Czym są Sitelinks - Definicja

Sitelinks (linki witryny) - to krótkie lub rozbudowane odnośniki (dodatkowe linki), które prowadzą do konkretnych podstron witryny. Sitelinki widoczne są z poziomu wyników wyszukiwania (pod tytułem i opisem strony). Mówiąc prościej Google Sitelinks to dodatkowe pod-linki, które pokazują się pod linkiem głównym Twojej strony. Pomagają użytkownikom szybko nawigować do odpowiednich informacji w witrynie.

Czym są sitelinks

sitelinks w wynikach wyszukiwania strony ks.pl

Linki Witryny w wynikach wyszukiwania

W przypadku organicznych wyników wyszukiwania Google analizuje strukturę linków do podstron i wybiera najbardziej przydatne i pasujące podstrony, które są w efekcie wyświetlane w wynikach wyszukiwania jako linki witryny. Oszczędza to czas użytkowników i skrócić ścieżkę dotarcia do interesującej go strony np. kontakt.

Linki do podstron pojawiły się po raz pierwszy w 2005 roku i zostały oficjalnie ogłoszone w 2006 roku. Pozwala to użytkownikowi pominąć stronę główną i przenieść się od razu do interesującej go podstrony. Należy jednak pamiętać, że linki pojawią się w wynikach wyszukiwania tylko wtedy, gdy Google uzna je za przydatne dla użytkownika.

Google wybiera linki witryny na podstawie CTR danej strony dla wyszukiwanej frazy. Narzędzia takie jak Google Search Console i Google Ads pozwalają webmasterom wpływać na wyświetlanie site links, jednak ostatecznie decyduje o tym CTR.

Jak stworzyć Google Sitelink w wynikach wyszukiwania dla Twojej witryny?

W celu optymalizacji linków witryny, warto stosować się do poniższych zaleceń:

  1. Tytuły stron i nagłówki: Tekst powinien być jasny, precyzyjny i zwięzły, powinien dostarczyć czytelne informacje.
  2. Struktura witryny: Zapewnij logiczną strukturę witryny, która ułatwia użytkownikom nawigację. Linki powinny być umieszczone na odpowiednich stronach i prowadzić do kluczowych sekcji witryny.
  3. Dane Strukturalne: znane również jako schema, pomagają Google oraz innym wyszukiwarkom w lepszym zrozumieniu Twojej witryny.
  4. Tekst kotwicy linków wewnętrznych: Powinien być zwięzły i dopasowany do treści strony docelowej.
  5. Unikaj powtórzeń treści: Staraj się, aby treść na każdej stronie była unikalna.
  6. Dodaj mapę strony XML w Google Search Console: Mapy witryn pomagają wyszukiwarkom zrozumieć i zaindeksować Twoją witrynę.
  7. Pozycja numer 1: Aby mieć szansę na uzyskanie linków witryny Google, Twoja strona musi być na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. 

Pamiętaj o tych dobrych praktykach Google. Mimo że gigant z Mountain View sam decyduje czy wyświetli Sitelinki stosując się do tych zaleceń zwiększasz swoje szanse na ich wyświetlenie.

One-line sitelinks

One-line Sitelinks posiadają wiele korzyści podobnych do opisanych wyżej sitelinks, ale na mniejszą skalę: pokazują użytkownikom kilka istotnych podstron witryny i dają pojęcie o jej tematyce. Podobnie jak w przypadku linków witryny, One-line Sitelinks są generowane automatycznie przez algorytm Google, a decyzje dotyczące ich wyświetlania i prezentowanych linków opierają się wyłącznie na spodziewanej korzyści dla użytkowników. Warto zauważyć, że One-line Sitelinks mogą być zaciągane, na przykład, ze spisu treści. 

One-line Sitelinks

Sitelinks - co zrobić, aby ich nie było na Twojej witrynie?

Jeżeli nie chcesz, aby linki witryny pojawiały się dla Twojej witryny, możesz zastosować dwa sposoby:

Metoda 1: Zastosowanie noindex

Użycie atrybutu noindex pozwala na usunięcie stron z wyświetlania w sitelinks. Jest to drastyczne rozwiązanie i rzadko jest zalecane — strona zniknie nie tylko z sitelinks, ale także z indeksu Google — dlatego należy dobrze przemyśleć jej wykorzystanie. Warto wspomnieć o tej opcji, gdyż w niektórych przypadkach może być przydatna.

Metoda 2: Usuwanie Sitelinks Search Box (zalecana)

Jeśli nie chcesz, aby pole wyszukiwania sitelinks było niewidoczne w wyszukiwarce dla Twojej strony, możesz dodać następujący znacznik do swojej strony głównej: <meta name="google" content="nositelinkssearchbox"/>

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-18 08:54:22

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4/5), głosów: 2
Ocena strony:
Link Building Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top