacyjna (nazwa, kategoria główna, kategorie dodatkowe, adres firmy, godziny otwarcia, numer telefonu, adres strony internetowej, opis firmy, atrybuty, data otwarcia etc.),
  • likwidacja duplikatów,
  • opinie,
  • zoptymalizowana strona www,
  • zdjęcia i wideo,
  • wpisy,
  • zgodność NAP,
  • sekcja Q&A.

Jakie korzyści przynosi znajomość czynników rankingowych?

Nie da się ukryć, iż dobrze zoptymalizowane witryny zyskują wiele. Przede wszystkim dzięki znajomości czynników jesteśmy w stanie wpłynąć na ogólną widoczność strony internetowej czy wizytówki w wynikach wyszukiwania Google. Co za tym idzie — zyskujemy ruch i większą liczbę Klientów. W obecnych czasach nie można liczyć na to, że klient odnajdzie nas sam — to my musimy mu w tym pomóc.

Ostatnia modyfikacja: 2022-04-27 14:14:03

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 2
Ocena strony:
Google Business Profile Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top