Linki Witryny w wynikach wyszukiwania
W przypadku organicznych wyników wyszukiwania Google analizuje strukturę linków do podstron i wybiera najbardziej przydatne i pasujące podstrony, które są w efekcie wyświetlane w wynikach wyszukiwania jako linki witryny. Oszczędza to czas użytkowników i skrócić ścieżkę dotarcia do interesującej go strony np. kontakt.
Linki do podstron pojawiły się po raz pierwszy w 2005 roku i zostały oficjalnie ogłoszone w 2006 roku. Pozwala to użytkownikowi pominąć stronę główną i przenieść się od razu do interesującej go podstrony. Należy jednak pamiętać, że linki pojawią się w wynikach wyszukiwania tylko wtedy, gdy Google uzna je za przydatne dla użytkownika.
Google wybiera linki witryny na podstawie CTR danej strony dla wyszukiwanej frazy. Narzędzia takie jak Google Search Console i Google Ads pozwalają webmasterom wpływać na wyświetlanie site links, jednak ostatecznie decyduje o tym CTR.
Jak stworzyć Google Sitelink w wynikach wyszukiwania dla Twojej witryny?
W celu optymalizacji linków witryny, warto stosować się do poniższych zaleceń:
- Tytuły stron i nagłówki: Tekst powinien być jasny, precyzyjny i zwięzły, powinien dostarczyć czytelne informacje.
- Struktura witryny: Zapewnij logiczną strukturę witryny, która ułatwia użytkownikom nawigację. Linki powinny być umieszczone na odpowiednich stronach i prowadzić do kluczowych sekcji witryny.
- Dane Strukturalne: znane również jako schema, pomagają Google oraz innym wyszukiwarkom w lepszym zrozumieniu Twojej witryny.
- Tekst kotwicy linków wewnętrznych: Powinien być zwięzły i dopasowany do treści strony docelowej.
- Unikaj powtórzeń treści: Staraj się, aby treść na każdej stronie była unikalna.
- Dodaj mapę strony XML w Google Search Console: Mapy witryn pomagają wyszukiwarkom zrozumieć i zaindeksować Twoją witrynę.
- Pozycja numer 1: Aby mieć szansę na uzyskanie linków witryny Google, Twoja strona musi być na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.
Pamiętaj o tych dobrych praktykach Google. Mimo że gigant z Mountain View sam decyduje czy wyświetli Sitelinki stosując się do tych zaleceń zwiększasz swoje szanse na ich wyświetlenie.
One-line sitelinks
One-line Sitelinks posiadają wiele korzyści podobnych do opisanych wyżej sitelinks, ale na mniejszą skalę: pokazują użytkownikom kilka istotnych podstron witryny i dają pojęcie o jej tematyce. Podobnie jak w przypadku linków witryny, One-line Sitelinks są generowane automatycznie przez algorytm Google, a decyzje dotyczące ich wyświetlania i prezentowanych linków opierają się wyłącznie na spodziewanej korzyści dla użytkowników. Warto zauważyć, że One-line Sitelinks mogą być zaciągane, na przykład, ze spisu treści.
Sitelinks - co zrobić, aby ich nie było na Twojej witrynie?
Jeżeli nie chcesz, aby linki witryny pojawiały się dla Twojej witryny, możesz zastosować dwa sposoby:
Metoda 1: Zastosowanie noindex
Użycie atrybutu noindex pozwala na usunięcie stron z wyświetlania w sitelinks. Jest to drastyczne rozwiązanie i rzadko jest zalecane — strona zniknie nie tylko z sitelinks, ale także z indeksu Google — dlatego należy dobrze przemyśleć jej wykorzystanie. Warto wspomnieć o tej opcji, gdyż w niektórych przypadkach może być przydatna.
Metoda 2: Usuwanie Sitelinks Search Box (zalecana)
Jeśli nie chcesz, aby pole wyszukiwania sitelinks było niewidoczne w wyszukiwarce dla Twojej strony, możesz dodać następujący znacznik do swojej strony głównej: <meta name="google" content="nositelinkssearchbox"/>
Ostatnia modyfikacja: 2023-05-18 08:54:22
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!
Powiązane Artykuły

Jak wyszukiwać w Google, czyli zaawansowane możliwości wyszukiwarki
Z wyszukiwarki od Google korzystasz zapewne codziennie. Wyszukanie strony internetowej zawierającej interesujące Cię informacje dzięki niej jest prostsze, szybsze i...
Przeczytaj artykuł >>
Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
Wyszukiwarki internetowe są narzędziem wykorzystywanym przez każdego użytkownika komputerów i urządzeń mobilnych do swobodnego wyszukiwania informacji i...
Przeczytaj artykuł >>
Najczęstsze wyszukiwania Google
Google opublikowało niedawno materiał dotyczący popularności fraz wyszukiwanych w 2020 roku. O tym, że miniony rok, był rokiem wyjątkowym, nie trzeba nikogo...
Przeczytaj artykuł >>