Remarketing Google czyli Reklama Śledząca

Remarketing w Google to jedna z form reklamy dostępna w ramach Google Ads (Adwords). Reklama śledząca kierowana jest do odbiorców, którzy wcześniej odwiedzili stronę reklamodawcy, czyli mieli kontakt z marką lub produktem. Remarketing poprawia skuteczność prowadzonych działań marketingowych i utrwala przekaz reklamowy.

Zobacz cennik

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)

Jako Certyfikowany Partner Google obsługujemy kampanie Google Ads (Adwords), w tym również kampanie remarketingowe. Nasze usługi charakteryzują się dużą skutecznością, pełnym zaangażowaniem i profesjonalizmem.

Zamów darmową ofertę
Remarketing

Koszt obsługi kampanii

od:

600 zł

Co obejmuje cena

  • konfigurację kampanii
  • stworzenie listy remarketingowej odpowiadającej strategii
  • stworzenie grafik reklamowych

Dodatkowe bonusy

do

1200 zł

na kliknięcia - GRATIS

Jak to działa

Zakładamy, że reklamodawca posiada stronę internetową z usługami lub produktami. Dociera do swoich klientów przez różne kanały, w tym na przykład pozycjonowanie stron, reklamę na Facebook'u lub standardowe kampanie Google Ads (AdWords).

  • Dodanie tagu remarketingowego do kodu strony reklamodawcy lub połączenie konta Google Ads z Google Analytics. Tag odpowiada za późniejsze kompletowanie list remarketingowych. Prawidłowe dodanie tagu konwersji jest kluczowe dla poprawnego działania reklamy śledzącej.
  • Przygotowanie kreacji graficznej. Projekt graficzny jest bardzo istotny. Powinien być prosty, zachęcać do powrotu i utrwalać świadomość marki u odbiorcy. Warto podkreślić, że projekty mogą być dynamiczne. Baner displayowy przygotowuje się w kilku standardowych rozmiarach lub w jednym "dopasowującym się" automatycznie dla wszystkich rozmiarów.
  • Reklamodawca generuje ruch na stronie. Na przykład przez współpracę z KS (ruch organiczny lub płatny z Google), reklamy na FB, promocję marki lub inne kanały. Reklama śledząca dociera do osób, które wcześniej odwiedziły stronę, dlatego kampania nie przyniesie odpowiednich wyników dla reklamodawców, których witryny mają bardzo mały ruch.
  • Tworzenie listy remarketingowej. Osoba wchodząca na stronę reklamodawcy jest zapisywana na odpowiedniej liście remarketingowej na podstawie plików cookies tzw. ciasteczek. Okres członkostwa na liście można skonfigurować dowolnie na od 1 do 540 dni. Listy z długim okresem członkostwa doskonale sprawdzają się w przypadku ofert o charakterze sezonowym (sprzedaż choinek, strojów kąpielowych, wyjazdów na narty, kolonii).
  • Wyświetlanie reklamy. Kampania remarketingowa ma wiele możliwości konfiguracyjnych jak na przykład ograniczenie maksymalnej ilości wyświetleń dla jednego użytkownika, wyświetlanie reklam według ustalonego harmonogramu, wyświetlanie reklam tylko użytkownikom spełniającym określone kryteria np. znajdujących się w wybranej lokalizacji i wiele innych.

Niskie koszty kliknięć

Reklama śledząca charakteryzuje się niskimi kosztami kliknięć w stosunku do standardowych reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania Google, dlatego do prowadzenia tej formy promocji nie jest wymagany duży budżet. Wydatki w cyklu miesięcznym nie przekraczają zazwyczaj kilkuset złotych.

Remarketing dynamiczny

Bardzo praktyczny rodzaj remarketingu polegającym na dynamicznym tworzeniu przekazu reklamowego dla każdego użytkownika w zależności od:

  • odwiedzonych podstron
  • przeglądanych produktów
  • działań wykonanych w witrynie reklamodawcy (na przykład porzucony koszyk)

Przykłady dynamicznych kampanii

Reklamodawca posiadający sklep internetowy z określonym asortymentem pozyskuje ruch organiczny z Google poprzez działania SEO, czyli pozycjonowanie stron. Potencjalni klienci odwiedzają średnio 3-4 podstrony z konkretnymi produktami. Dynamiczny baner śledzący może zawierać zdjęcia produktów z odwiedzonych podstron z dodatkową zachętą do zakupu. Dla każdego odwiedzającego zestaw produktów na banerze będzie inny, zależny od przeglądanych produktów - dynamiczny.

Wróć do koszyka

Kolejny przykład to reklama zachęcająca do powrotu do porzuconego koszyka. Zakładamy sytuację, że 10% klientów umieszczających produkty w koszyku rezygnuje z zakupu na etapie wyboru opcji dostawy. Należy skupić się na analizie i ustaleniu przyczyny, być może powodem jest wysoki koszt wysyłki lub nieintuicyjny formularz z wyborem opcji dostawy. Poza analityką można zastosować remarketing dynamiczny Google Ads (AdWords), który jest targetowany tylko do osób porzucających koszyk z zachętą do powrotu i finalizacji zamówienia. Przekaz reklamowy można spersonalizować poprzez umieszczenie na banerze produktów z koszyka z informacją o 5% rabacie.

Dla kogo sprawdzi się remarketing

Remarketing można stosować dla wszystkich rodzajów witryn oferujących towary i usługi zarówno online jak i stacjonarnie. W każdym typie działalności i w każdej branży przypomnienie się potencjalnemu klientowi jest prostą i skuteczna metodą na domknięcie sprzedaży.

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w realizacji skutecznych kampanii remarketingowych w Google Ads (Adwords) dla:

  • sklepów internetowych
  • stron mających na celu pozyskanie zapytań ofertowych od potencjalnych klientów
  • zarówno firm i sklepów, których oferta dotyczy całego kraju jak i ograniczonych do określonej lokalizacji firm prowadzących działalność usługową.

Kampanie remarketingowe w praktyce

Możliwości wykorzystania remarketingu jest nieskończenie wiele, wybór powinien być uzależniony od celu kampanii i strategii marketingowej. Do najpopularniejszych z stosowanych metod należy kierowanie reklam na użytkowników, którzy odwiedzili stronę i:

  • ”porzucili” koszyk,
  • dokonali określone czynności na stronie (dodali produkt do porównania, wysłali formularz, pobrali pdf, itd),
  • spędzili na stronie więcej czasu niż użytkownicy konwertujący,
  • przeglądali daną sekcję strony (np. odzież damską).​
Główne zalety prowadzenia kampanii remarketingowej:
  1. Zwiększenie rentowności innych kanałów, w tym innych typów kampanii (domknięcie konwersji).
  2. Wzrost świadomości marki u użytkowników, którzy wykazali już zainteresowanie ofertą.
  3. Możliwość dotarcia z informacją o ofertach promocyjnych do osób zainteresowanych ofertą.
Zamów darmową wycenę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
(4.9/5), głosów: 90
Ocena strony:
Go Top