Czynniki rankingowe strony internetowej
Czynniki rankingowe na stronie internetowej możemy podzielić na off-site i on-site.
Off-site to wszystkie prace związane z pozycjonowaniem strony poza jej obrębem. Natomiast on-site to działania przeprowadzane bezpośrednio na stronie internetowej.
Czynniki on-site:
- słowa kluczowe,
- unikalne treści,
- nagłówki h1, h2,
- metadane (meta title i meta description),
- optymalizacja zdjęć,
- szybkość ładowania strony,
- prawidłowy profil linków wewnętrznych,
- responsywność strony,
- mapa strony,
- zoptymalizowanie pod kątem urządzeń mobilnych,
- certyfikat bezpieczeństwa SSL,
- dane strukturalne,
- geolokalizacja.
Czynniki off-site:
- linkowanie zewnętrzne,
- historia domeny,
- autorytet domeny,
- popularność danej marki w internecie,
- Google Moja Firma.
Czynniki rankingowe profilu Google Moja Firma
Wizytówki Google co dzień zyskują na popularności. Podobnie jak strona internetowa, tak również wizytówka potrzebuje odpowiednich czynników rankingowych, które określają jej widoczność i pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znalezienie się w tzw. 3-paku stanowi ogromny sukces i cel każdego zarządzającego profilem GMF.
Czynniki rankingowe wpływające na pozycjonowanie wizytówki:
- prawidłowo uzupełniona sekcja informacyjna (nazwa, kategoria główna, kategorie dodatkowe, adres firmy, godziny otwarcia, numer telefonu, adres strony internetowej, opis firmy, atrybuty, data otwarcia etc.),
- likwidacja duplikatów,
- opinie,
- zoptymalizowana strona www,
- zdjęcia i wideo,
- wpisy,
- zgodność NAP,
- sekcja Q&A.
Jakie korzyści przynosi znajomość czynników rankingowych?
Nie da się ukryć, iż dobrze zoptymalizowane witryny zyskują wiele. Przede wszystkim dzięki znajomości czynników jesteśmy w stanie wpłynąć na ogólną widoczność strony internetowej czy wizytówki w wynikach wyszukiwania Google. Co za tym idzie — zyskujemy ruch i większą liczbę Klientów. W obecnych czasach nie można liczyć na to, że klient odnajdzie nas sam — to my musimy mu w tym pomóc.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Pozycjonowanie w Google Maps — Restauracje
Ostatni rok był bardzo ciężki dla branży gastronomicznej. Zamknięte lokale na bardzo długi okres, brak możliwości serwowania dań na miejscu, to wszystko przyczyniło...
Przeczytaj artykuł >>Pozycjonowanie stron poradnik dla początkujących
Każdemu z posiadaczy stron internetowych zależy na tym, by odkryło ją jak najwięcej użytkowników. Jednak w dzisiejszych czasach, kiedy dostępnych jest niemal 2...
Przeczytaj artykuł >>SEO Lokalne - Pozycjonowanie w mapach Google
Pozycjonowanie lokalne obecnie zyskało bardzo dużą wartość. Bez wątpienia wszystko dzięki usłudze Google Moja Firma, która pozwala na zwiększenie widoczności...
Przeczytaj artykuł >>